eikös hypnoosissa voi palata ajassa taaksepäin?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Itse olen käynyt talvisodan rintamalla, katsomassa dinosauruksia. Ajattelin käydä katsomassa pearl harborin hyökkäystä viikonloppuna.
Ei tää oo vitsin aihe.
No ei sillä konstilla nyt ihan vakavasti saa luotettavaa tietoa sen hypnotisoitavan henkilönkään menneisyydestä. Siinä on iso valemuistojen riski.
No te ette tiedä. Tuleehan niitä muistoja muutenkin rentoutuneessa tilassa.
niin miten tää ei oo naurun aihe
the world is a joke as a wiise man 1s said
Olen luonteeltani epäluuloinen ja olen monesti miettinyt, miten paljon hypnotisoija voi vaikuttaa hypnoosin aikana "asiakkaansa" mieleen ja muistiin. Ja jos periaatteessa voi, niin millainen moraali noilla hypnotisoijilla on. En nyt tarkoita noita näytöksiä pitäneitä Oliver hawkeja sun muita, vaan seriöösejä (?) ammattilaisia.
Ei voi, aika matkustukseen tarvitaan delorean ja sähkökäyttöinen aikakone.
Vierailija kirjoitti:
Esim. lapsuusvuosiin?
Kyllä hypnoosi voi palauttaa mieleen asioita, joita et normaalisti muista. Kuten tuossa jo joku mainitsikin, niin valemuistot ovat erittäin mahdollisia ja tavallisia. Eli ns. luotettavaa tietoa ei kannata lähteä etsimään ellet voi sitä sitten jotain muuta kautta todistaa.
Ihan yleisesti sanoisin, että hypnoosi on erittäin todellinen asia, mutta se ei ole samanlaista, kuin se on elokuvissa. Samanlaisia piirteitä siinä on toki paljonkin. Olennaisin asia on, että hypnosoitava uskoo hypnoosiin. Eipäileväkin ihminen voidaan saada vaipumaan hypnoosiin jos hänet onnistutaan saamaan uskomaan siihen. Eli kyse on paljon asiakkaasta ja hypnosoijan vakuuttavuudesta.
Mielen vaikutus ruumiiseen on paljon voimakkaampi kuin monet uskovat. Tämänhän todistaa jo sekin, että jotkut pyörtyvät lempiartistin kohdatessaan ja joillakin menee vatsa sekaisin jännityksestä ja esimerkiksi masentunut ihminen sairastaa helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi, aika matkustukseen tarvitaan delorean ja sähkökäyttöinen aikakone.
Olen muistanut varhaisia tapahtumia ilman aikakonetta koska se on meidän mielessä.
Kaikki mitä hypnoosissa "muistaa" ei ole välttämättä totta, vaan valemuistoja.
Kyllä. Itse olen käynyt talvisodan rintamalla, katsomassa dinosauruksia. Ajattelin käydä katsomassa pearl harborin hyökkäystä viikonloppuna.