Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ostat lapsen kengät kokonumeron perusteella?

Vierailija
26.10.2016 |

Otsikossa tulikin jo kysymys. Miksi joku siis ostaa lapselleen tietynkokoiset, esim. 29 kengät? Tänäänkin olen facekirppiksiltä bongannut useamman ilmoituksen että halutaan ostaa lapselle talvikengät, koko se ja se. Ei siis kysellä kenkiä tietyn sisäpohjamitan kanssa vaan tuijotetaan pelkästään sitä kokonumeroa. Viime vuonna erehdyin tarjoamaan tuollaiselle ostajalle tietynkokoisia kenkiä ja sain julkisen ripityksen perään kirppispalstalla kuinka paskat kengät olin myynyt. Olivat lapselle ihan liian pienet eikä menneet jalkaan vaikka samankokoiset kuomat kuulemma olivat sopivat... Erikseen vielä tarjosin tälle ostajalle, että haluaako että mittaan kengistä sisämitan ennen kuin hän tekee ostopäätöksen/tulee hakemaan kengät mutta ei kuulemma tarvinnut, joten oletin että ostaja tiesi että kys. merkin kengät ovat melko pientä mitoitusta. Ei sitten tiennytkään ja se oli mun vikani...

Miksi siis hommaat kengät kokonumeron perusteella? Tämän varmasti lukee joku joka tuota tekee, osaisiko selittää? Omalla nimellä ei ihan facessa kehtaa mennä asiaa tiedustelemaan..... :D

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ostaa koon perusteella, vain jos olen käynyt esim. kaupassa sovittamassa juuri sen merkkistä ja mallista kenkää (esim. kuomat). Silti tietäisin ottavani pienen riskin, koska koko saattaa pikkaisen vaihdella, vaikka malli ja kokonro olisivatkin samat.

Koko ei kerro, eikä myöskään pohjallisen sisämitta, että onko kenkä sopiva. Kenkä voi mitoista huolimatta olla liian kapea tai leveä jalkaan.

En tosiaan ole koskaan ostanut yhtäkään kenkää kokeilematta itselleni tai lapselleni, mutta voisin näin tehdä yllämainitusta tilanteessa, jos olisi pakko.

Vierailija
2/4 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapseni osaa itse ostaa itselleen sopivat kengät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se koko nyt kuitenkin pieni mittapuu on mistä on kenkien etsintä hyvä aloittaa.

Vierailija
4/4 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se koko nyt kuitenkin pieni mittapuu on mistä on kenkien etsintä hyvä aloittaa.

Joo, mutta pohdin siis sitä, että ostetaan kengät vain siksi, että ne ovat samaa kokoa kuin jotkut muut lapsen kengät eli automaattisesti oletetaan että erimerkkiset- ja malliset kengät käyvät lapsen jalkaan koska kokonumero on sama. Sitten lapsi kulkee talven liian pienissä/suurissa/kapeissa talvisaappaissa kun onhan niissä sama kokonumero kuin loskareissa.....

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi