Mielipiteenne amerikkalaisista?
Yställisiä, mutta muusta maailmasta tietämättömiä.
Ylpeitä amerikkalaisuudesta.
Kommentit (60)
Eivät tiedä juuri mitään muista maista ja kyllä meiltä Euroopasta löytyy paljon pahempiakin kuin George W. Bush
Miksette vastusta esim. Thedore Obiang Nguemaa, Saparmurat Nijazovia, Nursultan Nazarbajevia, Aleksandr Lukashenkaa jne.
Vierailija:
tuntuukin meistä niin pirun typerältä, itsekeskeiseltä ja naiivilta.
..Siis kun Iso-Britannia ei julista olevansa " demokratian ja tasa-arvon linnake" niin he saavat vapaasti sotia Irakissa ja sinä " et pysty heitä samalla asteikolla tuomitsemaan" .
Huvittavaa. Muistakaa siis ihmiset että jenkit ovat takuuvarmasti tyhmiä (ja lihavia), suomalaisten älykkyys sensijaan on häikäisevää tälläkin areenalla.
joku juttu heille varmaan. muuten Kysyttiinkö tässä USAlaisita vai yleensä amerikkalaisista... Knada, Usa, Brassit, Meksiko ;Chile... jne jne
Kanadalaiset eivat ole amerikkalaisia. Niska karvat nousee pystyyn jos heita niin kutsuu. Olemme kuitenkin kaikki POHJOIS-amerikkalaisia.
Minua amerikkalaisista vaivaa eniten heidan tietamattomyys muusta maailmasta, Kanada mukaan luettuna. Joka laatua löytyy, mutta minulla ei ole muita kun hyvia kokemuksia maasta.
Kanadan suomalaisena voin sanoa että asun kuitenkin mielummin tällä puolella rajaa.
sana amerikkalainen tarkoittaa näiden maanosien asukkaita
Vierailija:
Kanadalaiset eivat ole amerikkalaisia. Niska karvat nousee pystyyn jos heita niin kutsuu. Olemme kuitenkin kaikki POHJOIS-amerikkalaisia.
Minua amerikkalaisista vaivaa eniten heidan tietamattomyys muusta maailmasta, Kanada mukaan luettuna. Joka laatua löytyy, mutta minulla ei ole muita kun hyvia kokemuksia maasta.
Kanadan suomalaisena voin sanoa että asun kuitenkin mielummin tällä puolella rajaa.
ovat tyhmiä ja lihavia - standardimittoja kuulemma pitää muuttaa isommiksi amerikkalaisten takia kun eivät mahdu enää esim. standardoituihin tuoleihin.
Tai tyhmiä blondeja, joilla silikonirinnat, suurennettu p...e ja pumpatut huulet + kestohymy posliinikuorilla - ei siis mitään naturellia
Haluaisin tavata kyllä joskus älykkään amerikkalaisen- jos sellaisia maan päältä löytyy
amerikkalaisia on hyvin paljon erilaisia. Fiksuja ja tyhmiä. Aivan kuten suomalaisissa.
Me suomalaisekinhan KAIKKI olemme junttia tuulipukukansaa joka esson baarissa vetää kaljaa ja tanssii lavatangoa - naiset juo itsensä kamalan humalaan ja kiljuu junttimiesten perään tai repii muita muijia tukasta kun katsoi miestä sillä silmallä
Maailman katsomus heillä hyvin itsekeskeinen ja kiinnostus pallon muihin maanosiin/kansoihin mitätön. Luulevat olevansa Telluksen omistajia.
Kaupungit ja maaseutu, itä ja länsi, pohjoinen ja etelä - eroja löytyy valtavasti. Itse asunut siellä punaniska-keskilännessä landella vuoden, selvisin hengissä, vaikka monista, monista asioista olinkin eri mieltä kuin ihmiset, joiden kanssa eniten olin tekemisissä.
Hallinto vaan on niin pepusta.
Mina vaan perustelin sen silla että jos taalla kayttaa sanaa AMERICAN
niin se kylla tarkoittaa usalaisia.
Erikseen sitten Canadian, Mexican jne tai north- south american.
Sen voin kylla taata etta jos kanadalainen sattuu sulle eteen ja kysyt silta are you American? niin vastaus on aivan varmasti no, I' m Canadian.
Mutta taa on kai nyt tallaista sanaleikkia, ja riippuu missa asut.
kanadan suomalainen
Etta amerikkalaisia (USAlaisista puhun siis) on niin paljon erilaisia etta ei heista voi puhua yhtena ryhmana. Tama maa on niin valtava ja heterogeeninen etta yhta stereotyyppia ei ole. Suomesta katsottuna tama voi olla vaikeaa kasittaa koska suomalaiset ovat niin homogeenisia. Ne amerikkalaiset jotka mina tunnen New Yorkissa ja Bostonissa, ovat tiedostavia, liberaaleja, hyvin koulutettuja, tekevat paljon toita ja arvostavat todella paljon perhettaan ja vanhempiaan, inhoavat Bushin hallitusta, ja suhtautuvat kriittisesti hallituksen propagandaan. Osa naista ystavistani on republikaaneja kapitalisteja. Kaikkien kanssa voi keskustella asioista ja olla puolesta ja vastaan. Ei menna henkilokohtaisuuksiin ja ollaan kavereita viela vaittelyiden jalkeenkin.
ja se oli niin niin niin niin niin masentavaa lukea. Jenkit (tai siis hallinnot kautta aikojen) on oikeasti ihan yhtä pahoja kuin Bush-ihmisapinan lanseeraaman " pahan akselin" maat. Tukevat hirmuhallintoja silloin kun heille itselle sopii, mm. sitä romanialaista tsauseskua, miten se sitten kirjoitetaankin. Sitten kun tyyppi kaatui, kehtasivat vielä käydä hurskastelemassa siellä kansan vapautumisesta ja demokratiasta blaa blaa. Ja entäs niitten toiminta Latinalaisessa Amerikassa. Oksennan.
sen. Vain harvalla on perusteltu, todellisuuteen pohjautuva mielipide, suurin osa toistaa ikivanhoja hokemia ja ennakkoluuloja. Yleensä sellaiset ihmiset jotka eivät ole Amerikassa käyneet.
Amerikan vastaisia monet suomalaiset ovat. Ymmarran kylla etta Usan politiikkaa voi vastustaa ja olla eri mielta, mutta miksi haukutaan ja yleistetaan kaikki amerikkalaiset siihen kasaan. Viime gallupin mukaan Bushilla on vaan 34% kannustus Usassa.
Tuntuu kuin vuosia sitten kaikki ihailivat Usaa ja nyt sitten ollaan niin vastaan. Kutsutaan amerikkalaisia idiooteiksi ja niin edelleen. Se on ihan sama jos joku Halosen vastustaja sanoisi etta kaikki suomalaiset ovat idiootteja.
Niin, vastauksena kysymykseesi: ei ole olemassa tyypillistä amerikkalaista. Minä olen asunut vuoden konservatiivisessa Keskilännessä, eikä sielläkään ole vain yhtä ihmistyyppiä. He ovat yksilöitä siinä missä mekin.
Joku kirjoitti, että amerikkalaiset eivät ole aitoja. Olen aina ihmetellyt tätä väitettä. Miten niin eivät ole? Siksikö, kun tervehtiessään sanovat " how are you" eivätkä edes odota vastausta? Eiväthän tuollaiset tavat ole yhtään sen epäaidompia kuin vaikkapa suomalainen kättelykulttuuri. Vai tarkoitatteko te aina kätellessäni AIDOSTI sanoa " annan sinulle luottamukseni ja siksi ojennan käteni pelkäämättä, että satutat minua" ??
Kun palasin Amerikasta Suomeen, minusta tuntui aluksi, että suomalaiset ovat jurouden huippu. Edes bussipysäkillä ei tervehditä muita ihmisiä! Nyt olen taas tottunut täkäläiseen systeemiin ja tajuan, että kyse on vain kulttuurista...
Vierailija:
Ymmarran kylla etta Usan politiikkaa voi vastustaa ja olla eri mielta, mutta miksi haukutaan ja yleistetaan kaikki amerikkalaiset siihen kasaan. Viime gallupin mukaan Bushilla on vaan 34% kannustus Usassa.Tuntuu kuin vuosia sitten kaikki ihailivat Usaa ja nyt sitten ollaan niin vastaan. Kutsutaan amerikkalaisia idiooteiksi ja niin edelleen. Se on ihan sama jos joku Halosen vastustaja sanoisi etta kaikki suomalaiset ovat idiootteja.
Ensimmäisten vaalien jälkeen pystyttiin syyttämään hallintoa typeryyksistä. Sitten menitte ja valitsitte Bushin uudestaan. Kaikelle toiminnalle tuli siis mandaatti.
En pidä kaikkia jenkkejä tyhminä, todellakaan. Valtio näyttää kuitenkin täällä muualla maailmalla siltä, mitä se tekee, ei siltä mitä se sanoo. Teot ovat viime aikoina olleet melko vastakohtaisia sanotun kanssa.
Tuskin kukaan meistä voi kuvitella, että Norjassa, Suomessa tai Ruotsissa ihminen tuomittaisiin mielipiteidensä vuoksi epänorjalaiseksi, epäsuomalaiseksi tai epäruotsalaiseksi ja että tätä tuomiota käytettäisiin leimakirveenä keskustelussa. Tuon kaltainen fanaattinen patriotismi, joka on julkisessa keskustelussa hyvin yleistä antaa aika naiivin kuvan koko keskusteluilmapiiristä.
Olen todellakin iloinen noista Bushin alhaisista kannatusluvuista. Ehkä on vielä toivoa.
Miksei jenkit nouse barrikaadeille nykymenoa vastaan, jos se ei kerran miellytä? USAhan on käytännössä jo diktatuuri. Vai mitä demokratiaa se sellainen on, jossa valtion päämies voi surutta RIKKOA LAKEJA ja valehdella ilman että siitä seuraa yhtikäs mitään.
Vierailija:
Viime gallupin mukaan Bushilla on vaan 34% kannustus Usassa.
Kyllä minä kritisoin myös Blairia ja Venäjää.
Tarkoittaako tämä sitä, että jenkeillä on oikeus tehdä mitä tahansa, koska joku kuitenkin niin tekee? Eli siis kyllä me voimme kiduttaa, koska Uzhbekistanissakin niin tehdään.
Jos valtio (USA) julistaa olevansa demokratian ja tasa-arvon linnake, niin olisi syytä käyttäytyä sen mukaisesti. Mieluusti käsittelisin USA:a eri asteikolla kuin muita, mutta kun en pysty. Moraali ei anna periksi. Tekaistu terrorismin vastainen sota ei vain oikeuta mitä tahansa. Ei jenkeiltä, ei briteiltä, eikä venäläisiltä.
Vierailija: