Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

13v varasti kaupasta, jäi kiinni, poliisit tulivat

Hkk
30.10.2016 |

Varasti suklaapatukan, rihkamakorun ja jonkun meikin. Vartijat ottivat kiinni, lapsi ilmoitti mulle vartijankopista, menin paikalle ja odoteltiin poliisit paikalle. Maksettiin tuotteet ja saatiin ne mukaan. Poliisit tekivät lasu-ilmoituksen ja mä annoin lapselle kaks viikkoo kotiarestia ja kuukauden kauppakiellon. Oliko riittävä rangaistus? Miten toi lasu ilmo toimii käytännössä? Mennään sinne juttelee? Ilmoittaako ne lapsen isälle? Ollaan erottu eikä lapsi haluaisi isän saavan tietää.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin jo otsikosta, huono provo 0/5

Vierailija
2/23 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rangaistus on minusta sopiva, mutta jos isä on lapsen elämässä mukana, hänenkin kuuluisi tietää. Mummon ja kumminkaiman ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perskutarallaa kun en itse keksinyt muksuna, että kun vanhemmat ei suostuneet jotain haluamaani ostamaan, niin olisin itse reippaana tyttönä voinut mennä kauppaan ja kiikuttaa tavaran maksamatta kassan ohi, niin sitten olisi vanhemmat sen suostuneet lunastamaan:)

Vierailija
4/23 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauroin jo otsikosta, huono provo 0/5

Oletko tynnyrissä miten ihmeessä pääset nettiin?

Vierailija
5/23 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajatellut, että nuori saisi niitä tuotteita itselleen, vaikka ne pitikin tietysti maksaa. 

2

Vierailija
6/23 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinni jääminen on kumminkin hyvä asia. Pahempi homma jos ehtii oppia varkaaksi sitä ennen. 13-v on vaikea ikä.

Vierailija
7/23 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksoin kaupassa, eipä ollu vaihtoehtoja siinä tilanteessa, ja lapsi maksaa mulle seuraavilla viikkorahoillaan.

Ap

Vierailija
8/23 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enhän tokikaan antanu niitä kamoja lapselle.

Ap

9/23 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät huolen, että tapaus jää yhteen kertaan, ja pahin mitä voi tapahtua on että pyytävät teidät käymään kertaalleen ja homma on sillä selvä. Jos kyseessä on ensimmäinen kerta / ensimmäinen lastensuojeluilmoitus, niin sosiaaliviranomaiset eivät välttämättä edes reagoi millään tavalla. Aika moni näpistää kaupasta joskus nuoruudessaan, kaikki vain eivät jää kiinni.

Vierailija
10/23 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne tuotteet piti maksaa? Eikö voinut jättää kauppaan??

Vierailija
11/23 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa mitään vakavampaa seuraa. Hyvä kuitenkin että asia otetaan vakavasti! Hyvä nuoren oppia rajoja, vaikka kovemman kautta!

Jos teillä ei ole yhteishuoltoa, luulisin että isälle ei ilmoiteta. Jos on, isän kuuluu ehdottomasti tietää!

Vierailija
12/23 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka maksoitte varastetut tavarat ja saitte ne itsellenne, älä anna niitä lapselle. Vie kirpparille tai heitä roskiin (tai syö patukka itse). Lapsen isänkin tulee mielestäni tietää tästä, vaikka lapsi ei sitä haluakaan.

Vierailija
13/23 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän on kasvatuksessa mennyt pieleen, hmmm?

Vierailija
14/23 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yhteishuoltajuus.

Ap

Vierailija
15/23 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hkk kirjoitti:

Varasti suklaapatukan, rihkamakorun ja jonkun meikin. Vartijat ottivat kiinni, lapsi ilmoitti mulle vartijankopista, menin paikalle ja odoteltiin poliisit paikalle. Maksettiin tuotteet ja saatiin ne mukaan. Poliisit tekivät lasu-ilmoituksen ja mä annoin lapselle kaks viikkoo kotiarestia ja kuukauden kauppakiellon. Oliko riittävä rangaistus? Miten toi lasu ilmo toimii käytännössä? Mennään sinne juttelee? Ilmoittaako ne lapsen isälle? Ollaan erottu eikä lapsi haluaisi isän saavan tietää.

Lapsi 12-v. varasti suklaapatukan kaverin pyynnöstä. Jäi kiinni, vartija soitti minulle töihin. Menin paikalle ja myös poliisit oli kutsuttu. Lasu tehtiin. En ostanut patukkaa ja kaupalle se kelpasi takaisin.

Soitin lapsen isälle, vaikka lapsi ei halunnut. Lasu kutsui jutteleen asiasta ja se oli sillä selvä. Asia arkistoitiin. Lapsi sai arestia ja kauppaan menokiellon pitkäksi aikaa. Lapselle kiinnijääminen ja poliisien puhuttelu oli kova kokemus.

Vierailija
16/23 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ei edes kysytty maksanko vai jätetäänkö tavarat kauppaan. Ainoa vaihtoehto oli maksaa. Kai se oli kaupan vaatimus tässä kohtaa.

Ap

Vierailija
17/23 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 14v. jäi juopottelusta kiinni - asiasta tehtiin lastensuojeluilmoitus. Nolointa oli, että olin töissä (pe-iltana) ja vaimo työmatkoilla. Ei antanut kovin hyvää kuvaa kun kumpikaan vanhemmista ei ollut kotona ja poika joi kaljaa ostarilla. 

Ei ole sen jälkeen kuulunut mitään ja vuosi on vierähtänyt. Meillä on useampi lapsi ja vain tätä yhtä on kiinnostanut pussikaljoittelu yms. epämääräinen hengailu. Perinyt äitinsä bensalenkkarigeenit, hah hah...

Vierailija
18/23 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hkk kirjoitti:

On yhteishuoltajuus.

Ap

Ehdottomasti tieto myös isälle. Vai olisiko sinusta ok jos isä jättäisi kertomatta sinulle tällaisen asian?

Vierailija
19/23 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon pölliny korvakorut. Enkä jääny siit pöllinnöstä kii siis. Mut se oli silloin 13v sitte, ku olin 13v.

Vierailija
20/23 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älypuhelin pois ainakin. Oppii että teosta seuraa rangaistus. Se älyluuri kun tuntuu olevan tuon ikäisille suunnilleen jumalasta seuraava vempain jota ilman ei pärjää minuuttia pidempään.