Suomalaiset kateellisia vinkuminen - Kenelle oikeasti olet kateellinen?
Mediassa, kadulla, päiväkodeissa, kouluissa, vauvapalastalla ... missä tahansa kuulee tuota kliseelausetta. Suomalaiset ovat kateellista kansaa. Varmasti tottakin, mutta se ei tarkoita ettetkö voisi olla pitämättä jostakin ilman kateutta.
Kenelle olet ollut tai olet edelleen kateellinen ja miksi?
-
Oma:
- Ala-asteella luokkakaveri kävi Thaimaassa, mikä oli tuolloin melko "uusi" kohde. Olin kateellinen kun olin itse päässyt käymään "vain" Espanjassa ja suurinosa luokkakavereista ei ollut käynyt missään.
- Pienenä olin monesti kateellinen jos sisarukset sai jotain kivaa, mutta toisaalta nämä asiat menivät ohi päivässä
- Ihailevaa kateutta ystävän taiteellisuudesta ja maalauksista. Haluaisin itsekin osata maalata yhtä hyvin.
- Pienenä olin myös kaverin perheen poreammeesta kateellinen.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Olen kateellinen terveille ihmisille.
❤️
Ei tule just nyt mieleen ketään jolle olisin kateellinen mutta kyllähän niitä satunnaisia kateuskohtauksia usein tulee. Mun kateellisuus ei onneksi ole yleensä sellaista katkeraa ja inhottavaa vaan yleensä jos olen kateellinen ilmaisen sen kehumalla kateuden kohdetta (tyyliin "voi kun sä oot niin kaunis, oon niin kateellinen, oispa mullakin tollaset hiukset").
Olen kateellinen työpaikoista. Opiskelin kuusi vuotta ollakseni työtön/pätkätyöläinen/osa-aikainen ja tätä on riittänyt. Olisi ihana olla oikeasti töissä ja saada kunnon palkkaa, jolla voisi ostaakin jotain.