Työkaveri (mies) sanoi että on ennemmin töissä kuin kotona.
Minkälaiset kotiolot teillä on kotona kun moni mies työkaveri sanoo että on ennemmin töissä kuin kotona lasten ja vaimon kanssa? Pääsee kuulemma helpommalla. En vain voi ymmärtää tuollaista tilannetta.
Kommentit (62)
Miksi tehdä lapsia, jos niiden kanssa on niin raskasta? Tämä kysymys on osoitettu niille, jotka pakenevat kotiarkea töihin.
Meillä ainakin on sellainen noidankehä nyt päällä. Lapset siis 2v ja 1kk. Mies on mahdollisimman paljon päivästä töissä ja siten tietysti kaikki vastuu kodista ja lapsista minun harteillani. Sitten väsyneenä tilitän siitä miehelle, joka on taas seuraavana päivänä pitkään töissä ja minä taas väsyneenä kotona. Minun olisi helppo tietysti katkaista kierre sillä että teeskentelisin pirteää ja pullantuoksuista äitiä, mutta olen todella huono teeskentelemään. Asiaa ei myöskään auta se, että mies kotona ollessaan rentoutuu, eli makaa sohvalla tekemättä mitään.
Tänään kyllä tuli kotiin hymyillen kuin naapurin aurinko (taas piiitkän päivän jälkeen) Liekö sitten töissä jo joku muukin syy mikä siellä pidättelee....
Vierailija kirjoitti:
Normaalia elämänsä mokan tehneen miehen käytöstä ymmärrettyään tekemistensä seuraukset.
Niin että ylpeästi kohti sitä vielä isompaa virhettä. Kiva sitten papparaisena valittaa siellä yksiössä, kun ei lapset välitä. Mutta kukas se niin pitkälle ajattelisi. Ei minun isäni ainakaan. Nyt sitten yrittää syyllistää, kun en käy sairasta vanhusta katsomassa kahdensadan kilometrin päässä. Valitan iskä, perheeltä liikenevä aikani menee äitiä hoitaessa. Sinä tulet kaukana perässä. Katsotaan nyt, kauanko tämänkertainen tyttöystäväsi jaksaa sinua hoidella. Kovaa kitinäähän tuo piti minulle, ettei tytär isästään välitä. No, välittäköön hän sitten senkin edestä.
Vaikka nololtahan se tuntuu katsella pelkoasi, että tuo lopulta ymmärtää ottaa hatkat myös. Sinä ripustautuva pikku rusina-aivoinen koukkumato. Joka et koskaan välittänyt kenestäkään muusta ihan aidosti, kuin omasta pikku napasestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan vaimoani. Nämä ruuhkavuodet vaan ovat syvältä.
Sinä rakastat naimisissa olevan miehen statusta.
Itseäni kyllä rakastan, mutta en todellakaan mitään statusta. Jos voisin sormia napsauttamalla asua sinkkuna jossain yksiössä aiheuttamatta mitään murhetta kenellekään, niin voi sitä riemun päivää.
Nyt vaan toivon, että lapset kasvaa nopeasti ja istun kakkuni kiltisti. Katsotaanko kestääkö liitto ja pää.
Et halua aiheuttaa murhetta? Silti pakenet pitkiin työpäiviin ja aiheutat murhetta. Kiva heittää vastuu toiselle ja "katsoa" miten käy. Lapset kuule näkevät ennenpitkää tuon läpi. Sitten sopii todella toivoa, että heitä kiinnostaa sinun seurasi.
Vierailija kirjoitti:
TUSSUKKA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut aika monen miespuolisen työkaverin sanovan samaa :) Varsinkin jos lapsi/lapset ovat pieniä. Ja kun jää töihin niin voi sitten katsoa vaikka netflixistä sarjaa tai seurata jotain ottelua ja "tehdä töitä"..
Mutta miksei sitä sarjaa tai ottelua voisi seurata kotonakin? Kyllä meillä ainakin onnistuu vaikka on 1v ja 3v lapset. Voihan sitä kotonakin vain ollakkin, vai eikö teillä anneta kumppanille ollenkaan kotona omaa rauhaa jos on paikalla? Minä ainakin usein kotona otan lapset ja painutaan vaikka ulos just siks että muija saa hetken omaakin aikaa. Sitten jokukerta toisinpäin.
No ei silloin kun muksut ovat hereillä. Auta armias, jos kehtaan ottaa lököisän asennon sohvalla arki-iltana. Johan alkaa tulla listaa asioista, jotka pitää tehdä juuri sillä hetkellä ja jos et innolla tee, niin tulee paskaa niskaan.
Ja ennen kuin kukaan ehtii huutelemaan, niin touhailen paljon lasten kanssa ja esimerkiksi harrastukset ovat lähes täysin minun vastuulla.
Johan olet sitten sopan keittänyt. Kyllä meillä uskaltaa sohvalle kaatua. Ne pakolliset tehtävät ensin tietenkin, mutta eihän niissä kauan mene. Ja tiukan paikan tullen jos tuntuu että seinät kaatuvat päälle niin autetaan pyytämättä.
Jos on lusmunnut toiselle niin kauan, että rentoutuminen sohvalle on automaattinen raivoreaktion paikka, voisi aloittaa siitä, että huolehtii toiselle ensin sen sohvatauon. Edes kerran viikossa. Sen aikaa juoksee itse kuin hullu.
Kaikkia virheitä ei ole pakko tehdä ihan ite, eikä niitä tarvitse toistaa loputtomiin. Kun te raukat kerran tajuaisitte, miten paljon toinen on kuitenkin valmis eteenne tekemään. Jospa ihan vain myöntäisitte olevanne toisen kärsivällisyydelle paljon velkaa, ja alkaisitte lyhentää sitä. Edes vähän.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen mies ei osaa katsoa peiliin.
Ihmetellään kun vaimo nalkuttaa.
Kuinka tyhmä ja laiska pitää olla että saa toisen nalkuttamaan.
Hieno puolustus henkiselle väkivallalle.
TUSSUKKA kirjoitti:
Minkälaiset kotiolot teillä on kotona kun moni mies työkaveri sanoo että on ennemmin töissä kuin kotona lasten ja vaimon kanssa? Pääsee kuulemma helpommalla. En vain voi ymmärtää tuollaista tilannetta.
Mun miehen työkaveri on lestadiolaismies. On kuulemma mieluummin töissä kun kotona. Jokainen voi vain arvata miksi (lapsia tosiaan on). Tulee töihin ekana ja lähtee vikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen mies ei osaa katsoa peiliin.
Ihmetellään kun vaimo nalkuttaa.
Kuinka tyhmä ja laiska pitää olla että saa toisen nalkuttamaan.
Hieno puolustus henkiselle väkivallalle.
Jos nalkuttaminen on henkistä väkivaltaa, mitä sitten on teinin teeskenteleminen aikuiselta mieheltä?
Vierailija kirjoitti:
TUSSUKKA kirjoitti:
Mun miehen työkaveri on lestadiolaismies. On kuulemma mieluummin töissä kun kotona. Jokainen voi vain arvata miksi (lapsia tosiaan on). Tulee töihin ekana ja lähtee vikana.
Sun miehes voisi keskustella tuon lestadiolaismiehen kanssa. Raivostuttaa, kun ajattelee, että vaimo kotona hoitaa lapset ja kotityöt.
T. Lestadiolaisnainen
TUSSUKKA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TUSSUKKA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut aika monen miespuolisen työkaverin sanovan samaa :) Varsinkin jos lapsi/lapset ovat pieniä. Ja kun jää töihin niin voi sitten katsoa vaikka netflixistä sarjaa tai seurata jotain ottelua ja "tehdä töitä"..
Mutta miksei sitä sarjaa tai ottelua voisi seurata kotonakin? Kyllä meillä ainakin onnistuu vaikka on 1v ja 3v lapset. Voihan sitä kotonakin vain ollakkin, vai eikö teillä anneta kumppanille ollenkaan kotona omaa rauhaa jos on paikalla? Minä ainakin usein kotona otan lapset ja painutaan vaikka ulos just siks että muija saa hetken omaakin aikaa. Sitten jokukerta toisinpäin.
No ei silloin kun muksut ovat hereillä. Auta armias, jos kehtaan ottaa lököisän asennon sohvalla arki-iltana. Johan alkaa tulla listaa asioista, jotka pitää tehdä juuri sillä hetkellä ja jos et innolla tee, niin tulee paskaa niskaan.
Ja ennen kuin kukaan ehtii huutelemaan, niin touhailen paljon lasten kanssa ja esimerkiksi harrastukset ovat lähes täysin minun vastuulla.
Johan olet sitten sopan keittänyt. Kyllä meillä uskaltaa sohvalle kaatua. Ne pakolliset tehtävät ensin tietenkin, mutta eihän niissä kauan mene. Ja tiukan paikan tullen jos tuntuu että seinät kaatuvat päälle niin autetaan pyytämättä.
Onko KOSKAAN käynyt mielessä, ettei joka paikassa ole niinkuin teillä?
Vierailija kirjoitti:
TUSSUKKA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Kotona ei todellakaan rentouduta vaan painetaan täysillä aamusta iltaan hirveellä raivolla. Vaimon mielestä elämä on loputon selviytymiskamppailu ja siitä selviää vaan kun molemmat vanhemmat tekee rajusti hommia.
Hieman epäselvää on koska näistä kovan työn "hedelmistä" olisi tarkoitus nauttia. Ehkä eläkkeellä?
Onneksi pääsee aamulla taas töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TUSSUKKA kirjoitti:
Sun miehes voisi keskustella tuon lestadiolaismiehen kanssa. Raivostuttaa, kun ajattelee, että vaimo kotona hoitaa lapset ja kotityöt.
T. Lestadiolaisnainen
Miksi se olis mun miehen homma? Sehän voi olla paras olotila vaimollekin. Mistäs me se tiedetään.
Mä oon meidän töissä ainoa nainen ja kyllähän siellä kahvipöydässä "vitsaillaan" vaimoista ja anopeista. Viimeksi tänään vaimo oli kieltänyt ukkoaan lähtemästä risteilylle, johon oli jo ilmoittautunut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TUSSUKKA kirjoitti:
T. LestadiolaisnainenMiksi se olis mun miehen homma? Sehän voi olla paras olotila vaimollekin. Mistäs me se tiedetään.
Kyllä olisi parempi puhua asianosaiselle suoraan kuin ihmetellä ja juoruilla selän takana. Vaikea uskoa, että vaimon mielestä on paras olotila, jos lapsia kerran on monta.
Niin omakin mies sanoo. Ja minä sanon. Ollaan jopa tapeltu siitä kumpi "pääsee" töihin.
Lapset on ihania ja molemmat meistä vaikka kuolis niiden puolesta, mutta kyllä tollasen vauvan ja uhmakkaan 3-vuotiaan hoito 24/7 oli välillä niin pirun raskasta, että työssäolo oli LOMAA siihen verrattuna. Etenkin sillon kun lapset sairastaa jotain oksennustautia. Voisin tehdä töissä vaikka 5h ylitöitä ilmaseks jos joku muu hoitais sen oksennussavotan kotona.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Kotona ei todellakaan rentouduta vaan painetaan täysillä aamusta iltaan hirveellä raivolla. Vaimon mielestä elämä on loputon selviytymiskamppailu ja siitä selviää vaan kun molemmat vanhemmat tekee rajusti hommia.
Hieman epäselvää on koska näistä kovan työn "hedelmistä" olisi tarkoitus nauttia. Ehkä eläkkeellä?
Onneksi pääsee aamulla taas töihin.
Avaatko vähän mitkä näistä hommista ovat turhia? Koska lapsiperheessä sitä työsarkaa todellakin riittää. Joo, tänään voi ehkä ottaa rennommin ja jättää vähän jälkiä siivoamatta ja parit pyykit pesemättä. Huomenna ne on edessä jokatapauksessa, jos ei halua asua sikolätissä tai pukea lapsia likaisiin vaatteisiin. Astiat ei kulkeudu itsestään koneeseen, kone ei tyhjene itsestään. Kaupassakin on pakko välillä käydä, perheenjäsenet tarvitsevat joka päivä jotain ruokaakin eteensä. Siihen päälle vielä harrastuksiin viennit. Sitten on vielä hammaslääkärit, vanhempainillat, synttärijuhlat yms. joilla kivasti saa lisää täytettä jos edelliset jokapäiväiset jutut eivät jo tarpeeksi työllistä. Näillä täyttyy arki aika nopeasti, etenkin jos molemmat vanhemmat ovat töissä. Kerrotko oikeasti, mitä tuosta karsisit niin, ettei se ole edessä seuraavana päivänä/viikkona joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Se suomalainen nainenko oli valmiina siinä sinun asunnossasi vai oliko sittenkin niin että itse hänet valitsit? Se taas on täysin vapaaehtoista. Ja eroonkin pääsee.
Nainen ei sen sijaan tunnu pääsevän miehestä eroon sen perusteella mitä täällä noita miesvalituksia lukee. Kaiken maailman paskasäkkien kanssa on pariuduttu ja lapset hankittu, mutta eroa ei ilmeisesti haluta millään ottaa. Varmaan se elintaso houkuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perus.
Ei mulla ainakaan ole kotiin kiirettä, kun heti ovella kaadetaan sangollinen ongelmia niskaan.
Töissä on rauhallista ja ihmiset ovat kohteliaita ja osaavat käyttäytyä.
Mikset sitten elä yksin?
Tai kasvata niitä lapsiasi olemaan kohteliaita ja käyttäytymään kunnolla?
Töissä myös kauniita ja ystävällisiä naisia joiden kanssa mukavaa jutella kaikesta :)