Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kamala jos katkaisen ystävyyden tässä tilanteessa?

Vierailija
26.10.2016 |

Paras ystäväni on jo pidempään seurustellut miehen kanssa, joka pettää häntä jatkuvasti. Ystäväni tietää tämän varsin hyvin, mutta alistaa itsensä ja jää silti aina suhteeseen, vaikka valittaa aina minulle miten pahalta hänestä tuntuu, ja aina vakuuttelee jättävänsä miehen mutta pian on taas "kaikki hyvin". Itse huomasin jotain outoa miehessä jo heti alussa, ja kerroin ystävälleni että epäilen miehen olevan uskoton. Silloin ystäväni suuttui minulle, kun kehtasin "haukkua viatonta".

En vain jaksa enää katsoa, kuinka ihminen tekee itsestään täydellisen uunon, ja antaa miehen kohdella itseään kuin tiskirättiä. En myöskään jaksa enää kuunnella ystäväni murheita ja valitusta asiassa. Olenko hirveä ihminen, jos pistän välit kokonaan poikki?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Ei kaikkea aina jaksa. En minäkään jaksaisi olla toiselle tukena aivan loputtomiin, kun tilanne on ihan itse aiheutettu.

Vierailija
2/16 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä pistäisi välejä totaalisesti poikki, mutta jättäisin tapaamiset vähemmälle ja yrittäisin puhua muista asioista silloin kun nähdään.  Kuulostaa vähän siltä, että ystäväsi pitää sinua ns. terapeuttinaan ja sinä ilmeisesti kilttinä ihmisenä koet, että sinun pitää  jaksaa kuunnella ja tukea häntä kaikessa. Olin itse ihan samanlaisessa tilanteessa ja ystävyys kävi todella raskaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina pitäisi näyttävästi katkoa välit? Anna vain välien etääntyä luonnollisesesti.   Älä vastaile puhelimeen. 

Vierailija
4/16 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina pitäisi näyttävästi katkoa välit? Anna vain välien etääntyä luonnollisesesti.   Älä vastaile puhelimeen. 

Juuri tälläistä tarkoitin, vaikka välien katkominen saattaakin tietysti kuulostaa aika ylidramaattiselta termiltä tässä yhteydessä.

-Ap

Vierailija
5/16 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ystäväsi on sanonut, kun olet hänen kanssa keskustellut miten tuo hänen suhde vaikuttaa sinuun ja etkä oikein tahdo jaksaa tätä kaikkea?

Vierailija
6/16 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin lapsuudesta saakka mitä mahtavimmat kaverit.

Ystävä sitten rakastui ja kihlautui.

Kihlattu petti ystävääni jatkuvasti.

Erään kerran kaveriporukalla mökillä ollessamme ystävän sulho sitten kampesi itseään kännissä viereeni ja tyrkytti paljasta munaansa suuhuni.

Se riitti minulle ja pakenin paikalta.

Välikohtaus oli sen verran sekä törkeä että pelottava , että kerroin rehellisesti mitä tapahtui kaverilleni seuraavalla viikolla hänen kysyessä miksi olin poistunut mökiltä.

Seuraus: Ystävä katkaisi välinsä minuun välittömästi syyttäen valehtelijaksi ja se olin kuulemma minä ollut tilanteessa se, joka oli ollut tyrkyllä.

Ystävätär avioitui tämän miehen kanssa ja saivat kaksi lasta.

Sittemmin ovat kuulemma eronneet koska joku nainen sivusta oli alkanut odottaa lasta ko miehelle.

Vierailija
7/16 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella onkin luonnollista, että vältellään toisen yhteydenottoja, hah! Se on eri asia, jos yhteydenpito tasapuolisesti kuihtuu, mutta se on kyllä täysin muna(sarja)tonta, että ei anneta selitystä ja vältellään! Nyt jotain selkärankaa hyvät ihmiset!

Vierailija
8/16 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei tarvitse jaksaa loputtomiin. Ensin kuitenkin tekisin ystävälleni selväksi, etten jaksa kuunnella noita juttuja koko ajan, koska itse ei tee asialle mitään=eroa, vaikka tilanne jatkuu samanlaisena. Jos silti jatkaa, vaikka sanottu suoraan pariinkin efi kertaan, harventaisin tapaamisia ja lopulta en enää tapaisi.

Vierailija
9/16 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun pitää olla rehellinen sille ystävällesi ja kertoa missä mennään.

Vierailija
10/16 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ole tuota miestä yhtään parempi, jos et ole ystävällesi asiata puhunut. Mies on sentään "rehellisesti" kusipää, eikä selän takana suunnittele selän kääntämistä.

Vierailija
11/16 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet. Puhu ystävällesi suoraan ja sano että koet tilanteen raskaaksi.Sano että olet huolissasi siitä miten hänen käy tuollaisessa suhteessa.Kai hän nyt omaa järkeään osaa käyttää, vai miten "kaikki on hyvin" jos pettäminen kuitenkin jatkuu?

Vierailija
12/16 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama kuvio nuorena, mutta olin siis tuon sun ystävän paikalla. Mun paras ystävä ilmoitti ihan suoraan taas yhden eron ja yhteen palaamisen jälkeen, ettei hän jaksa enää, et jos tulee riitaa/mies pettää/häviää tms, voit soittaa jollekin muulle, hän ei enää jaksa katsoa kuinka mä aina annan anteeksi ja sama pa**a jatkuu. Että muuten voidaan olla edelleen ystäviä, mutta hän ei halua enää kuulla miehen aiheuttamista ongelmista.

Tuntui todella pahalta ja en suinkaan jättänyt miestä silloin, mutta jatkossa en valittanut uskottomuudesta ym ystävälle. Erokin sitten tuli aikanaan ja ystävä pysyi kaikki vuodet ystävänä, josta olen kiitollinen, niin kurjassa suhteessa elävälle oli tarpeen että vanhat ystävät pysyivät elämässä. Mutta tuo oli kaikkien kannalta varmaan paras ratkaisu, koska ei ketään voi laittaa elämään mukana sitä on-off-sontaa.

Vierailija
13/16 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä ihmeessä kiinni noin viisaasta ja arvostelukykyisestå ystävästä.

Vierailija
14/16 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ystävä sentään tunnustaa tai tietää, että jotain on pielessä. Mun ystävä on täysin sokea asialle. Harmittaa, että hän pitää kiinni unelmansa raunioista. Viestinviejä ammutaan aina.

Vierailija
15/16 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä poikki mutta yritä vielä samalla saada ystäväsi tajuamaan minkälaisen miehen kanssa oikein on yhdessä.

Vierailija
16/16 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan tuon takia kyllä välejä katkoisi, jos toi on siis aidosti ainut syy. Ärsyttää kyllä itseänikin ihmiset, jotka kuvittelevat että kaiken voi kaataa toisen niskaan jatkuvasti ja sitten, kun toinen esittää mielipiteen tilanteesta niin suututtaan. Ottaisin asian esille ystävän kanssa ja sanoisin etten jaksa kuunnella hänen ainaista valitusta aiheesta, kun ei kuitenkaan aio mitään tehdä asialle. Tosin tekisin sen hienovaraisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan