Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUUUUUUUUUHTIHurmurit torstaihin!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan alkaa seota... ei se mitään!

Olo alkaa olla tukala, eilen touhusin sen verran paljon, että tuntui koko ajan, että tästä masusta on päästävä jo eroon!

Tänään tulee 36 viikkoa täyteen! Viimeisiä viedään, laskettuun aikaankaan ei ole enää kuin vajaa kuukausi!

Tänään on äippäpoli parin tunnin päästä, sen jälkeen lähden rautakauppaan shoppailemaan, toivottavasti löydän mitä etsikin. Itse asiassa etsin vähän liikaakin tavaraa... Lapset vien hoitoon täksi päiväksi, kun normaalisti pitäisin heidät kotona, mutta ei heitä tuonne äippäpolille voi ottaa mukaan kun siellä luultavasti tehdään sisätutkimus ja helpompi muutenkin liikkua! Onneksi täällä kulkee bussit suht normaalisti (siis minun tarpeisiini)!

Äitini soitti eilen ja ovat tulossa tänään " yllätysvierailulle" . Lapsille en saanut kertoa mitään. Käydään sitten yhdessä hakemassa heidät hoidosta! Tässä syy miksi sain touhutakin eilen illalla kuin pikkupupu kun piti käydä siivoamaan tätä sotkua! Nyt on suht siistiä ja mies lupasi pestä vielä lattia kun se on liian supistuksia aiheuttavaa toimintaa.

Nyt pitää lähteä herättämään nuorimmainen, isompi katselee jo piirrettyjä.

T: Siriin ja hurmuri rv 36

Vierailija
2/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mittari paistattelee taasen -20 asteessa. Ilma tosin on kaunis, joten täytynee tuolla ulkosalla käydä edes puolistuntinen raitista ilmaa haukkaamassa.

Eilen olikin Naistenpäivä, ja mies yllätti Gerberakimpulla ja suklaalla :) Kyllä se vaan tälläistä möhömahaa piristi kummasti!

Olo on ennallaan, ei mitään tuntemuksia siitä, että pian aletaan olla " turvallisten viikkojen puolella" . Nivuskivut aina välillä tahtoo hiukan vaivata, jos käy pitemmällä lenkillä, mutta ei muuta.

Viimeyönä näin unta, että kävin ostamassa liinan.. Josko se olisi ollut enne siitä, että vihdoin sinne kauppaan marssisin? Toissapäivänä kattelin jo sentään hieman vauvanvaatteita kaapista. Jotenkin sieltä etsiytyi käsiin vain ne siniseen vivahtavat, ja vaaleanpunaiset jäi kaappiin, vaikka " varmaa" tietoa meillä ei asiasta olekkaan. Kait tää poikatunne vain on niin vahva?! Muutamia pitkähihaisia bodeja pitäisi käydä ostelemassa.

Tällä hetkellä vatsassa meneillään aamujumppa " sä jalka ojenna ja taakse taivuta, sä jalka ojenna ja sitten potkaise..!" =)

Mutta nyt me taivumme tuonne pakkaseen aamu-ulkoilulle.

Topakkaa torstaipäivää toivottelen!

tilda ja pojan(?)jytky 33+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitusviestiä tulossa... Olo on mitä hirvein, selkää koskee kamalasti, mahaakin välillä, mutta ei tunnu aivan supistuksilta... Yöt menee aivan läskiksi, kun tekisi niiiiin kovin mieli nukkua jotenkin muuten kuin kyljellään tai sillä toisella kyljellä!

Vauvalla kyllä tuntuu olevan hauskaa, mojauttelee melkoisesti ja usein, mukava " kuunnella" liikkeitä kyllä.

Siriin, meillä samat viikot menossa muuten! Pian kai tässä ruvetaan jakaantumaan, katsotaan, kuka ehtii ensin :))

Meillä kaikki jo valmiina vauvaa varten, sairaalakassia myöten. Että tervetuloa vaan vauva, nyt ainankin tuntuu siltä, että kumpa tulisi ja pian.

Pakkasterkuin m@mu rv 36

Vierailija
4/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huiiii kun ulkona on kylmä, vois jo hellittää pakkaset! pitäisi hipsiä ulkoilemaan tytön kanssa ainakin vähäksi aikaa.

masu tuntuu hurjan isolta, minkäköhän kokoinen jytky sieltä tulee? maanataina ois neuvola, osaako nuo tavan neuvola tädit antaa painoarviota? masussa on vipinää, varsinkin nyt aamusta ja illasta. yöt on rauhallisia. tuli mieleen että vielä se hoitolaukku pitäisi ostaa.sen kyllä kerkiää vauvan syntymän jälkeenkin...

nyt taidan lähteä ulos...

peetu32+5

Vierailija
5/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana pakkaskeli aurinkoineen!

Käytiin aamusta jo neuvolassa isomman kanssa ja heitin ukkelin sitten seuriksen kerhoon. Nyt on hiljainen hetki kun kakkonen katsoo titinallea. Pian lähetään hakeen kerholaista, tai minä lykin niitä tuplilla että saa sitten taas mukavat supparit ja liitoskivut tälle päivälle tienatuksi.

Eilen olikin lääkärineuvola, mitä odotin kuin kuuta nousevaa. On uus täti lääkärinä joka ultraskin. Mutta, tämä täti olikin tosi nuori tyttö, joka ei ollut tehnyt näitä paljoa. Ei osannut antaa painoarviota, konekin meni tiltille parit kerrat. Mutta näin itse vauvelin ja hyvin oli jo lähtökuopissa. Syke taas tasaiseen 140-150, sf-mitta 31. Vatsa pudonnut mukavasti jo. Turvotustakin on omiksi tarpeiksi.

Oon minäkin kaivellut ne sinertävät vaatteet enimmäkseen, ja se vähän eilen taas varmistui oman näön mukaan. Vaikka pidän huoletta pojalla kotona kyllä vaikka vähän vaaleanpunaisiakin -öisin ainakin. Josko tänään ottais ja laittas valmiiksi kassit itelle ja vauvalle.. Ehkä aiheellista.

Mukavaa torstaitohinaa tosi-isoille möhömahoille!

Lumo 36+3

Vierailija
6/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä kertoa tosta kohdunsuun tilanteesta. Ne muutamien iltojen kipeähköt supparit on purreet. Kanavaa vajaa sentti jäljellä ulkosuu reippaasti sormelle auki, mutta sisempi suu kiinni vielä napakasti. Mutta erittäin pehmeä. Odotellaan ja keräillään mielellään niitä harkkasuppareita. Helpompaa sit pöydällä..

Lumo again...

7/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamun alkajaisiksi päätin pestä lampaantaljan, joka on esikoisella ollut viime aikoina sängyn vieressä (tipahtelee aina silloin tällöin kun pyörii unissaan). Kampasin sitä taljaa ensin TUNNIN! Voi järkky. Mikä takkuläjä. Kädessä 3 rakkoa operaation jäljiltä... mikä parasta, nyt kun valmistuu pyykkikoneesta niin sitä pitää kammata muutaman kerran kuivumisen aikana :S Tuli siinä mieleen hiki päässä harjatessa, että olisi tämän varmaan voinut pari kertaa viimeisen parin vuoden aikanakin kammata läpi... Toivottavasti nyt tulee sitten hyväksi, kun sen pitäisi olla ihan hyvä, pesukelpoinen talja. Saa vaan nähdä, suostuuko esikoinen luopumaan siitä vauvan hyväksi...

Tunnin päästä olisi parturiaika, ja sinnekin pitää raahata poitsu mukana. Tulee varmaan rentouttava reissu :P Isoisä ei ollut tänään käytettävissä joten siksi joudun ottamaan hänet mukaan, ja vielä päiväuniaikaan... täytynee varata mukaan traktoreita ja onneksi parturitädillä on koira, tuo miedän pentu kun on aivan hulluna elukoihin ja koiriin nyt varsinkin.

Masuun ei uudempaa kuulu, itsellä vaan meinaa iskiassäryt yltyä. Iltaisin varsinkin pakaroiden päältä säteilee pitkälle reisiin asti. Miehen komensin täyttämään tämän päivän aikana jumppapallon, muistelen nimittäin viimeksi että sen päällä kun istui ja pyöritteli peppua niin helpotti noita särkyjä. Jotkuthan synnyttääkin sen päällä...

Niistä vauvanhoitotarvikkeista mitä joku eilen kyseli, itse hankkisin vauvalle tuubin bepanthenia (punaista) pyllyalueen hoitoon, sitten perusvoidetta, esim. aqualan L:ää, jos pylly on oikein ärtsäkkä niin sillä voi " pestä" , käy myös iholle, itse tykkäsin ceridal-öljyllä hieroa vauvan kylvetyksen jälkeen ja sitä voi käyttää myös karstan poistoon. Napatyngän putsaukseen septidiniä ja pumpulipuikkoja, kasvojen pesuun pumpulia tai vanulappuja. Ja tietty omat kynsisakset, hiusharja ja kylpymittari ellei ole ottanut äitiyspakkausta. Oisikohan siinä tärkeimmät? Ei sitä kuitenkaan kovin paljoa tarvitse ja sitä mukaa voi hankkia lisää. Itse en aio niitä suolavesitippoja ainakaan etukäteen hankkia, saahan niitä sitten, ja ellei mitään erityistä ole, niin vauvan nenä pysyy paremmin auki kun sinne ei mitään tiputtele - tietysti jos räkä karstaantuu niin lähtee tipoilla paremmin. Cuplatonia voi kokeilla sitten jos tuntuu että vauvalla on kovasti ilmaa mahassa, mutta itse en siitä tuntenut saavani koskaan mitään apua... Niin, ja tietysti tähän joukkoon voi lukea mukaan ne kosteuspyyhkeet (esim. pampers, ainu, natusan) joilla voi pyyhkiä enimmät kakat vauvan iholta. Niissäkin on eroa, meillä ei ainakaan kaikki sopineet iholle ja lopulta totesin pampersin parhaaksi (ihme, vaikka ne vaipat ei sitten sopineet...) mutta sen ratkaisun tekee jokainen itse. Mutta tässä siis jotain vinkkejä ekaa odottaville, täydentäkää muut ja antakaa lisävinkkejä jos jotain puuttuu!

Mutta nyt ruokkimaan ipana ja sitten ulos pakkaseen ja parturiin...

eikkuli 36+1 (siis 37. raskausviikko aluillaan! Järkyttävää!!!!!!!!!!)

Vierailija
8/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais alkaa kyllä jo lämmetä, en ole yhtään talvi-ihmisiä!

Oon nähnyt varmaan taas jotain raskausunta, kun aamusta aloin huolestuneena kuulostelemaan vauvan liikkeitä. Kaveri ilmeisesti nukkui vielä sikeästi kun en saanut häntä liikkeelle, siinä sitten pieni paniikki alkoi iskemään, että mitens niitä liikkeitä eilen oli, ei kauheesti tuntunut, kun olin illan liikenteessä. No onneksi nyt olen jo saanut liikkeitä tuntuviin, ekaa kertaa kyllä näinpäin, yleensä sanon miehellekin, että älä nyt taas herätä sitä:-) Ja omatuntoakin kolkutti kun olen niin valittanut huonosta voinnista, että pitäis olla vaan onnellinen että saaolla raskaana..

Saiskohan sitä tänään jotain aikaiseksi vauvan tarvike rintamalla..Vaikka vähän kamppeiden laittelua.

Ponnari & Masukki 34+5

Vierailija
9/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää talvi tästä tunnu luovuttavan ollenkaan, nyt pitäis olla jo lämmintä ja keväistä!! Täytyy varmaan kuitenkin kaivaa lampaantalja esiin kotoa ja tuoda tänne ja mä ku luulin, et kyl sit on kevät ja lämmin eikä sitä tarvita ennen ens syksyä.. Luulin väärin.. Onneks noita kylmempienkelien vaatteita on sentään löytyny, ei tarvii ostella.. On se hassua varmaan sitte kattoa omalla lapsella samoja vaatteita, mitä itellä näkyy vanhoissa valokuvissa päällä.. Mein äiti ku on kaikki säästäny ja ovat pysyneetki hyvinä, pari kuminauhaa vaihdoin ja tietty pesin.. On ne kuitenki jo yli 20 vuotta vanhoja..

Eilen oltiin siellä synnytysvalmennuksessa. Oli kyllä varsinaiset kalvosulkeiset. Meitä istu yheksän paria luentosalissa ja kätilö läiski kalvoja esiin ja luki lähinnä vain niiden sisällön. Yks video katottiin synnytysvastaanottoon tehtiin pikainen vilkaisu.. Huoneessa oli viel kaiken lisäksi epämukavat penkit ja tukalan kuuma.. No en ois silti kylläpois jääny, vaikka olikin pettymys. Koitan vaan saada imettyä kaiken mahdollisen tiedon itseeni.. Ja olihan se miehelle hyvä, ku ei millään viittis lukea mitään niitä neuvolan oppaita. Pakkosyötöllä sitten .. Tosin hän taisi jäädä pohtimaan parkkipaikkajärjestelyjä ja miten se sitten käytännössä toimii h-hetkellä, et millon hän sitten saa parkkilapun ja mistä ja jos auto onkin kovin kaukana jne. Kaveri ku soitteli ja kysy, et joko tulevaa isää jännittää, ni kuulemma ei muuta ku se parkkeeraminen.. miehet.. Ja tauolla hän vaan totes, et kyllä raskaana olevat naiset on rumia.. Kiitos vaan, mä olin tosi otettu ja viel naistenpäivä! Kyllä hän sit yritti korjata, että enhän mä oo tietenkään ruma ollenkaan..

Tänään on koko aamun muljattu masussa kyllä semmoseen tahtiin.. Hyvä ettei oo jalka tullu kyljestä läpi, tuntuu vaan ku pieni raaja tunkee ja tunkee yhteen kohtaan.. ja alamahassa pyöritellään päätä ja varmaanki pusketaan ihan kiusallaan rakkoa, että äiti joutuu ravaamaan vessassa jatkuvasti..

Tänään sitte perhevalmennukseen. Saa nähdä miten se sujuu..

Hipsu84 ja mönkiäinen 34+4

Vierailija
10/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasta myös täällä. Mut ei se haittaa, kun sisätiloissa joudun olemaan. Huomenna olis sitten vika työpäivä ja sitten koittaa odotettu äippäloma :)!

Tänään vein tytön pitkästä aikaa päiväkotiin ja se oli ihan innoissaan. Jäi sinne hoitajan syliin istumaan kun lähin ja iloisena vilkutteli mulle. Toivottavasti päivä menee kivasti. On nimittäin saanut päivittäin uhmakohtauksia.

Viime yönä puol yhen aikaan neiti kömpi meidän väliin nukkumaan ja tuli tietty mun selkään kiinni kun kyljellä nukuin. Asennon vaihto oli aika vaikeaa, kun piti varoa ettei rusenna toista. Oltais voitu nukkua kaheksaan mut neiti oli jo seiskalta valmis nousemaan ylös kun isänsäkin heräs. Mä odotan kovasti lauantaita jos silloin sais nukkua paremmin.

Masussa on päivittäin hirmuiset jumppailut ja venyttelyt. Ja hikkakin on ollut kerran päivässä. Kerkesin jo ihmettelemään eikö masussa hikkailla ollenkaan kun esikoinen hikkaili kovasti. Esikoinenkin kokeili yksi päivä miltä se hikka tuntuu ja laittoi korvan masulle ja totesi et nyt se vauva pieraisi. Tais vaan mun maha nälkää murista, kun oli aamu.

Joku kyseli vauvanhoitotarvikkeista. Tuossa aikasemmin tulikin kaikenkattava vastaus. Lisäisin siihen meillä paljon käytetyn " tuotteen" eli perunajauhon. Sitä me käytettiin talkin asemesta aina peppupesun jälkeen eikä meidän neidillä vaippaihottumaa juuri ollut. Niinä harvoina kertoina kun oli, käytettiin sinkkivoidetta, joka todettiin myös tosi hyväksi.

Meillä on vauvatavaroiden laitto vielä ihan vaiheessa. Pinnasänky pitäis kasata, että voitais ostaa siihen sopiva patja. Esikoisen patja on mummolassa eikä viittitä sitä enää takaisin tuoda. Pitäis myös huoneessa järjestystä vaihtaa, että saadaan se pinnis mahtumaan. Esikoisen huoneessakin pitäisi vaihtaa järjestystä, että sais hoitopöydän jotenkin järkevästi.

Asiakkaita tulossa, pitää lopetella

Helokki 34+3

Vierailija
11/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen tuossa siivotessa, että pitäispä varsin kysyä täällä (ei kyllä liity yhtään odotukseen mutta jos joku haluaa vastata) että kuinka monella on tapana siivota joskus kämppä aivan katosta lattian viimeseen rakoon asti +kaapit ym. tietenki? Minun lapsuuden kodissa siivottiin kaks kertaa vuodessa tuollainen suursiivous, itellä se on jääny yhteen kertaan vuodessa jos sitäkään. Nyt olin päättänyt siivota ennen vauvan syntymää ja se urakka alkaa olla takana, verhojen ripustamista lukuunottamatta. Ja kyllä mua VÄSYTTÄÄ! Miten minä ikinä jaksan enää tästä nousta!!!

Eilen oli neuvolalääkäri enkä tietenkään edes muistanu kysyä niistä kivuista, joita mulla on ollu tuossa ylämahalla. Onko kukaan muu kyseisestä vaivasta kärsinyt muistanu kysyä????? Sitten ajattelin, että ei ai se sitten niin vakavaa vissiin kun en edes muista. Painoa oli taas tullu hurjasti (huolimatta siitä, että oon yrittänyt liikkua enemmän) mutta neuvolan tätien mukaan ei yhtään liikaa. Ja jälleen kerran oli sokeria pissassa mutta ottivat sitten verikokeen ja siinä ei ollut yhtään liian korkeat sokeriarvot. Lääkäri meinasi, että ei tämä synny varmaankaan vielä ainakaan kahteen viikkoon. Kohdun kaulaa jälellä enää noin sentti mutta kiinni on vielä visusti.

Olipa helpottavaa huomata, että muillakin on samanlaista oireilua mielialoissa. Luulin jo olevani joku maanisdepressiivinen vähintäänkin.

Kumpa jaksaisin vielä ripustaa ne verhot ja käydä hakemassa postin :/ Reipasta päivänjatkoa paksukaiset!

lyyli 36+5

Vierailija
12/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän ikävä ihminen, kun tunnen syvää helpotusta siitä, että muitakin näyttää kypsyttävän ja muillakin on kaikenlaista kipua ja uniongelmaa. Lohduttaa, etten ole yksin =)

Mä en tajua, miten tää loppuodotus voi tuntua näin vaikealta! Aamulla sai vähän rutista neuvolassa, mutta kaikki on periaatteessa ok, joten eipä sieltä apuja saanut. Painoa oli tullut jo 11kg lisää lähtöpainoon ja sf-mitta 32. Tasasesti siinä keskikäyrällä mennään. Kaikki on niin keskimäärästä että! Verenpainekin noussut matalalta lähes keskiarvolle ja vauvan syke keskimäärin 150. Inhoan keskiskertaisuutta =/ Ja pinnakin on näemmä keskimääräisen kireällä ;-)

Esikoinen lähti kerhoon ja kuopus iskän kanssa töissä käymään, joten saan olla onneksi hetken rauhassa. Jospa menisin silittämään vaikka vauvan vaatteita, niin vois istuskella siinä samalla.

Kaverilta tuli muuten aamulla viesti, että heille on tulossa kesäkuussa kaksoset. Ennestään on kaksi poikaa. Voishan meijänkin asiat siis huonomminkin olla :-)

Voikaa paremmin ja pysykää paremmalla tuulella kuin eräät =)

nuuppari rv 35+5

Vierailija
13/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin vihdoin ja viimein kotiinkin äitipoli reissulta. Siellä vierähtikin aikaa reilu tunti kun oli vastaanotto myöhässä.

Koko-arviossa olin siis vastaanotolla. Hurmuri oli kasvanut tasaiseen tahtiin, mutta oli silti ihan alakäyrällä ja paino arvio oli 2.2 kg. Eli tämän kasvuvauhdin mukaan olisi paino-arvio 4 viikon kuluttua vain 2.8 kg. Eli pikkuinen. Ei ole sokerit tätä vauvaa lihottanut!

Sain uuden kontrolliajan 10 päivän päähän. Jäin sitten vaan miettimään, että kontrolloidaanko tätä kasvua nyt sitten joka 10 päivän välein? Hmm... se varmaan selviää sitten ensi kerralla. Sydänkäyrääkin otettiin hetki ja kaikki oli ok. Lääkäri katsoi myös napanuoran virtauksen ja jotain muuta ja kaikki ok. Eli ilmeisesti vain on pienikokoinen, eikä ole mitään häikkää.

Niin ja paikat oli kiinni, joten no hätä senkään suhteen ja hyvä niin kun kerta on noin pikkuinen vielä, joten ei ole mikään kiire syntyä vielä, vaikka minä alan ollakin tähän masuun jo vähän kyllästynyt. Tai en masuun, mutta siihen, että se on tiellä ja hankaloittaa elämää.

Huomenna on sitten neuvola heti aamulla, jossa sitten saa tietää muut asiat.

Nyt pitää lähteä vähän vielä siivoilemaan lasten huonetta kun äitin pitäisi tulla tunnin sisällä. En kestä sitä, että hän alkaa heti " siivoilemaan" ja hyörimään, vaikka mukavaahan se on kun hän auttaa, mutta hän saa asiat aina tuntumaan siltä, että minä en osaa pitää kotia kunnossa...toisin kun hän. Toisaalta minä olen ainoa lapsi, joten hänellä ei ole kokemustakaan " minun elämästä" ... muutenkaan ;)

T: Siriin ja hurmuri edelleen rv 36

Vierailija
14/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi nyt kääntyä, jos meinaa tulla :)

On sen verran jotenkin huono-olo ja joka paikkaa ahdistaa, missään asennossa ei ole hyvä olla. No, saapa nähdä jos aurinkoinen lenkki tekisi hyvää ja sauna illalla.

Kaupassa on jo aamusella käyty. Isäntäkin tulee tänään kotia, ollut tämän viikon Tampereella. On kuulemma ikävä :)

Mutta ei sitten kuitenkaan eilen edes viestin mukana Naistenpäivää muistanut, miehet :D

Mutta jos sitä lähtisi käymään postilaatikolla ja laittaisi auton talliin.

-viivi_84 ja maha- asukki 34+5

Vierailija
15/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on päivän kävelylenkki tehty ja välillä kyllä joutuu hidastelemaan vauhtia tai jopa pysäämään hetkeksi, on tainneet mullakin viimein alkaa noi supistelut. sellaista jomotusta alaselässä ja alavatsalla, pientä esimakua kuitenkin vain. Yritän aina valita sellaisen kävelylenkin, että voi oikaista lyhemmän kautta kotiin, jos tulee huono olo. Mutta hitaasti käpytellen menee sellainen kolmen vartin kävely. Voi että odotan jo sitä, kun pääsee omalle terassille istuskelemaan ulos, nyt tulee kuitenkin aika vähän ulkoiltua.

Mulla on toi mieliala pysynyt, ainakin toistaiseksi, aika hyvänä. Välillä vaan on tunteet tosi pinnassa ja itku herkässä. Eilen illallakin tuli melkein itku silmään, kun tuli niin ikävä toisella paikkakunnalla asuvia kavereita, kun niitä näkee kuitenkin aika harvoin. Välillä siis pientä masista siitä, että on vähän yksinäinen olo, kun nyt ei ole niitä työkavereitaan, joiden kanssa päivittäin puhella. Täytyypä toivoa, että vauvan myötä sitten tutustuisi joihinkin mammakavereihin. Eli kyllä te vaan olette mullekkin niin tärkeitä, kun täältä palstalta sentään löytyy samanhenkistä seuraa....!!:)

Mä kaipailisin vielä vauvatarvikkeiden lisäksi neuvoja noihin vaatehankintoihin. Eilisessä pinossa jo kyselin, että mitä se huhtivauva oikein mahtaa tarvita. Ja minkä verran tarvitaan niitä ihan pieniä vaatteita, 50-60 senttisiä? Mulla on tosi vähän valmiina noita alle 60 senttisiä (kun ei niitä ole pakkauksessakaan), ehkä just sairaalaan otettavat vaatteet ja vähän muuta. Eli käytättekö jo alkuunsa noita 60 senttisiä, kokemuksia?

rv 35+5

Vierailija
16/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt äitipolilta ollaan kotiuduttu. Vauva oli kuin olikin perätilassa (edelleen) ja yritettiin ulkokäännöstä. Eipä käännös kylläkään onnistunut. Vauveli oli ns täydellisessä perätilassa eli jalat vartaloa myöten eikä näin ollen itse päässyt kääntymistään millään tavalla auttamaan. Painoarvio tänään oli 2,7kg (+-400g). Käännös ei varsinaisesti tehnyt kipeää, mutta kun lääkärin piti aika kovasti painaa vauvaa mahan päältä, niin se painaminen sattui. Kahden yrityskerran jälkeen lääkäri luovutti ja alettiin miettiä synnytystapaa.

Päädyimme sektioon, vaikka lääkäri olisi ilmeisesti mieluusti tutkinut mahdollisuuden myös alatiesynnytykseen. Koska verenpaineeni nousevat stressin alla, en nähnyt harkinnan jälkeen mieltä päätyä alatiesynnytykseen, varsinkin kun kohdunsuun tilanne oli aivan ennallaan, eikä perätilaraskauksia käynnistellä jos menevät yliaikaiseksi. Ei olisi ehkä järkevää nostattaa turhaan paineita enää loppuraskaudessa. Ja muutenkin perätilavauvan synnyttäminen jännittää ihan liikaa. Joten sektioon siis mennään kaikista siihenkin liittyvistä riskeistä huolimatta ja vauvan syntymäpäivä tulee sitten olemaan 30.3. eli maalisvauva. Sitten jos huomataan että vauva on kuitenkin kääntynyt pää alaspäin, sektio perutaan.

Jotenkin on nyt huojentunut olo. Ja vaikka raskausaika on tuntunut pitkältä, tieto siitä että vauva syntyy tasan kolmen viikon päästä, tuntuu lyhyeltä ajalta odottaa enää. Kiirehän tässä tulee että kaiken saa valmiiksi :-). Toivottavasti kaikki vain menee ihan hyvin.

Kiitoksia Eikkulille vauvan hoitotarvikevinkeistä. Joku kyseli pikku vauvanvaatteista - ainakin itselläni juurikin tuollaisia 50cm vaatteita on aika paljon, tosin yhtään en ole tainnut itse ostaa vaan ovat joko lahjoituksia tai perintövaatteita. Mutta luulen että pikkuvauva on kivempi alussa pukea vähän sopivampiin vaatteisiin. Niitä ei välttämättä paljon tarvi olla, kun menevät pian pieneksikin. Tämä on siis tällaisen esikoistaan odottavan mielipide, korjatkaa muut jos parempia ajatuksia!

Lala76:lle onnea huomiseen ultraan, toivottavasti vauva olisi älynnyt kääntyä oikeinpäin! Muistaakseni eilen Lala tästä kirjoitti.

Mukavata päivänjatkoa, lähdenkin minttujäätelön kimppuun!

Vattumato rv 36+0

Vierailija
17/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh, mikä yö takana...heräsin aamuyöstä kipeisin suppareihin ja valvoin niitä laskien sitten pari tuntia miettien koska sitä pitäs lähteä. loppuihan ne kuitenkin ajastaan, mut unen päästä ei enää saanut kiinni. tänään on sitten päätä särkenyt ja supistellut ja jomottanut selkään ja mahaan+vielä jotain ihme kipuilua muutenkin tuolla alavattalla. olispa mielenkiintosta tietää kuin paljon on alakerrassa taas edistytty...viimekshän oli kanavaa pari senttiä jälellä ja paikat pehmeenä.

pitäsköhän tässä alkaa ladata kameran akkuja valmiiksi...tai sitten tämä taas on sitä härnäystä. toivottavasti ei nyt kuitenkaan pelkkää sitä!

vauveli potkiskelee edelleen, mutta ihan kuin olisi kuitenkin vähän rauhoittunut.

mielialat heittelee täälläkin laidasta laitaan, itkuisuutta on enimmäkseen ilmassa ja toisinaan taas ihme äksyilyä joka itestäkin tuntuu tyhmältä, mut minkäs teet.

siitäkin on välillä huono omatunto et haluis tän asukin jo ulos kun oma olo ei oo mitenkään kehuttava ja sitten taas hävettää tää valitus...onneks täällä on ihmisiä jotka ymmärtää!

mutta jospa tämä tällä kertaa, pakko päästä pitkäkseen.

hope@ rv36+3

Vierailija
18/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitellaanpas nyt tännekin, kun viime kerrasta on aikaa ja päivän tavoite seminaariesitelmän suhteen on täynnä.

Omaan vointiin ei kuulu kummempia, ei ole mitään remppaa niin paljon, että viitsisin valittaa. Tosin rautakuurille jouduin maanantaina, kun arvo oli pudonnut 109. Liekö tuo rauta vai hartioiden jumitus aiheuttanut huonon olon taas aamuisin. On meinaan parina aamuna ollut hieman etova olo ja eilisaamuna mietin kahdesti syönkö aamupalan nyt vai myöhemmin.

Vauvaa varten alkaa kaikki olla valmiina, jotain pieniä juttuja puuttuu, mitä nyt kerkeää ostaa myöhemminkin. Ja onhan tässä vielä aikaakin, kai. =)

Joku taisi kysellä suursiivouksista. Minäkin olen sellaisen tehnyt ehkä kerran vuoteen, nyt se olisi edessä. Tosin taitaa mennä enemmän remonttisiivouksen nimikkeellä tällä kertaa. Oikein hirvittää, kun on aurinko alkanut paistaa, niin näkee kuinka likaista ja pölyistä meillä on. Huh huh! Olen nyt ottanut joka ilta tavoitteeksi tehdä jonkun asian, ettei kaikkea tarvitse tehdä kerrallaan.

Mutta tämmöisiä tällä erää. Taidan vielä hetken kirjoittaa esitelmää, kun on hyvä vauhti päällä ja ihan vielä ei tarvitse laittaa ruokaakaan.

Hyviä vointeja kaikille!

Elliina 34+4

Vierailija
19/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tälläinen ikuisuuskysymys noiden pikkuvaatteiden kanssa. Itse olen aina tykännyt pukea lapsen sopiviin vaatteisiin, ja muutenkin olen vähän hurahtanut aiheeseen, joten vaatteita löytyy joka kokoa ja paljon :-))

Paljon kuitenkin riippuu vauvan koosta. Kaverin poikavauva oli syntyessään n. 4 kg ja 54 cm. Siinä ei mennyt kuin pari-kolme viikkoa, ennenkuin 62 cm vaatteet olivat ihan passeleita. Meidän esikoinen oli 3,1 kg ja 48 cm ja ensimmäisenä koti-iltana hain H&M:ltä pari 44 cm bodya kun tuntui hukkuvan jopa 50 cm vaatteisiin... Meillä pärjättiin 2-3 kuukautta 50-56 cm vaatteilla eli kyllä niitä sai olla useammat.

Eli näin voi olla erilaiset tarpeet, vaikea on neuvoa etukäteen. Ehkä niitä 56 cm vaatteita kannattaisi olla kuitenkin varoilla 2-3 vaatekertaa (esim. body+potkarit), harva vauva on syntyessään niihin jo liian iso. Pieni vauva on kuitenkin sen verran vetelä pakkaus, että liian isot vaatteet hankaloittavat jo vauvan käsittelyä eikä ole kiva rullata liian pitkiä hihoja ja lahkeita mytyiksi. Sitten tietysti riippuu millainen puklukone ja kakkamasiina tulokas on, eli pärjääkö samalla vaatekerralla pari tuntia, päivän tai useamman ;-))

Suosittelen muuten etsimään kietaisumallisia bodeja etenkin noista pienistä (50-56 cm), lötkölle pikkuvauvalle huomattavasti helpommat pukea kuin pään yli vedettävät. H&M:ltä löytyy ainakin kohtuuuhintaisia (4,90-6,90e) ja kivan näköisiä. Ja välttämään selästä napitettavia juttuja, niihin on helpompi pukea jo hieman jäntevöityneempi tapaus.

Tässä siis mun kokemuksia, toivottavasti apua.

Pipsukka 36+4

Vierailija
20/30 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se tosiaan vähän kinkkistä tuo vaatteiden hankkiminen syntymättömälle, kun ei tosiaan tiedä minkä kokoinen jötkäle sieltä tulee ja sukupuoltakaan ei vielä tiedetä! :)

Taidan kuitenkin neuvoista viisastuneena hankkia vielä vähän ehkä juuri tota 56 cm kokoluokkaa vaatteita. Noi kietaisubodyt oliskin varmaan käteviä ja hyvä olla useammat. Lisää neuvoja otetaan kyllä vieläkin vastaan! Tää on siitä hyvä palsta, kun kaikki ei ole ensisynnyttäjiä, vaan saapi lukea neuvoja jo kokeneemmiltakin!

Tosta siivousasiasta. Mä ja mun mies ollaan vähän sellaisia fiilissiivoajia, eli siivotaan sitten, kun siltä tuntuu, minä kylläkin enemmän....eli meillä ei ole mitään siivouspäiviä, eikä tarkkoja vuosisiivouksia. Pyrin kuitenkin siihen, että pari kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä pesis ikkunat ja tekisi muutenkin suuremman siivouksen. Muuten siivoilen vähän sieltä ja täältä, yhtenä päivänä jotain ja toisena muuta. Vessan pyrin pesemään noin kerran viikossa. Imuriin tartutaan, kun oven takaa pöllähtää pölypalleroita, lattiaa en pese joka imuroinnin jälkeen. Matot vien tuulettumaan ehkä kerran kuussa. Eli en kai ole mikään aktiivisimmasta päästä siivoaja. Tykkään tehdä omaan tahtiin, enkä stressata. Hyvä keino on kutsua vieraita, niin tulee väkisinkin siistittyä paikkoja!