Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet pullat leivotaan VETEEN??

Vierailija
27.10.2016 |

Kyllä kuluttajia taas jymäytetään. Kaupoista ei meinaa saada enää kunnon pullaa. Melkein kaikki on leivottu veteen. Miksi ihmeessä? Se maistuu ihan erilaiselle kuin ihana maitoon leivottu pulla, tai edes sellainen on parempi johon on laitettu maitojauhetta.
Lisäaineita on myös paljon. Ja rasva... oi miksi ei käytetä voita, vaan kaikenmaailman kamalia pahanmakuisia margariineja ja palmurasvaa? Useat voilla leivottuna mainostetut pullat on leivottu vain puoliksi voilla ja loput rasvasta on margariinia. Kuluttajien todellista harhauttamista! Onhan se varmasti halvempaa tehdä veteen ja halparasvaan, mutta silloin maku on myös karsea.
Aina ei ole mahdollista tehdä itse, ja kaikki eivät osaakaan. Onneksi Turun torilta saa maanantaisin oikeaa täysmaitoon tehtyä voilla leivottua lisäaineetonta pullaa. Kauppojen valikoima on pettymys.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ratkaisee

Vierailija
2/24 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassamme First World Problems.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ole jymäytetty, kyllä ne tiedot on kaikkien luettavissa.

Se on tää "terveystrendi". Maito ja voi ovat olleet perkeleestä viimiset 25 vuotta, jonka olen leipomoissa työskennellyt. Ihmiset vaatii makua, mutta rasvaa ei saa olla.

Lisäksi kustannukset nousee. Kuinka paljon olisit maksamaan pullasta?

Vierailija
4/24 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivo pullasi itse. Säästät rahaa ja saat sellaiset pullat kuin haluat. Avuton olet AP!

Vierailija
5/24 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut leivonnaiset tehdään ilman maitotuotteita. Liekö ideana että saman voi myydä myös laktoosia vältteleville.

Välillä kyllä ärsyttää ettei jäätelöäkään enää löydä joitain makuja laktoosin kanssa. Kaikki valmisruoat tasapäistetään sen nirsoimman tai ruoka-allergisimman ruoka-aineiden mukaan eli kaikki on laktoositonta, kananmunatonta, rasvatonta, jauhotonta, vegelle sopivaa jne jne.

6/24 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaaleansinisessä paketissa oleva pulla on kaupassa maitoon leivottu. En muista kyllä merkkiä. Siinä on myös voita. Kallis mutta hyvää.

Vierailija
7/24 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarjassamme First World Problems.

Ei saa vähätellä. Mammojen maailmassa Pilatut Herkut ™ -ongelma on varsin mittava, oli kyse sitten suklaasta tai pullasta. Siinähän menee heti säästöliekille ja lihoaa vaan lisää, kun pullastakaan ei saa enää kaloreita!

Vierailija
8/24 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiat ja maitorajoitteiset ruokavaliot vaikuttavat varmasti myös. Kannattaa leipoa itse,halvempaa ja parempaa!

Vierailija
9/24 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin pitäisi kysyä, miksi Suomessa lisätään lehmän maitoa lähes joka elintarvikkeeseen.

Vierailija
10/24 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi näin tehdään!

Vierailija
11/24 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan leipoa itse, mutta aina se ei ole mahdollista ja tämä asia harmittaa minua myös sellaisten ihmisten, esim. vanhusten puolesta, jotka eivät voi leipoa itse.

Raha ratkaisee, se on selvää. Pullapitkot eivät ole ainoa tuote, joka on muuttunut ajan kuluessa, vaan monia tuotteita on selvästi huononnettu = tehdään halvemmista ainesosista suuremmalla katteella ja myydään vanhalla brändin mielikuvalla. Näihin tuotteisiin kuuluvat mm. Turun sinappi, useat makkaratuotteet ja keksit.

Kolmosen kysymykseen: Maksan pullapitkosta noin 7 euroa kun se on tehty oikeista raaka-aineista. AP

Vierailija
12/24 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikemminkin pitäisi kysyä, miksi Suomessa lisätään lehmän maitoa lähes joka elintarvikkeeseen.

Älä  muuta sano! Ainoastaan vegaaneille tarkoitetut valmisruuat eivät sisällä maitotuotteita.

T. Allergikon äiti

Vierailija
13/24 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotona 1970-luvulla leivottiin pulla aina veteen (varmaankin maidon kalleuden takia, voista puhumattakaan, olimme köyhä yrittäjäperhe), vasta koulun kotitaloustunnilla kuulin, että pullan voi tehdä maitoonkin. Varmaan tottumuksen takia pidänkin maitoon leivottua huonompana, jotenkin raskaana.

Vierailija
14/24 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa pullataikinaan käytetään kermaa.

Vierailija
15/24 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pullasta niin pidäkään. Mutta hyvä, jos leivotaan veteen. Suurin osa suomalaisista taitaa kuitenkin olla laktoosi-intolerantikoita, joten on parempi että syödään sellaisia asioita mitä keho osaa pilkkoa.

Vierailija
16/24 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuluttajia taas jymäytetään. Kaupoista ei meinaa saada enää kunnon pullaa. Melkein kaikki on leivottu veteen. Miksi ihmeessä? Se maistuu ihan erilaiselle kuin ihana maitoon leivottu pulla, tai edes sellainen on parempi johon on laitettu maitojauhetta.

Lisäaineita on myös paljon. Ja rasva... oi miksi ei käytetä voita, vaan kaikenmaailman kamalia pahanmakuisia margariineja ja palmurasvaa? Useat voilla leivottuna mainostetut pullat on leivottu vain puoliksi voilla ja loput rasvasta on margariinia. Kuluttajien todellista harhauttamista! Onhan se varmasti halvempaa tehdä veteen ja halparasvaan, mutta silloin maku on myös karsea.

Aina ei ole mahdollista tehdä itse, ja kaikki eivät osaakaan. Onneksi Turun torilta saa maanantaisin oikeaa täysmaitoon tehtyä voilla leivottua lisäaineetonta pullaa. Kauppojen valikoima on pettymys.

Hyvä ap,

leivo itse oma pullasi niistä aineista, jotka sinulle maistuvat. Aina on mahdollista tehdä itse. Taininan sekoittaminen ja vaivaaminen = n. 15 min. Sitten nostatus, jonka aikana on mahdollista tehdä muuta. Pullan leipominen riippuu vähän siitä, pyöritteleekö pikkupullia vai letittääkö lendejä eli pitkoja. uusi nostatus + munalla voitelu, max. 30 min. Taas on aikaa tehdä muuta, vaikka ripustaa pyykkiä tai roikkua netissä. Paisto. 

Suomessa on ihan tolkuton määrä ruoka-allergioita ja etenkin laktoosi-intolerantikkoja ja maitoallergikkoja tuntuu piisaavan. 

Vierailija
17/24 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pullasta niin pidäkään. Mutta hyvä, jos leivotaan veteen. Suurin osa suomalaisista taitaa kuitenkin olla laktoosi-intolerantikoita, joten on parempi että syödään sellaisia asioita mitä keho osaa pilkkoa.

Vähemmistö ei nyt kuitenkaan ole enemmistö.

Vierailija
18/24 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoallergisena arvostan suuresti etteivät kaikki leivo maitoon, mutta eiköhän tässäkin kysynnän ja tarjonnan laki ratkaise. Maitoon leivottuna hinta nousee ja kysyntä laskee.

Vierailija
19/24 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leivon itse veteen, koska minulle ei sovi maito. Ja minun mielestäni veteen leivottu on parempaa muutenkin... jos maitoa tarvitaan tuomaan pullaan makua, on reseptissä jotain vikaa.

Vierailija
20/24 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä  muuta sano! Ainoastaan vegaaneille tarkoitetut valmisruuat eivät sisällä maitotuotteita.

T. Allergikon äiti

Saman huomannut. Maitoallergiselle on todella vaikea löytää turvallisia syötäviä.

Monissa yllättävissäkin tuotteissa on kaseiinia tai muita maidon osia vaikka niissä ei maitoa olisi muuten ja ne saattaisi kuvitella maidottomiksi. Sitten niistä kuitenkin löytyy maininta kaseinaatista tai laktalbumiinista, eikä niitä edes kirjoiteta isolla niinkuin muut allergisoivat aineet. Tosi tarkkaan saa lukea aina tuoteselosteet.

Vegaanitrendi on ihan huippu. Se helpottaa maitoallergisen elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän