Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäonnistuminen itse asetetussa haasteessa - miten suhtautua?

Vierailija
29.10.2016 |

Elokuussa tein päätöksen käydä kolmena päivänä viikossa vähintään 40 minuutin reippaalla kävelylenkillä. Olin päätöksestä innoissani ja vakuuttunut siitä, että se on hyvä päätös. Olen aina tykännyt käydä kävelyllä. Tulos: kävin kävelyllä vain neljänä päivänä. Syynä saamattomuus ja mukavuudenhaluisuus. Olen pettynyt itseeni.

Miten tähän tulisi suhtautua? Eikö minulla ole omaa tahtoa ollenkaan? Voinko muuttua?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudu niin että opit jotain itsestäsi. Ja muista että motivaatio ei ole tärkein vaan itsekuri.

Vierailija
2/11 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudu niin että opit jotain itsestäsi. Ja muista että motivaatio ei ole tärkein vaan itsekuri.

Entä jos yritän ja epäonnistun uudestaan? ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos yritän ja epäonnistun uudestaan? ap.

No teet kävelyt itsellesi. Jos epäonnistut, niin voit hävitä tuossa sinun tilanteessa ainoastaan itsellesi.

Vierailija
4/11 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruvetaan tsemppareiksi toisillemme. Mulla aivan sama setti, en pystynyt ja vitutti. Nyt hain lääkityksen ja katos kun alkoi hengitys kulkemaan. Eli se kortti on nyt käytetty. Ilmeisesti olet yhtä tyhmä kuin minäkin, kun jätettiin hienon syksyn aikana ulkoilu väliin. Se olis sopiva rangaistus tyhmyydestä aloittaa nyt, kun lunta ja räntää tiedossa. Mitäs tykkäät?

Vierailija
5/11 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruvetaan tsemppareiksi toisillemme. Mulla aivan sama setti, en pystynyt ja vitutti. Nyt hain lääkityksen ja katos kun alkoi hengitys kulkemaan. Eli se kortti on nyt käytetty. Ilmeisesti olet yhtä tyhmä kuin minäkin, kun jätettiin hienon syksyn aikana ulkoilu väliin. Se olis sopiva rangaistus tyhmyydestä aloittaa nyt, kun lunta ja räntää tiedossa. Mitäs tykkäät?

Minusta tuntuu, etten pystyisi sitä "rangaistustakaan" toteuttamaan. ap

Vierailija
6/11 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, etten pystyisi sitä "rangaistustakaan" toteuttamaan. ap

Jos mä pystyn, niin pystyt sinäkin. Teen sen ihan sun kiusaksi ja tuun kertomaan uudenvuoden jälkeen, miten kävi.

Vierailija
7/11 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ap edes kerran lähteä ulos kävelemään vaikkei yhtään huvittaisi tai jaksaisi. Voit asennoitua niin että vaikka kääntyisit takaisin 5min jälkeen niin se on silti parempi kuin ei mitään.

Vierailija
8/11 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki koira. T: joka päivä tulee lenkkeiltyä väh. 2h.

Vierailija
9/11 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita alusta taas!

Vierailija
10/11 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuussa tein päätöksen käydä kolmena päivänä viikossa vähintään 40 minuutin reippaalla kävelylenkillä. Olin päätöksestä innoissani ja vakuuttunut siitä, että se on hyvä päätös. Olen aina tykännyt käydä kävelyllä. Tulos: kävin kävelyllä vain neljänä päivänä. Syynä saamattomuus ja mukavuudenhaluisuus. Olen pettynyt itseeni.

Miten tähän tulisi suhtautua? Eikö minulla ole omaa tahtoa ollenkaan? Voinko muuttua?

Laita  alkuun tavoitteeksi kolme suoritusta kuukaudessa. Onnistuminen on helpompaa. Muutenkin kuukausirytmillä on helpompi kerätä suorituksia kun nälkä kasvaa. Välillä voi olla tarve löysemmälle viikolle ja välillä on intoa tehdä tiukemmin. Muutenkin pitkäjänteisempään harjoitteluun kuukausi on parempi mittari.

Vierailija
11/11 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole käynyt kävelyllä? Onko ollut huonot ilmat, onko ulkona kylmä, onko televisiosta tullut jotain mielenkiintoista? Mitä sitten teet silloin, kun et kävele? Auttaisiko lämpimämmät, sateenkestävät vaatteet? Tai jos kuuntelisit vaikkapa äänikirjoja kävellessäsi?

Tai, mitä jos jättäisit tuon kävelyasian nyt hautumaan, ja yrittäisit jotain muuta liikuntaa. Youtube on pullollaan vaikka mitä tanssivideoita, ihan aloittelijoillekin. Ostat jumppamaton, ja rupeat tekemään vatsalihasliikkeitä, punnerruksia, yrität saada varpaista kiinni suorin jaloin, mitä näitä nyt on. Voit tehdä tämän samalla kun katsot televisiota, tai odotat ruoan valmistumista uunissa. Asetat tavoitteeksi, että teet jotain liikunnallista joka päivä 5 minuutin ajan. Tule kahden viikon päästä kertomaan miten sujui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi