Mikä on sopiva "suruaika" tapailun päätyttyä kyyneliin?
Milloin ihmiset nykyisin ilmoittavat itsestään treffipalstoilla, jos edellinen tapailu on päättynyt? Ei ollut ollenkaan vakavaa virallisesti, mutta silti minua harmittaa ihan aidosti että emme elämäntilanteiden vuoksi voineet olla yhdessä.
Olen ymmärtänyt että monet menevät heti samana iltana Tinderiin. Itsestä tuntuu hieman oudolta sellainen.
Mielipiteitä?
Kommentit (8)
Se on selvä sitten, kun on sovittu, että lopetetaan. Voi mennä vaikka viiden minuutin päästä.
Sopiva suruaika on se aika, missä ehdit siemaista noin puoli litraa valkoviiniä tai vastaavaa surunlaimenninta.
Silloin kun on "valmis" eli käsitellyt edellisen suhteen ja päässyt siitä yli. Itsellä yleensä mennyt muutama kuukausi.
Mikään ei muuten ole rasittavampaa kuin se että joutuu kuuntelemaan kun uusi kumppaniehdokas itkee exän perään joten hoitakaa "haavanne" kuntoon ennen kuin alatte uutta parisuhdetta etsiä. Kukaan ei halua olla toiselle pelkkä laastari.
Menin itse uhmakkaasti heti samana päivänä tinderiin, kun ero oli päätetty. Join muutaman sidukan ja sovin sänkyseuraa useamman kanssa. Nukahdin harmillisesti ennen kuin mikään näistä ehti toteutua ja aamulla totesin ettei random panot tinderin kautta ole minun juttuni sittenkään. Lapsellisesti ajattelin "näyttäväni" exälle miten paljon vientiä minulla on, vaikka oikeasti oli vaan kurja olo erosta.
Ei kai siihen mitään virallista aikarajaa ole, kukin suree oman aikansa? Tai ei sure. Tapailin n. puoli vuotta miestä, jonka kanssa ei mielestäni ollut lopulta mitään yhteistä ja erosimme. Mies aneli itkien takaisin monta kertaa, oli niin rakastunut. Aikaa erosta meni ehkä kaksi viikkoa ja hänellä oli uusi tyttöystävä. Siitä kk ja heillä muutto yhteiseen asuntoon. Olin kieltämättä yllättynyt miten nopeasti yksi rakkaus kuoli ja toinen syntyi.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun on "valmis" eli käsitellyt edellisen suhteen ja päässyt siitä yli. Itsellä yleensä mennyt muutama kuukausi.
Mikään ei muuten ole rasittavampaa kuin se että joutuu kuuntelemaan kun uusi kumppaniehdokas itkee exän perään joten hoitakaa "haavanne" kuntoon ennen kuin alatte uutta parisuhdetta etsiä. Kukaan ei halua olla toiselle pelkkä laastari.
Minkälaista tämä eksän perään itkeminen siis on käytännössä? Että tiedän välttää. :)
Minä nimittäin kyllä puhun eksistäni ihan avoimesti, jos tulee puhetta asioista joihin he liittyvät jotenkin olennaisella tavalla. En tunne tarvetta välttää heitä puheenaiheina. Joillekin kai jo se on punainen vaate?
Hyvä että menevät samana iltana. Heillä on uskoa mahdollisuuksiin tai vähintään itsekuria lähteä liikkeelle. Olisit iloinen heidän puolestaan. Toiset eivät pääse erosta koskaan yli, eikä aina ole kyse edes pitkästä suhteesta. Se on kurjaa se.