Naiset työskentelevät miehiä enemmän
o on suurimmillaan Intiassa, Portugalissa ja Virossa, joissa naiset työskentelevät jopa yli 50 päivää miehiä enemmän. Myös Suomessa naiset tekevät töitä miehiä enemmän. Maa oli vertailussa sijalla 10., ja suomalaisnaiset työskentelivät keskimäärin yli 30 minuuttia miehiä kauemmin päivässä
http://www.talouselama.fi/uutiset/naiset-tyoskentelevat-miehia-enemman-…
Kommentit (11)
Työskentelevät? Salli mun nauraa. Palstamammatkin vastaisivat kyselyyn tekevänsä jopa av-palstalla viettämänsä ajan tekevänsä kotitöitä. Onhan se sitä palstamammojen kovasti mainostamaa metatyötä.
Työ = suoritus josta maksetaan palkkaa.
Kotityöt = jokaisen palstamamman oma valinta.
Ei se aika, vaan tuotos. Jos henkilö A tekee jonkun tehtävän tunnissa ja henkilö B käyttää siihen tunnin ja vartin. Niin kumpi on ahkerampi?
Palkkatyötä siis tekevät vähemmän. Sen sijaan hoitavat lapsia joita itse halusivat hankkia, ja hoitavat kotia jotta täyttäisivät itse itselleen asettamat turhan korkeat siisteysodotukset. Omia valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelevät? Salli mun nauraa. Palstamammatkin vastaisivat kyselyyn tekevänsä jopa av-palstalla viettämänsä ajan tekevänsä kotitöitä. Onhan se sitä palstamammojen kovasti mainostamaa metatyötä.
Työ = suoritus josta maksetaan palkkaa.
Kotityöt = jokaisen palstamamman oma valinta.
Et ole nähtävästi perheenä koskaan sen jälkeen elänyt kun mamma pesi kalsarit ja toi lautasen siihen koneelle nenän eteen, joten anna olla. Täytyisi olla jotain kokemusta oikeastakin elämästä ennenkuin kukaan uskoo provojasi.
Tämäkin tilastointi ja uutisointi perustuu kyselyihin. Kuinkahan moni palstamamma vastaisi täysin rehellisesti tällaiseen kyselyyn, istuttuaan taas kerran aamusta iltaan palstalla?
Nollauutinen ja nollatutkimus.
90 % naisista tekee kaiken niin vaikeasti, että varmaan täälläkin tekevät enemän. Ensin vain aletaan tekemään ja sitten huomataan että ei tullut hyvä, pitää tehdä uudestaan. Ja sitten pitää vielä kehua, kuinka hienosti kaikki sujui.
Vierailija kirjoitti:
Ei se aika, vaan tuotos. Jos henkilö A tekee jonkun tehtävän tunnissa ja henkilö B käyttää siihen tunnin ja vartin. Niin kumpi on ahkerampi?
Lisäksi näyttää siltä, että A ei oikeastaan teekään mitään ja B pyyhkii hikeä ja meluaa kuinka valtaisan paljon on ihan pakko tehdä.
Vierailija kirjoitti:
90 % naisista tekee kaiken niin vaikeasti, että varmaan täälläkin tekevät enemän. Ensin vain aletaan tekemään ja sitten huomataan että ei tullut hyvä, pitää tehdä uudestaan. Ja sitten pitää vielä kehua, kuinka hienosti kaikki sujui.
Naiset ovat kuin pikkulapsia. Ilmeisesti aloittajaakin pitäisi kovasti kehua kynttiläkuppien siirtelystä ja joulukoristeiden ja jouluverhojen miettimisestä jo kuukausia etukäteen.
Eräs oli jossain pakollisessa työaikakyselyssä mukana.
Vastaamattomuudesta tuli jokin sanktio ja niitä kyselyitä oli aika usein.
Vastasi sitten siten, että eräässä vuorokaudessa oli 26 tuntia töitä.
Ei tullut sen jälkeen enää ainuttakaan kyselyä.
Itseraportoituihin työaikoihin voi vain harvoin luottaa.
Onpas ne ahkeria.