Miksi annatte lasten syödä kaupassa ennen kassaa (ikuisuusaihe)?
Taas näki kaupassa, kun lapsi istui rattaissa ja mässytti banaania. Yök. Miksi näin? Aina vedotaan diabetekseen tai muuhun, mutta ihan rehellisesti aika monta diabeetikkoa tuntevana ei kyllä kenenkään hoitotasapaino ole niin ruvella, että tuohon rupeaisi.
Voisitteko kokeilla esim. niiden lasten kasvattamista ja impulssikontrollin kehittämistä?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Onko näillä ihmisillä oikeesti joitain pahemman luokan aggressioita taustalla kun näin paljon suoranaista vihaa leiskuu siitä, että joku äiti antaa lapselleen banaanin kaupassa? Onko oma maailma käynyt pieneksi ja ajatukset ahtaalla? Suosittelen puhumaan jollekin ammattilaiselle, siis eihän tuota määrää holtitonta räyhäämistä voi oikeasti se lapsi aiheuttaa (tai se banaani, eikä edes se äiti, joka mahdollisti lapsen syömisen). Kyllä ongelma on jossain paljon syvemmällä.
Löysätkää pipoa! Ihan älytöntä tuollainen kyttääminen.
Btw, juuri eilen tuli oikeesti vähän paha mieli kun tuntui, että kaikilla naisilla oli niin hapan naama. Älkää levittäkö nyrpeillä naamoillanne sitä luomaanne maanpäällistä helvettiä muiden ihmisten silmille! Yhtä lailla kun hymy tarttuu, tarttuu myös tuo huonovointisuus (ja ei, lapseni ei syönyt mitään kaupassa).
Mitä vanhempi nainen, sitä pysyvämpi norsunvi**u naamalla. Onhan se elämä ihan pers**stä jos joku syöminen kaupassa mullistaa koko maailman huonoon suuntaan. Hankkikaa elämä, ei mulla muuta.
Olen kanssasi samaa mieltä ja en tiedä itkeä vai nauraa kun luen tätä keskustelua. Joku odottaa esim saavansa aplodit kun meni "heti ilmoittamaan myyjälle" .. Voi apua, ei ne myyjät edes ole tästä moksis ja kattoo varmaan ihan silmät pyöreänä että "Niin, mitä sitten?".
Onko kaupassa maksamattomien elintarvikkeiden syömiselle joku koko/ikäraja? Ostoskärryssä istuva lapsi? Onko ok antaa kävelevälle lapselle banaani? Koululaiselle jätski? Voiko teini-ikäiselle antaa energiajuomansa ennen maksamista juotavaksi? Voiko aikuinen itse syödä ennen maksamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tästä on tehty ihan artikkeli/tutkimus ja kauppiaista useampi hyväksyy itse tämän käytännön, esim meidän vakiokauppa. Luojan kiitos että näitä pipo kireenä nillittäjiä ei tarvitse nähä kun palstamaailmassa. Hohhoh mihin ihmiset viitsiikään energiansa käyttää... Ei kannata ikinä ainakaan matkoille lähteä, sielläpä vasta vapaakulttuuri onkin kun leipätiskiltä voi jopa aikuinen saada maistiaisen, kääääk!
Saahan Suomessakin maistiaisia, ei niiden syömisessä ole mitään väärää.
Tiedät varmaan olevasi vähemmistöä mielipiteesi kanssa, ihan siellä ulkomaillakin? Onneksi teitä sivistymättömiä ja moraalittomia "mennään sieltä mistä aita on matalin"-ihmisiä ei tarvitse nähdä kuin nettimaailmassa.
En ole missään mielessä sivistymätön tai moraaliton. Kauppias kai saa päättää mitä hänen kaupassaan saa tehdä etkä sinä? En tee tätä kaupoissa missä en tiedä onko hyväksyttyä. Emme myöskään ikinä sotke tai jätä maksamatta. Emme tee tätä "koska aita matalin" tai koska lapset vaatisivat niin. Joskus jos on nälkä niin saavat esim piirakanpalan syödä, koska se on SALLITTUA. Pakkauksia emme availe. Ja silti tämä toiminta saa monet raivon valtaan mikä on musta ihan pirun huolestuttava ilmiö noin niinku äitien mielenterveyttä ja sietokykyä yleisesti ajatellen...
Oletko ihan varma, ettei itselläsi ole minkään sortin mt-ongelmia..? Näyttää olevan vaikeaa sopeutua yksinkertaisimpiinkin yhteiskunnan normeihin, jotka eivät tuota ongelmia 99 % ihmisistä?
En ole tuo, jolle vastasit mutta mistä lähtien on ollut kyse yhteiskunnan normista? Jos tuotteen maksaa, lienee sama missä vaiheessa sen syö. Itse voisin ihan hyvin antaa lapsen syödä jotain pientä kaupassa ja maksaa kassalla. Mammoilla on selvästi liikaa aikaa ja liian pienet ongelmat.
Vahtisitte ennemmin niitä aikuisia, jotka ilkeyttään siirtelevät kylmätuotteita kauppojen hyllyille pilaantumaan. Kolmen paistikimpaleen löytyminen pastan joukosta ei varmasti ole unohdus tai vahinko.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että olisi turvallista tilata ruoka kotiin. Voi myös olla vaarallista matkustaa bussilla, joku on saattanut syödä sielläkin jotain!!! Mitä jos joku on seisonut ostoskärryssä, saanko HIV:n?? Auttakaa! Voisiko maistiaisten tarjoamisen lopettaa mt-syihin vedoten. Saan paniikkikohtauksen kun näen ne vadit jo kaukaa. Muistakaa myös aina ilmoittaa heti kauppiaalle näistä varkaista, jotka maksavat kassalla jos ovat syöneet jonkun piirakan. Teette älykkään vaikutelman itsestänne ja oikeasti kohennatte yhteiskuntamme horjuvaa tilaa. Tästä se on aloitettava: karjalanpiirakoista!
Ei kuulu minulle jos joku syö bussissa MAKSETTUJA eväitään.
En epäile että ostoskärryistä voi saada HIV:in mutta en silti halua kersaasi paskaisine kenkineen kärryyn johon minä pakkaan RUOKANI.
Ja kuten jo sanottiin niin ilmainen maistiainen on eri asia kuin se että mamma hiljentää huonosti kasvatetun pentunsa kaupassa tunkemalla suun täyteen maksamattomia eväitä.
Olen 37-vuotias mies ja olen syönyt monta kertaa Quest Barin kaupassa ja maksanut sen sitten muiden ostosten joukoissa. Toivottavasti vihaatte minua nyt mahdollisimman paljon.
Nää on näitä ensimmäisen maailman suuria murheita.. Ko ei oikeesti oo niitä ongelmia niin pää alkaa niitä piirtelemähän.
Vierailija kirjoitti:
Taas näki kaupassa, kun lapsi istui rattaissa ja mässytti banaania. Yök. Miksi näin? Aina vedotaan diabetekseen tai muuhun, mutta ihan rehellisesti aika monta diabeetikkoa tuntevana ei kyllä kenenkään hoitotasapaino ole niin ruvella, että tuohon rupeaisi.
Voisitteko kokeilla esim. niiden lasten kasvattamista ja impulssikontrollin kehittämistä?
Miten tämä liittyy lastenkasvatukseen? Ja miksi pitäisi vedota yhtään mihinkään? Olen joskus maksanut kassalla pelkän kääreen, eikä siitä ole kassa huomauttanut. Miksi tämän pitäisi olla ongelma ja selvästi joillekin on.
Nyt tuli muutama wt paikalle :D
Popparit esiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että olisi turvallista tilata ruoka kotiin. Voi myös olla vaarallista matkustaa bussilla, joku on saattanut syödä sielläkin jotain!!! Mitä jos joku on seisonut ostoskärryssä, saanko HIV:n?? Auttakaa! Voisiko maistiaisten tarjoamisen lopettaa mt-syihin vedoten. Saan paniikkikohtauksen kun näen ne vadit jo kaukaa. Muistakaa myös aina ilmoittaa heti kauppiaalle näistä varkaista, jotka maksavat kassalla jos ovat syöneet jonkun piirakan. Teette älykkään vaikutelman itsestänne ja oikeasti kohennatte yhteiskuntamme horjuvaa tilaa. Tästä se on aloitettava: karjalanpiirakoista!
En epäile että ostoskärryistä voi saada HIV:in mutta en silti halua kersaasi paskaisine kenkineen kärryyn johon minä pakkaan RUOKANI.
Ja kuten jo sanottiin niin ilmainen maistiainen on eri asia kuin se että mamma hiljentää huonosti kasvatetun pentunsa kaupassa tunkemalla suun täyteen maksamattomia eväitä.
Luulen että tämän kirjoittajan olisi oikeasti parasta nyt tilata se kauppakassi. Jos joku lapsi (harvoin edes huutava lapsi) saa syödä kaupassa vaikka piirakan niin se ei kerro mitään kasvatuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen 37-vuotias mies ja olen syönyt monta kertaa Quest Barin kaupassa ja maksanut sen sitten muiden ostosten joukoissa. Toivottavasti vihaatte minua nyt mahdollisimman paljon.
Toivoinkin miesnäkökulmaa asiaan koska jotenkin musta tuntuu että tää on mammojen huolenaihe :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vihataan. Äitiskö opetti vai ihanko on itseopittua?
Entä jos se banaani oli tuotu kotoa, ettei av-mamma häiriinny lapsen kitinästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että tämän kirjoittajan olisi oikeasti parasta nyt tilata se kauppakassi. Jos joku lapsi (harvoin edes huutava lapsi) saa syödä kaupassa vaikka piirakan niin se ei kerro mitään kasvatuksesta.
Kyllä se kertoo. Kauppa ei ole mikään ruokala. Miksi vanhempi ei kanna mukana omia eväitä ja anna niitä ennen kauppaan menoa? Ostokset syödään vasta maksamisen jälkeen, hyvä sääntö jota 99 % ihmisistä kykenee noudattamaan. Hyi helkkari, mieti millaista olisi jos jokainen asiakas alkaisi mussuttamaan kaupan käytävillä ruokia?! Olisi meno kuin eläintarhassa, ja kassalla kestäisi ihan helvetin kauan!
Kaupassa töissä olleena tiedän että useinkaan niitä ostoksia ei makseta. Ne nuppuset vetää tikkaria tai pillimehua kärryissä mutta kassalle tultaessa roskia ei ole missään. Sitten valitetaan kun jono seisoo kun kassa hakee pokkana uuden tikkarin tai pillimehun. Tai lapsi ei halua päästää käsistään puoliksi syötyä jotain viivakoodin lukemista varten, jolloin kysellään että ei kai noin pieni mitään haittaa tai onko sulla jotain koodia siellä. Kyllä haittaa eikä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko näillä ihmisillä oikeesti joitain pahemman luokan aggressioita taustalla kun näin paljon suoranaista vihaa leiskuu siitä, että joku äiti antaa lapselleen banaanin kaupassa? Onko oma maailma käynyt pieneksi ja ajatukset ahtaalla? Suosittelen puhumaan jollekin ammattilaiselle, siis eihän tuota määrää holtitonta räyhäämistä voi oikeasti se lapsi aiheuttaa (tai se banaani, eikä edes se äiti, joka mahdollisti lapsen syömisen). Kyllä ongelma on jossain paljon syvemmällä.
Löysätkää pipoa! Ihan älytöntä tuollainen kyttääminen.
Btw, juuri eilen tuli oikeesti vähän paha mieli kun tuntui, että kaikilla naisilla oli niin hapan naama. Älkää levittäkö nyrpeillä naamoillanne sitä luomaanne maanpäällistä helvettiä muiden ihmisten silmille! Yhtä lailla kun hymy tarttuu, tarttuu myös tuo huonovointisuus (ja ei, lapseni ei syönyt mitään kaupassa).
Mitä vanhempi nainen, sitä pysyvämpi norsunvi**u naamalla. Onhan se elämä ihan pers**stä jos joku syöminen kaupassa mullistaa koko maailman huonoon suuntaan. Hankkikaa elämä, ei mulla muuta.
Onko luetunymmärtämisessä vikaa? Kyse ei ole niistä ilmaisista banaaneista, vaan maksamattomien "ostosten" syömisestä kaupassa, jota jotkut harvat WT:t harrastaa.
Vertasin banaanilla esim. Trip-mehuun tms. Olisi pitänyt olla kirjaimellisempi, koska sitähän tässä maassa näemmä muutenkin vaaditaan joka asiassa. Olla niin pirun kirjaimellisesti tietynlainen ja tehdä kirjaimellisesti juuri niin ja näin ja siten sinut hyväksytään.
Eli väittäisin, että ei, luetunymmärtämisessäni ei ole vikaa. Onko sinun ymmärtämisessäsi vikaa? Siis ihan yleisesti ymmärtämisessä, että vaikkei joku tee asioita niinkuin sinä tai edes niinkuin valtaosa, se ei automaattisesti tarkoita, että henkilö tekee jotakin väärin. Miksi koet niin henkilökohtaisena sen, jos minun lapseni söisi jotakin ostoksia tehdessä? Miten ihmeessä se koskettaa sinun henkilökohtaista todellisuuttasi niin järkyttävällä tavalla, että koet vihaa asiasta? Muisteletko tapahtumaa vielä kauankin kun kävelimme ohi?
Kun oikeita ongelmia ei ole...
Vierailija kirjoitti:
Entä jos se banaani oli tuotu kotoa, ettei av-mamma häiriinny lapsen kitinästä?
Se on kai ok? Kuten myös ILMAISTEN maistiaisten syöminen kaupassa, mm. niiden lapsille tarkoitettujen banaanien.
Vierailija kirjoitti:
Ei vihata jos syy on esim. sokeritauti.
Mitäs jos ite menis kaljaosastolle vetään bissee suoraan hyllystä? Sanois vaan et kylläpä janotti".
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos ite menis kaljaosastolle vetään bissee suoraan hyllystä? Sanois vaan et kylläpä janotti".
Tai mitäs jos kaikki tekisivät noin? Pitäisikö pitää joku virallinen "syö kaupassa, maksa vasta kassalla tai jätä kääreet hyllylle-päivä"? Nähtäisi sitten, kuinka moni kauppias ja asiakas vielä kannattaa tätä mahtava ideaa.
Minulla oli aiemmin tapana käydä vessassa kotona ja sitten kipaista lähikauppaan, avata vessapaperirullapaketti siitä näpsijä reilu tukku paperia pyyhkiä takapuoli. Toki sitten maksoin paperin kassalla. Yritin opettaa tapaa myös lapsilleni mutta vaimo harasi vastaan.