Miksi annatte lasten syödä kaupassa ennen kassaa (ikuisuusaihe)?
Taas näki kaupassa, kun lapsi istui rattaissa ja mässytti banaania. Yök. Miksi näin? Aina vedotaan diabetekseen tai muuhun, mutta ihan rehellisesti aika monta diabeetikkoa tuntevana ei kyllä kenenkään hoitotasapaino ole niin ruvella, että tuohon rupeaisi.
Voisitteko kokeilla esim. niiden lasten kasvattamista ja impulssikontrollin kehittämistä?
Kommentit (81)
No siis miksi ei? Otan Tertun banaaneja ja punnitsen, sitten irrotan siitä yhden ennen kassaa ja maksan kaikki kassalla, missä ongelma?
Tiesitkös että esim. Ruotsissa on ihan yleinen käytäntö, että kauppias tarjoaa lapsille banaanin, ovat sitten hetken hiljaa ja mamma saa rauhassa ostella enemmän.
Syödä ennen kassaa???? Siis niitä omia ostoksia vai? En oo ikinä nähnyt.
Pistän paremmaksi.
Olin ystäväni 3-vuotiaan kanssa kaupassa. Ystäväni odotti pihalla vauvan kanssa. Poika marssi suoraan irtokarkkihyllylle ja otti karkkia (käsin). Otin karkit pois ja toruin lasta + selitin että tuollainen on varastamista.
Pihalla kerroin heti ystävälleni tapahtuneesta ja tuo vain totesi iloisesti että "juu, meidän lapsi tekee tuota joka kauppareissulla" niin kuin olisi ollut täysin normaali ja hyväksyttävä asia.
Ällöttävää että vanhemmat antavat lastensa näpelöidä mm. irtokarkkeja paljain käsin. Yritän aina kaivaa omat karkkini "syvemmältä" tai ylälaareista tämän jäljiltä :P
Mulla on neljä lasta, koulylaisia jo kaikki. Kukaan ei ole koskaan
a) syönyt kaupassa maksamattomia ruokia
b) istunut/seisonut ostoskärryssä siellä ruokaosastolla
Ja noi on asiat jotka saa mun karvat nousemaan pystyyn!!!
Eli vastaus on:en anna
Vastaan otsikkoon. En anna mitään ennen kuin on ostokset maksettu. Ene yleensä edes kotimatkalla. Kotona vasta syödään. Pakko olla johdonmukainen kun useampi lapsi.
Mitä se sinua haittaa kunhan maksaa?
Mieslukija kirjoitti:
Mitä se sinua haittaa kunhan maksaa?
Toivottavasti sulla ei ole lapsia.
Koska tästä on tehty ihan artikkeli/tutkimus ja kauppiaista useampi hyväksyy itse tämän käytännön, esim meidän vakiokauppa. Luojan kiitos että näitä pipo kireenä nillittäjiä ei tarvitse nähä kun palstamaailmassa. Hohhoh mihin ihmiset viitsiikään energiansa käyttää... Ei kannata ikinä ainakaan matkoille lähteä, sielläpä vasta vapaakulttuuri onkin kun leipätiskiltä voi jopa aikuinen saada maistiaisen, kääääk!
Itse tein näin kerran pienenä mutta heti kyllä vanhemmat selittivät että se ei ole sallittua.
Olen nähnyt ihan aikuisten ihmisten tätä tekevän kaupassa :D
Huvittaa miten näin pieni asia saa aina ihan järkyt mittasuhteet, huudellaan aggressiivisesti sairaaksi ja maailman navaksi, jossain ketjuissa narsistikseksi, varkaiksi ja tulevaisuus tietenkin vankila. Kyse nyt on kuitenkin näin mitättömästä asiasiasta. 😂😂
Ei, en anna syödä ennen kassaa, mutta en nyt saa mitään sisäisiä raivareita ja sen suurempia kohtauksia jos näen tuollaista. (En kyllä kiinnitä huomiota moiseen, omat ostokset ja kakrut kiinnostaa enempi siellä kaupassa)
Relatkaa vähän, aloittakaa joku harrastus vaikka.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on neljä lasta, koulylaisia jo kaikki. Kukaan ei ole koskaan
a) syönyt kaupassa maksamattomia ruokia
b) istunut/seisonut ostoskärryssä siellä ruokaosastolla
Ja noi on asiat jotka saa mun karvat nousemaan pystyyn!!!
Eli vastaus on:en anna
Mä en edes halua tietää millasella ihmisellä nousee karvat pystyyn jos joku tekee em asioita... Vaikken itse toimi noin niin mua ei kyllä v...t haittaa jos joku parhaakseen näkee toimia eri tavalla kun itse. Tätä ei voi oikeasti tapahtua kun kyttääämisen kultamaassa Suomessa!!!
7, kun ei ne maksa, tyhjiä mehutölkkejä ja muita on piilotettu hyllyihin.
4, korotan tapauksella josta olen joskus maininnut täällä: Olin paikallisella ABC:llä ja huomasin kun aikuinen mies kouraisi irtokarkkilaatikosta irtokarkkeja suuhunsa ja sitten koura seuraavaan. Huomautin myyjälle, mutten tiedä miten eteni, kun oli kiire.
Ja sitten ne roskat jätetään lojumaan jonnekin. Inhottavaa kun kaupassa tarjotaan maistiaisia, ja sitten niitä pikareita, lusikoita, mukeja yms. lojuu pitkin poikin kauppaa, eri hyllyillä. Ihmiset on ihan uskomattoman itsekkäitä dorkia.
Vierailija kirjoitti:
Koska tästä on tehty ihan artikkeli/tutkimus ja kauppiaista useampi hyväksyy itse tämän käytännön, esim meidän vakiokauppa. Luojan kiitos että näitä pipo kireenä nillittäjiä ei tarvitse nähä kun palstamaailmassa. Hohhoh mihin ihmiset viitsiikään energiansa käyttää... Ei kannata ikinä ainakaan matkoille lähteä, sielläpä vasta vapaakulttuuri onkin kun leipätiskiltä voi jopa aikuinen saada maistiaisen, kääääk!
Saahan Suomessakin maistiaisia, ei niiden syömisessä ole mitään väärää.
Tiedät varmaan olevasi vähemmistöä mielipiteesi kanssa, ihan siellä ulkomaillakin? Onneksi teitä sivistymättömiä ja moraalittomia "mennään sieltä mistä aita on matalin"-ihmisiä ei tarvitse nähdä kuin nettimaailmassa.
Pin kirjoitti:
Huvittaa miten näin pieni asia saa aina ihan järkyt mittasuhteet, huudellaan aggressiivisesti sairaaksi ja maailman navaksi, jossain ketjuissa narsistikseksi, varkaiksi ja tulevaisuus tietenkin vankila. Kyse nyt on kuitenkin näin mitättömästä asiasiasta. 😂😂
Ei, en anna syödä ennen kassaa, mutta en nyt saa mitään sisäisiä raivareita ja sen suurempia kohtauksia jos näen tuollaista. (En kyllä kiinnitä huomiota moiseen, omat ostokset ja kakrut kiinnostaa enempi siellä kaupassa)
Relatkaa vähän, aloittakaa joku harrastus vaikka.
Aamen!
Vierailija kirjoitti:
Ilmaiset maistiaiset ovat mielestäsi sama asia kuin maksamattoman tuotteen mässyttäminen?
Mistä myyjä/kauppias voi tietää esim. montako banaania siinä punnitussa pussissa on alunperin ollut?
Ihan alkeellisiin käytöstapoihin kuuluu tämäkin mutta toki on mammalle helpompaa antaa pentujen mässätä kaupassa kuin opettaa tapoja...
Taitavat olla kärsimättömien vanhempien lapsia nämä, joita kaupassa syötetään. Ihme, etteivät itsekin vedä kaupassa karjalanpiirakkaa ja banaania.
Maksamisen jälkeen vasta syödään eikä ostoskärryssä saa istua eikä seistä siellä, minne ostokset tulee. Huoh.
Laiskoja vanhempia, on helpompaa lykätä joku ruoka naaman eteen kuin joutua kasvattamaan lasta.
En anna lasten syödä mitään kaupassa ennen kassaa. Jos joku vakava arviointivirhe tulisi ja lapsella iskisi kiljuva nälkä keskellä kyliä ja muuta vaihtoehtoa ei olisi, niin tekisin juuri tämän yksittäisen banaanin tapauksen tai ostaisin jonkun yksittäispakatun keksin tai muuta. Ottaisin kaksi, että kassa ei joutuisi lähmimään avattua muruista paperikuorta tai kassahihnaan hieroutuisi jotain elintarviketta vaan voisin ojentaa ehjän tuotteen piipattavaksi tai hintalapputarran. Todennäköisyys tähän tapahtumaan on pyöreä nolla.
Banaaneita saa monista kaupoista ilmaiseksi lapselle.
Ihan sairasta syödä maksullisia ruokia/juomia ennen kassaa. Ei voi olla kyse muusta kuin sairaalloisesta itsekkyydestä ja mt-ongelmista, elämänhallinnan puutteesta jne. Ehkä tuo ilmaiset banaanit-juttu on keksitty juuri noita wt-vanhempia varten, ettei tarvitse varastaa ja opettaa lasta huonoille tavoille.