Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimitte lapsen tolkuttoman raivokohtauksen kanssa?

Vierailija
03.07.2008 |

Lapseni oli yliväsynyt nukkumaan mentäessä ja normaalit iltarutiinit puuttuivat. Lapsi sai hillittömän raivarin, kun en päästänyt häntä enää sängystä alakertaan mummin luokse. En ole vastaavaa raivaria hänen kanssaan kokenut. Pidin kiinni normaalista käytännöstämme, ettei sänkyyn menon jälkeen enää lähdetä mihinkään. Lopulta pidin lasta kiinni ja lapsi huusi ja raivosi aivan järjettömän karmeaa meuhkausta.

Miten olisitte toimineet vastaavassa tilanteessa? Olisitteko antaneet periksi vai huudattaneet lasta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: kolmen äiti

Vierailija
2/10 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vain jaksoit itse pysyä rauhallisena ja turvallisena

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nelonen elänyt jossain pullossa?

Vierailija
4/10 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nelonen elänyt jossain pullossa?

Vierailija
5/10 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että ottaa tiukasti syliin ja hokee rauhotu,rauhotu, rauhotu jne.... sellasella rauhallisella ja turvallisella äänellä. Jos raivari on tullakseen niin siinä ei paljoa juttelut auta. En tiedä, minkä ikäinen teillä oli kyseessä mutta meillä vähän vajaa 2v. saa aivan järjettömiä raivareita aina joskus ja pääasiassa just illalla tai yöllä, jollon varmasti kaikuu koko taloyhtiöön. Ja noin mäkin olisin toiminut. Heh, itseasias just juhannuksen tienoilla lapsi sai mökillä yöllä sellasen raivarin ja hoin sille rauhotu, rauhotu... niin mummi kuunteli parven alapuolella ja sano vaan aamulla et hän ihmetteli miten joku pystyy puhuun niin rauhallisella äänellä tollasessa tilanteessa, että hän meinas itse nukahtaa siihen mun hokemiseen=D

Vierailija
6/10 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta huuto oli niin järkyttävää, että näin jälkeenpäin mietin, että onko lapsellamme jonkinlaisia mielenterveysongelmia, kun tilanne oli niin järkyttävä. Olen työssäni joutunut pitämään kiinni raivoavaa lasta ja aina lapsi on rauhoittunut kiinnipidossa, mutta tämä oli jotain ihan järkyttävää. Lapsi on normaalisti hyvin kiltii ja rauhallinen 3,5-vuotias.

ap

Vierailija
7/10 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai saako vain kasvattamattomat lapset raivareita?

Vierailija
8/10 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

10:llä ei ole kokemusta lapsista.

Vierailija
9/10 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän temperamenttinen kohta 4-vuotias rauhoittuu parhaiten kun antaa huutaa, kieriä ja potkia lattialla itsekseen, syliin ottaminen saa hänet aivan holtittomaksi ja vaan pidentää raivokohtausta.

Huolestuttavammalta minusta kuulostaa jos jossain perheessä lapset ei ikinä saa raivaria. Kuinka tukahdettuja sellaisten lasten tunteet oikein ovat?

Vierailija
10/10 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko koskaan kuulleet sarkasmista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi