Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi suosikki NUORTENKIRJASI?

Vierailija
30.10.2016 |

Omani oli Hellevi Salmisen "Kymmenen pistettä neitsyydestä". Juoni on vähän hämärän peitossa, mutta sen verran muistan, että tyttö oli rakastunut poikaan ja he menevät kirjan lopussa yhdessä festareille ja tyttöystävä näkee poikaystävänsä suutelemassa kiihkeästi toista poikaa :D

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nuorten kirjoja viisikot, sos, lotta, tiina, neiti etsivät on??

Noi luettiin ala-asteella.

Vierailija
22/50 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katri Manninen kirjoitti railakasta sarjaa, johon kuului kirjat Sikabileet, Megakesä, Bittitiikeri ja Supersivari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiina- ja Lotta-sarjat. Muistaakseni ensin pikkusen nuorempana Tiina ja sitten koko Lotta-sarja. Tuija Lehtisen kirjat, sekä nuorten että aikuisten.

Muistan että tykkäsin tosi paljon Siivet varpaiden välissä ja RIP-kirjoista. Samoin Lehtisen Mirkka-sarja oli mun teini-iän ylivoimainen suosikki. Olisi muuten makeeta jos Lehtinen kirjoittaisi jatko-osan aikuisesta Mirkasta ja Masasta. :)

Myös minä luin Huumeasema Zoon ja katsoin sen leffan. Se maailma kiinnosti minua, suomalaisen pikkukaupungin tyttöä mielettömästi. Kiehtoi ja kauhistutti.

Vierailija
24/50 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merja Jalon Nummelan ponitalli kirjasarja. 😊

Vierailija
25/50 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reija Kaskiahon kirjat ja sitten se anoreksiasta kertova kirja joku jonka nimi liittyi mereen.

Ihana Meri?? se oli kyllä hyvä...

Itellä yks parhaista on Bjørn Sortlandin silmätyksin ja Päivi Luostarisen kärrynpyörä kesä on kanssa jäänyt mieleen..

Vierailija
26/50 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpa Puskalan Kiti mun paras kaveri ja Pintanaarmuja Pihlström sekä Tuija Lehtisen Sarat oli lemppareitani nuorena.

Vierailija
27/50 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriökirjat (erityisesti Ihana meri) kiehtoivat, koska jotenkin se proana-touhu tuntui mielenkiintoiselta. Laihdutin itsekin teininä ja selasin netistä kaikkea thinspo-kamaa.

Noi Katri Mannisen kirjat tuli kans joskus 13-vuotiaana luettua huolella läpi :D

Kuka muuten muistaa vielä sellaisen 90-luvun nuortenkirjan kuin Bileet (kirjoittaja Teija Niemi)?  Se niitti myös aikamoista suosiota kaveripiirissäni.

Vierailija
28/50 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuija Lehtisen Sara-kirjat!

Vierailija
29/50 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuija Lehtisen R.I.P. ja Marja-Leena Tiaisen Rakas Mikael, ne olivat suosikkejani nuorena. Jälkimmäinen on edelleen hyvä, olen lukenut sen muutamaan kertaan myös aikuisena. Nykyään Tuija Lehtisen tyylissä on jotain todella ärsyttävää, mm. mustavalkoinen henkilökuvaus, erityisesti sivuhenkilöiden kohdalla.

23: Aikuiset Mirkka ja Masa vilahtavat Lehtisen tänä vuonna julkaistussa aikuisten kirjassa Ensimmäinen, toinen ja kolmas kerta. Perus Lehtistä, ei kovin kummoinen lukukokemus, mutta oli kiva törmätä vanhoihin tuttuihin :)

Vierailija
30/50 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syömishäiriökirjat (erityisesti Ihana meri) kiehtoivat, koska jotenkin se proana-touhu tuntui mielenkiintoiselta. Laihdutin itsekin teininä ja selasin netistä kaikkea thinspo-kamaa.

Noi Katri Mannisen kirjat tuli kans joskus 13-vuotiaana luettua huolella läpi :D

Kuka muuten muistaa vielä sellaisen 90-luvun nuortenkirjan kuin Bileet (kirjoittaja Teija Niemi)?  Se niitti myös aikamoista suosiota kaveripiirissäni.

Niemellä oli toinenkin saman tyylinen kirja kuin Bileet, muistaakseni Steissi. Niissä taisi olla samoja henkilöitäkin, jos muistan oikein.

Entä lukiko kukaan Taru Mäkisen Tinka-kirjoja? Päähenkilö Tinka oli koulukodissa työskentelevän yksinhuoltajaäidin tytär, joka alkoi seurustella koulukodissa asuvan mustalaispojan kanssa.

Hmm... Luetteko uusia nuortenkirjoja? Nykyään ei enää julkaista näitä koulukoti- ja jengikuvauksia. Lehtisen Sara taitaa olla lajityypin viimeisiä edustajia.

Vierailija
31/50 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nancy oli tosi vaikuttava. Piti lukea teininä monta kertaa. Kakkosena Häräntappoase, joka oli tosi rohkea.

Vierailija
32/50 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuija Lehtisen R.I.P. ja Marja-Leena Tiaisen Rakas Mikael, ne olivat suosikkejani nuorena. Jälkimmäinen on edelleen hyvä, olen lukenut sen muutamaan kertaan myös aikuisena. Nykyään Tuija Lehtisen tyylissä on jotain todella ärsyttävää, mm. mustavalkoinen henkilökuvaus, erityisesti sivuhenkilöiden kohdalla.

23: Aikuiset Mirkka ja Masa vilahtavat Lehtisen tänä vuonna julkaistussa aikuisten kirjassa Ensimmäinen, toinen ja kolmas kerta. Perus Lehtistä, ei kovin kummoinen lukukokemus, mutta oli kiva törmätä vanhoihin tuttuihin :)

Myös minun suosikkini oli Rakas Mikael, pitäisi lukea se uudelleen :)

Vierailija
33/50 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suosikkejani olivat Jukka Parkkisen kirjat. Onnenpoika ja pelienkeli, Viekas mies tuli taloon, Hipaisusta ei oteta, jne. Tykkään yhä lukea niitä, mutta ylivoimainen kestosuosikki on Suvi Kinos -sarja.

Sen sijaan tässäkin ketjussa kovasti ihaillut Tuija Lehtisen kirjat olivat minusta jo esiteininä hirveän huonoja. Samoin Häräntappoase. Ne tuntuivat jo silloin lukijan älykkyyttä aliarvioivilta.

Vierailija
34/50 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania kirjoja noin 10 v sitten olivat mm. Neljä tyttöä ja maagiset farkut sekä Hei Sandor, täällä Ida. Pitäis huvikseen lukee joskus uudelleen, en tosin kehtaa mennä mistään nuorten puolelta lainaamaan...

Vierailija
35/50 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niemellä oli toinenkin saman tyylinen kirja kuin Bileet, muistaakseni Steissi. Niissä taisi olla samoja henkilöitäkin, jos muistan oikein.

Entä lukiko kukaan Taru Mäkisen Tinka-kirjoja? Päähenkilö Tinka oli koulukodissa työskentelevän yksinhuoltajaäidin tytär, joka alkoi seurustella koulukodissa asuvan mustalaispojan kanssa.

Hmm... Luetteko uusia nuortenkirjoja? Nykyään ei enää julkaista näitä koulukoti- ja jengikuvauksia. Lehtisen Sara taitaa olla lajityypin viimeisiä edustajia.

Jes, mä luin Tinkat ja oliko Taru Mäkisellä myös Ninni-sarja vai oliko se jonkun toisen kirjailijan?  Tykkäsin kummastakin... muistaakseni. Eipä niistä enää hirveesti muista kun lukukokemukesta on hyvinkin  yli 20 vuotta aikaa. No, onTinkasta sen verran jäänyt mieleen, että kaalee tarkoitti valkolaista. 

Vierailija
36/50 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen nimi taisi olla 'Marika'. Oli pakko lukea se yläasteella ja siitä oli koe. Muut haukku kirjaa huonoksi mutta itse tykkäsin.

Vierailija
37/50 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vähän sama vika kun sulla, että Lehtisen tyyli ei enää toimi. Ne vanhemmat, 80-luvun kirjat vielä menee, mutta en hirveesti tykkää näistä uusimmista. Mies taskussa taitaa olla viimeisin Lehtisen kirja jonka olen lukenut, joten voitko spoilata mua sen verran tuosta uusimmasta Lehtisestä ja kertoa että mitä ne Mirkka ja Masa puuhaili? :) -23

Vierailija
38/50 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen Huumeasema Zoo, Nancy, Häräntappoase sukupolvea. Nehän oli ihan ehdottamat. Mä luin Zoon jo vitosella ekan kerran, kutosella toisen jne.

Sitten ysillä alkoi tulla Stephen Kingit, Koontzit, Cookit..

Vierailija
39/50 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoitu rakkaus oli yksi suosikeistani, tunteita herättävä kirja...

Vierailija
40/50 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin myös tosta jo mainitusta Ihana meri -kirjasta, samoin pidin myös syömishäiriöteemaa käsittelevästä Enkelinluinen siskoni.

Myös Eva & Adam -sarja oli yksi suosikkini ja tykkäsin myös Lasse ja Bert kirjoista. Tuija Lehtisen Laura-kirjat tuli myös luettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän