Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntemillani miehillä on uusi heti eron jälkeen

Vierailija
29.10.2016 |

Miten on mahdollista? Heti, kun ero on tapahtunut, vaikkapa naisen aloitteesta, on miehellä jo alle kuukaudessa uusi. Nämä eivät vaikuta edes laastareilta vaan on saatettu esimerkiksi perustaa pian perhe.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eron syy on saattanut olla juuri tuo uusi perhe.

Tiedän, ettei ole ollut uusi perhe vielä siinä vaiheessa. Mutta se voi olla, että tätä uutta naista on voitu pitää "varalla" ja kun nainen on jättänyt miehen, on siirrytty suoraan tähän varalla olevaan vaihtoehtoon. Ehkä ovat siis olleet yhteydessä vai miten muuten niin nopeasti on mahdollista löytää uusi. 

Tai sitten mies on salasuhteen myötä muuttunut niin paljon kotona että vaimo on antanut monoa. Eikä vaimo ole välttämättä tiennyt tästä kakkosesta mitään ennen eroa.

Vierailija
42/60 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuhoutui juuri asunto isossa tulipalossa. Kauanko täällä katuojassa pitää sätkiä ennen kuin olen valmis uuteen asuntoon?

Odota nyt vaikka edes niin kauan, että näet miten pahoin asunto paloi ja jäikö sinne asuntoon ketään sisälle.

Odottaisin myös vakuutusyhtiön päätöstä ennen kuin lähtisin ostamaan uutta asuntoa. Majailisin tuttujen nurkissa ja etsisin rauhassa uuden asunnon kun raha-asiat olisi selvillä.

Talon palaessa oikeasti mennään todennäköisesti ensimmäiseksi yöksi sukulaisten nurkkiin, sitten hotelliin vakuutusyhtiön kustannuksella. Siellä ollaankin todella järkyttyneitä todella pitkään, ja kun joskus löytyy uusi koti, niin suru menetetyistä muistoista, valokuvista ja lapsuuden piirustuksista pulpahtelee pintaan vielä vuosienkin jälkeen. Myös pelko uudelleen kaiken menettämisestä säilyy ja vaikuttaa uuden elämän onneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

helli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän laastarin kanssa voi perheenkin perustaa, mutta ongelmia tulee muutaman vuoden päästä, kun käsittelemättä jääneet asiat nousee pintaan.

Vaikka kuinka haluaisi noin ajatella lohduttaakseen itseään, nämä uudet liitot useimmiten ovat erittäin onnistuneita.

Taidat olla itse laastari?

Kyllä se nyt sori vaan on yleisesti psykologienkin tuntema asia, että käsittelemätön ero tuo taakkaa suhteeseen. siksi itse en laastariksi haluaisi.

Tutkimusviitettä sitten vaan kehiin, jos se kerta on yleisesti tunnettu asia.

Tästä sivusta nyt heitän

http://eurosinkut.net/laastarisuhteesta/   .

Oikeastiko joku tuollaisia maallikkojen satuiluja ottaa tosissaan? En minä ainakaan, joten kaivetaan hieman.

Kyseisen artikkelin alkuperäisestä lähteessä (blogi) annetaan 5 tutkimusviitettä liittyen aiheeseen.

Ensimmäinen tutkimus toteaa:

"Analyses indicated that people in new relationships were more confident in their desirability and had more resolution over their ex-partner. Among those in new relationships, the speed with which they began their relationship was associated with greater psychological and relational health. Overall, these findings suggest that rebound relationships may be more beneficial than typically believed."

Ei siis mainintoja haitoista. Päinvastoin.

Toinen linkattu tutkimusviite käsittelee jotain aivan käsittämätöntä self-conceptin laajentamista (muistuttaen mua siitä miksi psykologia on niin kovin usein pelkkää pseudotiedettä), eikä mainitse oikeita haittoja laastarisuhteille.

Kolmas tutkimus kyselee ihmisiltä exän kaipaustasosta ja nykysuhteen laadusta. "Yllättäen" heikoissa suhteissa olevat kaipailevat eksiensä perään enemmän. Syy-seuraus-suhteesta tämä ei kerro tietenkään. Tämä tutkimus ei siten kerro siitä mitään, olisiko suhteet onnellisempia pidemmällä sinkkuilulla suhteiden välissä.

Neljäs tutkimus ei mainitse haittoja, vaan päinvastoin toteaa: "The present research demonstrates that focusing on someone new may help anxiously attached individuals overcome attachment to an ex-romantic partner".

Viides tutkimus naulaa viimeisen naulan:

"This paper has a single straightforward finding: there is no rebound effect. People quickly entering new relationships after an initial divorce, whether by remarriage or cohabitation followed by remarriage, do not have higher divorce rates."

Toisin sanoen blogi-kirjoittaja ei ole lähteitään edes lukenut läpi, eikä ole tekstin suomentanut henkilökään.

Vierailija
44/60 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu että miehet eivät ole kovin kauaskatsoisia. Se uuden naisen kanssa koettu alkuhuuma on ratkaisu eroon liittyviin tunteisiin: "eksä oli ihan paska, onneksi uusi on ihana". Ehkä perustetaan perhe (varsinkin jos ero on tapahtunut 30 ikävuoden kieppeillä).

Alkuhuuman jälkeen joko suhde jatkuu hyvänä (mieskin ehkä oppinut jotain edellisestä suhteesta) tai huonona.

Aika usein ellei peräti aina vaihtamalla paranee. Mies/nainen on oppinut aikaisemmassa suhteessa tietämään mitä haluaa ja mistä tykkää.

Vierailija
45/60 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin vaihtoehto on että mies on jo jonkun aikaa pyörittänyt salasuhdetta ja tunnustellut onko uusi heila parisuhde/vaimomateriaalia, kunnes lopulta rohkaistuu eroamaan vakituisestaan. Pohjustetaan seuraava suhde valmiiksi heti kun alkaa kyllästyttää edellinen. Muuten roikutaan edellisessä ja vakuutellaan kaiken olevan hyvin, kunnes eräänä päivänä pommi pudotetaan. Nainen jää tyhjän päälle, mies pääsee tyytyväisenä uuden naisen kanssa kuhertelemaan kunnes tekee tälle saman tempun. 

Vierailija
46/60 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa tuttavapiirini avioerossa on naisella ollut uusi kumppani jo ennen itse eroa. Miehet sentään odottaneet sen pari kuukautta.

Vierailija
47/60 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu että miehet eivät ole kovin kauaskatsoisia. Se uuden naisen kanssa koettu alkuhuuma on ratkaisu eroon liittyviin tunteisiin: "eksä oli ihan paska, onneksi uusi on ihana". Ehkä perustetaan perhe (varsinkin jos ero on tapahtunut 30 ikävuoden kieppeillä).

Alkuhuuman jälkeen joko suhde jatkuu hyvänä (mieskin ehkä oppinut jotain edellisestä suhteesta) tai huonona.

Aika usein ellei peräti aina vaihtamalla paranee. Mies/nainen on oppinut aikaisemmassa suhteessa tietämään mitä haluaa ja mistä tykkää.

Paraneeko kun vaihtuu ydinperhe uusperheeksi jossa roikotetaan exää lasten takia mukana? Lapsettomilla voi parantua vaihtamalla.

Vierailija
48/60 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisin vaihtoehto on että mies on jo jonkun aikaa pyörittänyt salasuhdetta ja tunnustellut onko uusi heila parisuhde/vaimomateriaalia, kunnes lopulta rohkaistuu eroamaan vakituisestaan. Pohjustetaan seuraava suhde valmiiksi heti kun alkaa kyllästyttää edellinen. Muuten roikutaan edellisessä ja vakuutellaan kaiken olevan hyvin, kunnes eräänä päivänä pommi pudotetaan. Nainen jää tyhjän päälle, mies pääsee tyytyväisenä uuden naisen kanssa kuhertelemaan kunnes tekee tälle saman tempun. 

Muuten hyvä, mutta ei tuo tempaus mikään miesten yksinoikeus ole. Mulle kävi nimittäin juurikin noin ja mä olen heteromies.

Vierailija
49/60 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta ei tuo tempaus mikään miesten yksinoikeus ole. Mulle kävi nimittäin juurikin noin ja mä olen heteromies.

Joo, kyllä se molemmilta luontuu.

Vierailija
50/60 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronneena miehenä olen havainnut, että naiset piirittävät tehokkaasti silloin kun saavat hajua että on eroamassa.  Silloin on miehen markkinat, ja pääsee naisen osaan eli valitsemaan parhaan.   Kun rusketusraita sormessa katoaa, naisetkin häipyy.

Siis kannattaa säilyttöö vanha sormus, saa sillä ainakin yöseuraa baarista.

Vierailija
51/60 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä myös sateenkaariperheissä. Valitettavasti taitaa vaan kuulua ihmisen pimeään puoleen.

Vierailija
52/60 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

helli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän laastarin kanssa voi perheenkin perustaa, mutta ongelmia tulee muutaman vuoden päästä, kun käsittelemättä jääneet asiat nousee pintaan.

Vaikka kuinka haluaisi noin ajatella lohduttaakseen itseään, nämä uudet liitot useimmiten ovat erittäin onnistuneita.

No minä olin se laastari jonka kanssa perustettiin perhe ihan pikavauhtia kun vaimo oli hakenut eron. Ei olisi kannattanut, erottu ollaan jo mekin ja lapset jäi isättömiksi.

Ja minä taas olen se joka otti lennosta, tai oikeastaan vielä edellisen suhteen aikana laastarin, suhde ei kestänyt.

Vierailija
53/60 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei välttämättä jää pohtimaan mikä edellisessä suhteessa meni pieleen. Näin minäkin tapasin toimia ennen. Ongelmia tuli jokaisessa suhteessa jossakin vaiheessa kunnes tajusin alkaa miettimään ja lukemaan parisuhdeoppaita.

Mies

Vierailija
54/60 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan mies ei eroa omasta tahdostaan ellei ole uutta jo kierrossa/katsottuna. Fakta.

Kaksi eroa, molemmat omasta aloitteesta, ei uutta katsottuna vaan 2v ja 4v yksin ennen kuin aloin ees aktiivisesti etsimään muuta kuin seksiseuraa. Enkä ole tuttavapiirissäni ainoa. Faktasi on paskaa, kuten yleensä on jos väitteelle ei keksitä parempaa perustelua kuin "Tämä on fakta. Ja piste."-tyyliset heitot.

Vierailija
55/60 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kaveri"-mies halusi rakastua eronsa jälkeen pian ja kas kummaa löytyi heti uusi nainen johon "rakastu", taitaa vaan haluta että häntä rakastetaan. itse kuitenkin pilaa kaikki suhteensa, ex kumppanit on aina ihan rikki hänen jälkeensä, yhdellä kumppanilla meni 3-vuotta toipua miehestä

Vierailija
56/60 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän miehen jolla heti uusi, mutta salaa sen koska erosta niin lyhyt aika, asuvat kyllä yhdessä.

Vierailija
57/60 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kaveri"-mies halusi rakastua eronsa jälkeen pian ja kas kummaa löytyi heti uusi nainen johon "rakastu", taitaa vaan haluta että häntä rakastetaan. itse kuitenkin pilaa kaikki suhteensa, ex kumppanit on aina ihan rikki hänen jälkeensä, yhdellä kumppanilla meni 3-vuotta toipua miehestä

kostaa exälleen, viestitelee exän läheisille

Vierailija
58/60 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se oli munkin exän laita. 20 v oltiin yhdessä. Luulin loppuun asti, että meillä on hyvä suhde ja mieskin rakastaa mua kuten mä häntä. Seksi sujui ja keskusteluyhteys oli hyvä. Yksi ilta hän tuli töistä kotiin ja ilmoitti haluavansa eron. Shokki mulle. Lypsin lisätietoja väkisin.

Kävi ilmi, että mies ei ollut rakastanut mua viiteen vuoteen vaan koko sen ajan vokotellut muita naisia, milloin ketäkin. Kaikki toki noin 10 - 20 v nuorempia kuin hän itse tai minä. No nuo naiset ei olleet niin innostuneet vanhemman setämiehen vokotteluista, joten mies oli pysynyt mun kanssa kimpassa parempaa odotellessa. 

No sitten oli vokotellut kuukausikaupalla erästä työpaikkansa naimisissa olevaa pienten lasten äitiä ja onnistunut. Eli tuona samana päivänä, kun ilmoitti mulle erosta, oli tuo työkaverinainen suostunut pussailemaan ja sanonut olevansa rakastunut eksääni.

Erottiin heti joo (koska ex oli järkähtämättömän vakaasti niin päättänyt) mutta eihän se työkaverinainen sitten eronnutkaan aviomiehestään. Ilmeisesti jatkavat salasuhdetta aviomiehen selän takana edelleen eli kohta vuoden jatkunut tuo säätö.

Vierailija
59/60 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan mies ei eroa omasta tahdostaan ellei ole uutta jo kierrossa/katsottuna. Fakta.

Ei kyllä pidä paikkaansa. Mä erosin omasta aloitteestani ilman, että oli katsottuna ketään uutta. Ei siinä kuitenkaan montaa viikkoa mennyt löytää uusi nainen. Nyt olemme naimisissa ja meillä on yksi lapsi. Tiesin saavani paremman ja näin myös tapahtui.

Vierailija
60/60 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä faktoistasi. Itse erosin vuosi sitten 30v avioliiton jälkeen. Vaimo oli pyörittänyt toista suhdetta kauan selkäni takana. Häipyi nuoren miehen mukaan kun suhde oli varmistettu. Elän varsin tyytyväisenä nuorimmaisen kanssa ja en todella kaipaa laastaria

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi