Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yh ja Lasten huoneiden jakaminen

Vierailija
27.10.2016 |

Hei!

Olen kolmen alakouluikäisen lapsen yh Helsingistä. Minulla on uusi omistusasunto 4 h + k +s. Eli ongelmaksi nousee se, että makuuhuoneita on kolme ja kaksi lapsista jakavat tällä hetkellä huoneen. Minulla on kyllä iso olohuone, johon olen miettinyt oman sängyn siirtoa. Mutta olen todella herkkä- ja huonouninen, joten olohuoneessa nukkuminen ei tunnu hyvältä vaihtoehdolta. Asuntoa en taas halua kuin uutta ja pientalosta ja 5h + k + s Helsingissä maksaa kyllä jo aika paljon yhdelle ihmiselle. Mitä siis tehdä? Miten olette muut ihmiset ratkaisseet asian?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä ymmärtäny tätä ratkaisua että vanhemmat menee olohuoneeseen nukkumaan.

Vierailija
2/12 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaatekomeroa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo ikinä ymmärtäny tätä ratkaisua että vanhemmat menee olohuoneeseen nukkumaan.

No eiköhän ne teinit kaipaa eniten sitä omaa tilaa ja rauhaa.

Yh joka nukkuu olkkarissa

Vierailija
4/12 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuinka kauan sinun mielestäsi pitäisi nukkua samassa huoneessa? Terveisin 7v-lapsen olkkarissa nukkuvat vanhemmat...

Vierailija
5/12 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä jo käsitelty tänä aamuna.

Vierailija
6/12 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan itse ole asiasta lukenut aamulla. Mutta miten ylipäätään kolmilapsiset perheet, teillä kaikilla ei varmaankaan ole Helsingissä omistusasuntona 5 huonetta. Miten olette asian ratkaisseet?

T: ap

Vierailija
7/12 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sukupuolta olevat alakoululaiset isoimpaan makuuhuoneeseen, eri sukupuolta oleva tai vanhin omaan huoneeseen, äiti omaan makuuhuoneeseen. Olohuone, keittiö ja sauna (= turhake, nekin neliöt olisi voinut käyttää fiksummin) koko perheen yhteistä tilaa. 

Kun lapset ovat yläasteella ja lukiossa voitte alkaa säätää ja jakaa huoneita uudestaan. 

Vierailija
8/12 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhemmilla oma huone ja kolme lasta jakaa saman makuuhuoneen. Toinen makuuhuone on leikkihuoneena ja ajatus on antaa toinen huone vanhimman käyttöön viimeistään siinä vaiheessa kun aloittaa yläkoulun. Meillä viihdytään myös olohuoneessa yhdessä, makuuhuoneissa vain nukutaan, joten tämä ratkaisu on sopinut meille hyvin.

Vierailija
9/12 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen siirtynyt olohuoneeseen nukkumaan, tosin kyseessä kolmio (eli kaksi makkaria) ja lapsia kaksi. Tein olkkarin yhdestä nurkkauksesta itselleni alkovin, joka on erotettu muusta tilasta isolla vaatekaapilla ja verhoilla. Näin omassa makuusopessani on ihan oman huoneen tuntu, vaikka se ei sitä oikeasti olekaan. Tietysti mieluummin asuisimme isommissa neliöissä, mutta täällä Helsingissä ei oikein ole varaa siihen.

Vierailija
10/12 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko huoneita mahdollista jakaa väliseinällä tai isolla kirjahyllyllä? Itse olen sitä mieltä, että aikuisella pitää olla oma tila ja lapset voivat jakaa (meillä 3h+k ja lapset jakavat vielä aika pitkään yhden makkarin ja me aikuiset olemme siinä toisessa). 

Onko vaatehuonetta jonkun makkarin yhteydessä? Kaatamalla seinän saa isomman tilan, jonka sitten voi jakaa tasan uudella väliseinällä. Ilman pohjapiirrustusta on vähän vaikea tarjota tuon enempää vaihtoehtoja. 

Vierailija
11/12 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aiemmin ehdotettu kuvio siis on jo nyt käytössä eli äidillä ja vanhimmalla lapsella on omat huoneet, keskimmäinen ja nuorin jakavat huoneen. Mutta keskimmäinen ja nuorin kaipaisivat kovasti omia huoneita. Mutta tosiaan 5 h + k uudesta talosta yksinään maksettuna maksaa Helsingissä jo hyvätuloiselle äidillekin melkoisen paljon.

Vierailija
12/12 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksio ja lapsi nukkuu entisessä makuuhuoneessamme ja me olkkarissa. Kyllä kouluikäinen lapsi jo oman huoneen tarvitsee.