Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uutisissa nuorten työpajan työntekijä sanoi kyllä niin tyhmästi että oikein myötähäpeän

Vierailija
25.10.2016 |

Perustulosta sanoi että pitää vastustaa aina viimeiseen asti kaikkea passivoivaa vastikkeettomuutta, en kyllä ymmärrä yhtään tuon ihmisen järjenjuoksua.
Ei se perustulo passivoi ketään joka ei olisi tasan yhtä passiivinen työttömyyskorvauksen tai toimeentulotuen varassa.
Ideahan on että se aktivoi ihmistä kun ei tarvitse nöyristellä kenenkään edessä että saa edes sen pienimmän mahdollisen rahan ruokaan.
Tuossa uutisissa vieläkin joku puhui asumistuesta, vaikka se on ihan selvä että se säilyy kuten ennenkin. Pitkäaikaistyöttömille perustulo korvaa nimenomaan sen työttömyyskorvauksen, koska on erittäin epätodennäköistä että he töitä koskaan saavat, ainakaan normaaleilla keinoilla, heille on esim. pienimuotoinen yrittäjyys hyvä tavoite. Työnantajat ei vaan halua pitkäaikaistyöttömiä töihin vaikka työnhakija olisi kuinka hyvä ja pätevä, se leima otsassa on ja pysyy, ainoa keino on sitten pätevälle ihmiselle työllistää itse itsensä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan sanaa 'kannustinloukku'. Jos tuilla elää ilman sielua syövän työn ilmestymistä haaveisiin, niin mikä helvetin loukku se on? Vapauden loukku?

Tietysti tiedän mitä siinä on haettu kun sanaa on keksitty mutta yksilön kannalta se on naurettava.

Vierailija
2/3 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo perustulokokeilu silti aika ongelmallinen. Itse kysyisin ensimmäisenä, koskeeko tuo minua, jos perustankin yrityksen? Entäs kun perustan tämän yrityksen, niin olenko taas tyhjän päällä kun kokeiluaika loppuu? Entä jos yritykseni tuottaa vain vähän rahaa, niin saanko sen perustulon päälle, vai leikataanko se jonkun käsittämättömän systeemin mukaan, jos vaikka kesällä ansaisten 1000e kuussa, ja talvella 10e kuussa? 

Joka tapauksessa, jos yrittäjyyteen liittyy mitään riskiä perustoimeentulon menettämisestä, niin en sitten todellakaan lähde kokeilemaan yrittämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpajan työntekijä vastustaa perustuloa. Mikä yllätys. Tuon helpompaa suojatyöpaikkaa tuskin on olemassa.

"mä täällä vähän paimennamme aikuisia ihmisiä aikuisten päiväkodissa."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi