Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään aikuisen sänky olohuoneessa ja lapsilla omat huoneet? Toimiiko?

Vierailija
27.10.2016 |

Onko kellään oma sänky olohuoneessa ja lapsilla omat huoneet? Toimiiko tällainen järjestely? Unelmien asunto löytyi, mutta makuuhuoneita "yksi liian vähän". Olohuone tosi iso ja siihen saisin oman sänkyni. Mietin, että toimiiko tällainen järjestely. Asun siis yksin kahden teinin kanssa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsuudenkodissa oli tuollein. Äiti nukkui olkkarissa omassa sängyssään ja meillä oli omat huoneet. Ihan hyvin toimi.

Riippuu varmaan siitä minkä verran kaipaa omaa tilaa. Minä kaipaan enemmän rauhallista unta, joten en voisi asua teinien kanssa tuollein. Jos tulee kavereita kylään ym, niin on vaikea löytää rauhallista paikkaa olla ja pötkötellä, jos väsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsuudenkodissa oli tuollein. Äiti nukkui olkkarissa omassa sängyssään ja meillä oli omat huoneet. Ihan hyvin toimi.

Riippuu varmaan siitä minkä verran kaipaa omaa tilaa. Minä kaipaan enemmän rauhallista unta, joten en voisi asua teinien kanssa tuollein. Jos tulee kavereita kylään ym, niin on vaikea löytää rauhallista paikkaa olla ja pötkötellä, jos väsyttää.

Meillä oli itseasiassa itselläkin näin kun olin lukiossa. Isä nukkui olkkarissa ja mulla oli oma huone. Silloin telkkari oli olohuoneessa. Sain kyllä katsoa sitä vaikka isä menikin nukkumaan. Nyt teinit voi kuitenkin katsoa ohjelmia vaikka läppäriltä illalla. 

ap

Vierailija
4/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii. Teinit kuitenkin linnottautuvat omiin huoneisiinsa, joten ei heitä paljon olohuoneessa näy.

Vierailija
5/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se toimivuuden suurin ongelma ole juurikin se äiti, joten oletko siltä kysynyt mielipidettä? Ehkä se oli ihan hermot riekaleina kun ei saanut tuotua miesystäviään kotiin, kun ei yksityisyyttä ollut.

Vierailija
6/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut näin 10 vuotta, kolmio, nukun siis olkkarissa ja sänky on sisustettu muuhun sopivaksi. Ennen lapsia oli 3, vanhin kun muutti pois, jäi nuoremmille omat huoneet. Toimii!

Vierailija
7/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ollut näin 10 vuotta, kolmio, nukun siis olkkarissa ja sänky on sisustettu muuhun sopivaksi. Ennen lapsia oli 3, vanhin kun muutti pois, jäi nuoremmille omat huoneet. Toimii!

Hyvä kuulla! Meillä vanhempi lapsista ei varmaankaan asu kotona kun seuraavat  4 vuotta ja ajattelin, että vois nyt muuttaa pienempään jo kun löytyi sopiva kun siinä neliöitä hyvin, vaikka onkin 3h+k (nyt asutaan 4h+k). Nytkin tuntuu että kukaan ei juuri omissa huoneissaan ole muuta kun käy nukkumassa. Ja mitään leikkitilaa ei enää tarvita.

ap

Vierailija
8/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodesohvan kanssa ihan kuin meillä aikanaan. Toimiihan tuo jos laitetaan toimimaan. Historiallisesti ihmiset on asuneet isolla joukolla pikku tönöissä ja siihen verrattuna tuo on paljon väljempi tilanne.

Vierailija
9/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se toimivuuden suurin ongelma ole juurikin se äiti, joten oletko siltä kysynyt mielipidettä? Ehkä se oli ihan hermot riekaleina kun ei saanut tuotua miesystäviään kotiin, kun ei yksityisyyttä ollut.

Oli ihan äitimme idea tuo sänky olkkariin. Ja miesystävä kyllä myös aluksi kävi, lopulta asui meillä. Joten ei olleet edes hermot riekaleina.

Vierailija
10/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos unirytmit ovat kuta kuinkin samanlaiset, niin ei ongelmaa. 

Olen itse niin iltauninen, että häiriinnyin, kun nuoret hakivat iltapalaa vielä kymmenen jälkeen (keittiöön kulku olkkarin kautta) eli meillä oli vähän hankalaa. Enhän minä lapsia voi nälässä pitää sen takia, että nukun niin aikaisin. 

Tämä oli kuitenkin väliaikainen ratkaisu ja toisen muutettua parissa vuodessa omilleen, sain minäkin huoneen. Eli meillä oli kolmio ja teineillä omat huoneet. 

Vierailija
11/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kuulla! Meillä vanhempi lapsista ei varmaankaan asu kotona kun seuraavat  4 vuotta ja ajattelin, että vois nyt muuttaa pienempään jo kun löytyi sopiva kun siinä neliöitä hyvin, vaikka onkin 3h+k (nyt asutaan 4h+k). Nytkin tuntuu että kukaan ei juuri omissa huoneissaan ole muuta kun käy nukkumassa. Ja mitään leikkitilaa ei enää tarvita.

ap

En osaisi enää kaivata omaa makuuhuonetta edes. Teinit viettävät aikaa huoneissaan paljon, mutta koko koti olkkareineen on yhteiskäytössä, kunnes illalla rauhoitetaan minun nukkumatilaksi. Oli aiemmin ex-mies( lasten isä), sekä miesystävä, eikä häirinnyt tämä järjestely. Nyt on koira mun unikaverina niin vielä vähemmän. T. Se jolle vastasit.

Vierailija
12/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se joskus vaivalloista kun "omaa" tilaa ei ole mutta 99% toimii. Mieskaveria nyt muutenkaan toisi lasten aikana kotiin ennen kuin kuukausien päästä jos suhde on kehittynyt vakaammalle tasolle.

Vierailija
13/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii varmasti, kun laitatte toimimaan.

Asunnottomien miesten kanssako kaikki mammat seurustelevat?

Miestä voi tavata hänen kodissaan, jos lapset jo teinejä, pärjäävät, jos hyvin kasvatettu ja luottamus kunnossa, keskenäänkin jonkin aikaa.

Vierailija
14/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit samaan huoneeseen jos samaa sukupuolta ja jakaa sen huoneen kahtia kirjahyllyillä jne ja äidille oma huone. En tajua tätä mentaliteettiä että lapset menevät vanhempien edelle yksityisyydessä.

Meillä oli myös aikanaan niin että me saatiin omat huoneet koska oltiin eri sukupuolta ja äiti nukkui olkkarissa. Itse tässä tilanteessa tekisin niin että vanhempi saa oman huoneen ja nuorempi nurkkauksen olohuoneesta ja itselläni oma huone.

Vierailija
15/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli meillä kun asuttiin tilapäisesti 1,5 vuotta hieman liian pienessä aso-asunnossa, koska oli myyty oma ja rakennettiin taloa. Lapset makkareissa, toisessa yksi ja toisessa kaksi. Meillä oli olohuoneen nurkassa sänky ja päädyssä vaatekomerot vähän tilan jakajana.

En kyllä haluaisi tuollaista pysyväksi ratkaisuksi itse, vaikka tunnen kyllä ihmisiä joilla on tuollainen järjestely kun odottavat että lapset lähtee omilleen.

Vierailija
16/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse niin iltauninen, että häiriinnyin, kun nuoret hakivat iltapalaa vielä kymmenen jälkeen (keittiöön kulku olkkarin kautta) eli meillä oli vähän hankalaa. Enhän minä lapsia voi nälässä pitää sen takia, että nukun niin aikaisin. 

Tämä oli kuitenkin väliaikainen ratkaisu ja toisen muutettua parissa vuodessa omilleen, sain minäkin huoneen. Eli meillä oli kolmio ja teineillä omat huoneet. 

Vaikka meillä on kaikilla omat makuuhuoneet niin lapsilta on vaadittu että ilatapalat käydään syömässä ennen yhdeksää. Yöllä ei kolistella keittiössä hakemassa syötävää ja teetä keittämässä. Valvokoon vaikka koko yön, kunhan aamulla ei kiukutella heräämistä, eikä yöllä häiritä muita. Vessa on ainoa paikka minne on asiaa yhdeksän jälkeen.

Vierailija
17/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niitä miesvieraita yökylässä meillä rampaa, ja jos tulee niin tulee silloin kun lapset isällään. Teinit eri sukupuolta, ja olen sitä mieltä että he tarvitsevat ennemmin omat huoneet kuin minä. Itse en käy omassa makuuhuoneessani nytkään kun nukkumassa. En siellä muuten vietä aikaa. 

ap

Vierailija
18/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka meillä on kaikilla omat makuuhuoneet niin lapsilta on vaadittu että ilatapalat käydään syömässä ennen yhdeksää. Yöllä ei kolistella keittiössä hakemassa syötävää ja teetä keittämässä. Valvokoon vaikka koko yön, kunhan aamulla ei kiukutella heräämistä, eikä yöllä häiritä muita. Vessa on ainoa paikka minne on asiaa yhdeksän jälkeen.

Jos on natsi meininkiä jos ei omassa kotonaan saa käydä syömässä ja juomassa silloin kun huvittaa niin kauan kun ei hirveästi rymistele.

Vierailija
19/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuodesohvan kanssa ihan kuin meillä aikanaan. Toimiihan tuo jos laitetaan toimimaan. Historiallisesti ihmiset on asuneet isolla joukolla pikku tönöissä ja siihen verrattuna tuo on paljon väljempi tilanne.

Suomalaiset asuu keskimäärin edelleen hyvin ahtaasti verrattuna muihin yhtä vauraisiin maihin.

Vierailija
20/28 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on natsi meininkiä jos ei omassa kotonaan saa käydä syömässä ja juomassa silloin kun huvittaa niin kauan kun ei hirveästi rymistele.

Miksi ihmeessä yöllä pitäisi käydä syömässä? Koko ilta aikaa hoitaa tarpeensa. Yöllä nukutaan tai ainakin annetaan muiden nukkua.