Mikä edullinen rasva auttaa rutikuivat ihoon?
Kookosrasva jää vain ihon pinnalle eikä imeydy. Iho pysyy sen alla kuivana. Inhoan tuoksuja eli etsin mahdollisimman neutraalia ja edullista rasvaa.
Kommentit (24)
Tuoksuton Erioil on halvoista ihan mukiinmenevä. Sitä voi käyttää suihkussakin pesunesteen sijasta.
Kokeile Apobasen hydrogeeliä. Siinä ei ole rasvaa ollenkaan. Minulla se toimii hyvin. Edullisuudesta en osaa sanoa mitään, mutta se on kohtalaisen riittoisaa.
Apteekista Locobase Repair-voide on tosi hyvä. Riittoisa ja oikeasti auttaa kuivaan ihoon. Ei tosin halvimmasta päästä.
Helosan, sitä käytetään myös eläimille joten sitä myydään maatalouskaupoissa isoissa tuubeissa. Apteekista saa samaa voidetta pikkupurkissa kalliilla ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Helosan, sitä käytetään myös eläimille joten sitä myydään maatalouskaupoissa isoissa tuubeissa. Apteekista saa samaa voidetta pikkupurkissa kalliilla ihmisille.
Apteekista saa myös isoissa (kilo?) pumppupulloissa erikseen tilaamalla.
Mutta peukku Helosanille. Olen käyttänyt jo vuosia naamarasvana ja vartalolle. Paras rasva!
Mene vain sinne apteekkiin ja osta Aqualan L. Vähän maksaa mutta iho on ihmisen suurin elin että siihen kannattaa vähän panostaa. Jättää vaikka sen päivän tupakka-askin ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apteekista saa myös isoissa (kilo?) pumppupulloissa erikseen tilaamalla.
Mutta peukku Helosanille. Olen käyttänyt jo vuosia naamarasvana ja vartalolle. Paras rasva!
Oli minunkin ehdoton lemppari.
http://www.menaiset.fi/artikkeli/tyyli/kauneus/suomessa_myytavasta_kosm…
Eikö lidlin 3 euron rasva juuri äskeisessä testissä päihittänyt 270 euron rasvan?
Suositteleb Lipikar Baume AP+ voidetta, apteekista. Sopii kuivalla ihollle, ja se vähentää myös kutinaa, eikä sisällä parabeeniä. Minulla on psori, ja tuo toimii. Aika uusi tuote.
kirjoitti:
Mene vain sinne apteekkiin ja osta Aqualan L. Vähän maksaa mutta iho on ihmisen suurin elin että siihen kannattaa vähän panostaa. Jättää vaikka sen päivän tupakka-askin ostamatta.
Ei ainakaan mun kuivalla iholla tunnu missään! Ennemmin Aqualan, vaikka sekin helpottaa vain hetkeksi.
Repair on ihan ok, vaikkei sekään välittömästi auta jos iho on päässyt oikein huonoon kuntoon.
Mikä on edullinen? Itselläni ei tahdo oikein mikään muu tehota kuin Bodyshopin hamppurasva. Muut auttavat ehkä viikon, mutta sitten ollaan jo lähtöpisteessä taas. Hamppu pitää tehonsa. Ei tietenkään edullisin vaihtoehto, mutta kestää suhteellisen pitkään ja toimii, joten mielelläni sijoitan siihen.
Karite- eli shea-voi. Auttaa myös talven ahavoittamaa ihoa korjaantumaan.
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Ei ainakaan mun kuivalla iholla tunnu missään! Ennemmin Aqualan, vaikka sekin helpottaa vain hetkeksi.
- Joo, toi Aqualan L on tosi kevyttä, ja suosittelisin sitä enemmän normaalille iholle, esim säärten rasvaukseen. Kuivilla kasvoilla siitä ei ole mitään iloa.
Jos joskus käyt lääkärissä, niin pyydä lähete "Ceralan" nimiseen pumppupulloon. Maksaa muistaakseni 22€, jos kelan omavastuu ei ole täyttynyt, ja sen jälkeen vajaa 15e (400g pullo). Ceralanista myydään myös muita kokoja, ja tuon isonkin saa ilman reseptiä, mutta hinta on tällöin kalliimpi.
Tämä on itselleni ihan huipputuote! Löytyy myös "Ceralan plus", mutta sen koostumus on erilainen, ja tuntuu ihan liian tujulta, jos iho ei ole ihan rutikuiva. Pahimpina aikoina teen yleensä näistä kahdesta rasvasta itselleni sekoituksen.
T. Atoopikko
^ lähetteellä tarkoitin siis reseptiä (liittyen viestiin 18)
Rasvainen Bepanthen, käytän sitä pahimpina aikoina yönaamiona. Aamulla naama on tosi hyvässä kunnossa, ja pysyy kosteutettuna pari päivää.
Hommaa tämä (saa myös mm. Ebaysta):
https://www.amazon.com/Hada-Labo-Hadalabo-Gokujun-Hyaluronic/dp/B00BSNB…
Taputtele muutama pisara kostealle iholle ja sitten joku sellainen rasva päälle, joka lukitsee kosteuden sisään. Toimii, voin taata! Hyaluronihappo sitoo kosteutta itseensä tosi paljon.