Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ainainen jännitys ja ahdistus .. miten siitä pääsee eroon

Vierailija
30.10.2016 |

Aina ennen työvuoroa
Ennen jotain tapaamista (mitä vaan ; kavereiden, lääkärin, kampaajan, lapsen opettajan jne.)
Ennen kaupassakäyntiä, jos pitää hoitaa ostoksia enemmän (tyyliin pikaisesti maitopurkki ja leipä ei jännitä)
Jonnekin reissuun lähtemistä
Jos meille tulee vieraita
...
Aina se sama jännitys ja vatsakipu/paha olo tärinä ja kylmä hiki. Sitten kun pääsee itse asiaan, eli sinne työpaikalle, tapaamiseen jne.niin se väistyy ja olen ihan rennosti.
...
Ärsyttää kun teen paljon iltavuoroja niin koko aamupäivä menee tässä jännityksessä, en voi syödä ja olen vaan sohvalla ja odotan että aika kulkee. Joskus teen kotihommia tai käyn lenkillä mutta esim. eilen oli ihan kaamea aamupäivä työvuoroa odotellessa vaan.
...
Onko muilla kokemusta? Mikä avuksi?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ole ollut avuksi, olen vain niin tottunut tuohon, että ei auta muu kuin elää ahdistuksen kanssa. Lääkeriippuvaiseksi en halua kuitenkaan. 

Vierailija
2/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ole ollut avuksi, olen vain niin tottunut tuohon, että ei auta muu kuin elää ahdistuksen kanssa. Lääkeriippuvaiseksi en halua kuitenkaan. 

Minä olen körsinyt tuosta niin kauan kun muistan. Tuntuu että pahenee vaan. Se kuitenkin helpottaa vähän, kun tietää että se loppuu kun pääsee siihen tilanteeseen mihin on menossa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä jännittää vielä vaikka siellä lääkärissäkin ja olo helpottaa kun vasta tilanne on ohi... En tiedä, mikä auttaa. Juoksulenkit tuo hetken helpotusta. Lenkin jälkeen ongelmat tuntuu paljon pienemmiltä. Mulla menee myös yöunet katkonaisiksi, jos vaikka aamulla on lähtö lentokentälle tai lääkäriin. Nukun todella huonosti.

Vierailija
4/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin jännittää aina ja kaikki... Todella inhottavaa. Olen yrittänyt opetella relaamaan, mutta vaikeaahan se on. Sain juuri avuksi beetasalpaajat. Se helpottaa niitä fyysisiä oireita. Otan siis hyvin pienen määrän ennen jotain jännittävää tilaisuutta. Toivon, että saisin niistä avun, että oppisin ettei ole mitään jännitettävää, ja lopulta pystyisin olemaan jännittämättä ilman niitä.

Vierailija
5/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mistä puhut. Ehkä pitäisi yrittää ohjata ajatukset ja huomio nykyhetkeen tulevan ajattelun sijaan. Itselläni pahinta on hammaslääkäriin meno. Alan jännittää useita päiviä ennen. Onneksi sain käytyä tällä viikolla hammaskiven poistossa ja nyt on taas vuodeksi se ohi.

Vierailija
6/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kossulla

Vierailija
7/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kognitiivisanalyyttinen terapia ehkä. Niitä on lyhytterapioinakin, ei tule niin kalliiksi.

Vierailija
8/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samanlainen.. reagoin vatsalla eli paino pystyy kurissa kun vessassa tulee ravattua koko ajan 😀 Jonkun verran apua olen saanut mindfulness-harjoituksista. Asiasta puhuminen auttaa myös eli se että avoimesti kertoo muille jännittävänsä ja että myös itse hyväksyy että reagoi näin. Salailu ja peittely vai pahentavat asiaa. Oletko harkinnut terapiaa?

Vierailija
9/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Tänään piti tulla kaveri (tai oikeastaan puolituttu) lapsensa kanssa kylään ja voi sitä jännitystä mikä alkoi heti aamulla. Nyt laittoi viestin etteivät tulekaan ja oloni pikkuhiljaa rentoutuu. En tiedä miksi olen tällainen, ahdistun siis aivan kaikesta mahdolllisesta. Ja olen kuitenkin muuten ns normaali, olen valmistunut amk:sta ja mulla ihan kohtuupalkkainen hyvä työpaikka, tavallinen perheenäiti. Jännittäminen vaan tekee elämästä välillä ihan helvettiä.

Vierailija
10/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa joku vertaistukiryhmä, jonne vois mennä terapoitumaan näistä asioista.

Vierailija
11/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt samasta ongelmasta koko ikäni, yli 50v. Lääkettä ei ole vielä löytynyt.

Vierailija
12/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kokeilla probiootteja ravintolisänä.

Vierailija
13/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsot auttaa. Voi vaan joutua käyttämään pitkään ja tolen noustessa suurentamaan annosta.

Minuakin jännittää ja lähes pelottaa kaikki asioiden hoitaminen ym.

Vierailija
14/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastaajille.

En tiedä mitä tekisin .. kai sitä voisi lääkärille käydä juttelemassa. Toisaalta tähän on jo tottunut,vaikka inhottavaa on. Jos osaisi vaan elää tässä hetkessä eikä miettiä koko ajan mitä on tulossa!! Joskus siinä onnistun, kun oikein keskityn. Että nyt luen tätä kirjas kaikessa rauhassa, se on mitä teen NYT .. auttaa jos auttaa.

Ap

Vierailija
15/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsoja eivät mielellään määrää. Kova tenttaus aina, kuinka usein ja paljonko käytän. Esiintymispelkoon käytän satunnaisesti.

Vierailija
16/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tutustumaan Mindfulnessiin. Auttaa pysymään hetkessä ja hyväksymään tunteet ja olotilat ilman suurempaa draamaa. Harjoittelua ja työntekoa menetelmän oppiminen vaatii paljon, mutta on sen arvoista!

Vierailija
17/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan tajua miten ja miksi se olo menee ohi kun pääsen sinne työpaikalle tms. ja pääsen aloittamaan työt. Kukaan ei arvaisi minusta millainen jännittäjä olen :P

Olen joskus puhunut siitä ääneen, että kuinka hermoilen kaikkea mahdollista ja ei minua meinata uskoa, tai ainakin ovat olleet yllättyneitä kun olen sellainen "jokapaikan höylä" ja tiukatkin tilanteet töissä tai muualla niin menen suoraa päätä mukaan.

Ap

Vierailija
18/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bentsoja eivät mielellään määrää. Kova tenttaus aina, kuinka usein ja paljonko käytän. Esiintymispelkoon käytän satunnaisesti.

Ei niin. Mulla meni noin 15 vuotta ennen kun sain kokeeksi.

Vierailija
19/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypnoosi saattaisi auttaa.

Vierailija
20/24 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa kirja nimeltä Onnellisuusansa siinä käsitellään ahdistuksen ja vaikeiden tunteiden kanssa elämistä...perustuu HOT-terapiaan. Loistava ja selkeää asiaa. Löytyy ihan kirjastosta suomeksi.