Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisten on vaikea ymmärtää sitä, että en halua lasteni tapaavan kehitysvammaista siskoani?

Lapsiaan suojeleva äiti.
30.10.2016 |

Sisareni on kehitysvammainen ja hän on käytökseltään todella arvaamaton myös lapsia kohtaan. Siksi en halua, että lapseni tapaavat siskoani, koska vaikka tilannetta vahtisi kuinka tarkkaan tahansa, niin siskoni saattaa ihan yllättäen kaataa vaikka tuon 1v poikani kumoon ja lyödä tätä millä tahansa lähellä olevalla tavaralla päähän. Miksi ihmisten on vaikea ymmärtää, että en halua viedä lapsiani sisareni hakattavaksi tai muutenkaan kiusattavaksi? Jos ne tönimiset, lyömiset tai muut fyysiset väkivallan purkaukset saataisiin estettyä, niin sitä ei pysty estämään, että sisareni kiroilisi lasten kuullen ja haukkuisi myös heitä sen lisäksi että hän kiroilisi ja käyttäisi muutenkin asiatonta kieltä. Lapseni ihan syystä pelkäävät tätiään eivätkä ymmärrä vielä kovin hyvin, että miksi tämä kiusaa, satuttaa, puhuu rumia ja haukkuu. Lapset ovat 5v, 3v ja 1v. Tuntuu, että ihmiset ajattelevat että minä ihan ilkeyttäni haluan heitä tapaamasta tätiään ja että heillä pitäisi olla siihen oikeus, vaikka tämä vain löisi, potkisi, kiroilisi ja haukkusi heidätkin siinä samalla kun tekee niin muillekin. En halua, että lapsiani pahoinpidellään!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin ensiksi,ettähäpeät sisartasi,etkä halua näyttää ja tutustuttaa häntä lapsiisi.Silloin olisin sanonut,että olet itsekäs ja kylmä.Mutta jos tuo ontotta,niin en minäkään sinuna päästäisi heitä yhteen.Toisaalta surullista,mutta joslapset ovat vaarassa ja siskosi ei näköjään ymmärrä,keitä he ovat ja mikä on hänen sukulaisuussuhteensa kyseisiin lapsiin.

Pieniäaikoja voisivat valvotusti olla kanssasi tuon sisaresi kanssa,ja siinä saisi olla lasten isäkin.Ainakin jos et ole kovin vahva ja siskollasi olisi kovat voimat.En tarkoita,että siskoosi pitäisi käyttää mitään väkivaltaa,mutta että hänet saisi talttumaan jos jotain tapahtuu.Jos pn mielessä vikaa,se usein käänteisesti antaa suuret voimat.Olen sen verran vammaislaitoksessa työskennellyt,että voin todistaa tuon todeksi.

Lastesi henkisen tasapainon vuoksi on varmaan parempi,etteivät tapaa.Kun he varttuvat,kerro heille tädistä,jos sitten voisitte joskus tavatakin.

Vierailija
2/10 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta ne lapses käyttäytymään niin siskoasi ei ärsytä niin paljon niiden hälinä ja sotkeminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihmettelijöille kertonut asian samoin kuin nyt kirjoitit? Noilla perusteluilla luulisi syyn olevan selvä, vaikka eihän se kenellekään kuulu mikset halua siskosi ja lastesi tapaavan toisiaan.

Vierailija
4/10 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ja mun kakarat, kaikki etuoikeudet meille

Vierailija
5/10 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä se kenellekään edes kuuluu tapaako lapset sun siskoa... Älä välitä tollasista

Vierailija
6/10 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siskosi laitoshoidossa?

Vierailija
7/10 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, näytä lapsille kuvia tädistään ja siskollesi lapsista. Käykää skype puheluita. Kun osaavat varoa, voivat kohdata. Kerro myös lapsille tädin kehitysvammasta mikä aiheuttaa tuon käytöksen.

Vierailija
8/10 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai sä suojelet lapsiasi, se on jopa sun velvollisuus. Kenelle sun sitä paitsi edes tarvitsee mitään siskostasi selitää? Ei multa ole ainakaan kukaan koskaan kysynyt, tapaavatko mun lapseni sisaruksiani, ei se ole mikään yleinen keskustelunaihe. Älä siis puhu asiasta, koska taustojen selittäminen on työlästä, ja helposti tulee selittelyn makua.

Vierailija
9/10 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ihan täysin. Mulla on kehitysvammainen isoveli, ei mitenkään arvaamaton tai muutenkaan lähelläkään siskosi tapausta mutta äärimmäisen itsekäs, negatiivinen ihminen joka ei koskaan ole päässyt yli meidän kahden teiniaikojen riitelystä. En näe mitään syytä tutustuttaa nyt 2kk lastani hänen kanssaan, koska häntä ei kiinnosta typerän pikkusiskon typerä perhe. Tähän yhtälöön kun lisäisi spontaanisen väkivaltaisen käytöksen niin eihän siinä olisi enää edes vaihtoehtoja.

Vierailija
10/10 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä päätös. Äidin veli on kehitysvammainen + autistinen  ja me emme veljeni kanssa pieninä ymmärtäneet asiaa niin meni lähinnä kiusaamiseksi kun nähtiin. Lapsetkin voivat olla tosi julmia.

Toisaalta ihailen sitä miten enoni on aina otettu mukaan sukujuhliin ja muuhun yhdessäoloon. Itse en ole koskaan osannut oikein suhtautua asiaan kuten ei äitinikään. Aikuistuttuani olen kuitenkin kyennyt olemaan ystävällinen ja asiallinen häntä kohtaan.

Enollakin on taipumusta väkivaltaisuuteen mutta en ole onneksi joutunut tuota todistamaan.

N31

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan