Onko palstalla ketään oikeaa noitaa?
Harjoitatko noituutta? Mistä siinä on oikeasti kysymys. Tajusin että tiedot asiasta ovat krisseleiden ja J.K Rowlingin kertomuksia joten olisi ihan kiva tietää mistä on kyse ja miksi harjoitat.
Kommentit (25)
Ei sitä tarvitse harjoittaa mitenkään. Aina kun jotain ikävää sattuu, pistää mies minun piikkiin. Olen kuulema noitunut hänet.. Ja on ihan tosissaan.
Onhan meitä täällä monta. Pääsiäisenä me av-noidat lennetään tuunatuilla luudillamme Kyöpelinvuorelle. Ei kai normaalit ihmiset kissoiltaan päivän uutisiin mielipiteitä kysele, tai ei tavalliset kissat ainakaan vastais:)
Itse olen wiccalainen ja jos noituudeksi voi sanoa kyseisen uskonnon ja elämäntyylin rituaaleja ja loitsuja ynnä muuta, niin eipä siinä mistään ihan Harry Potter -tyylisestä taikomisesta ihan ole kyse. Lue luonnonuskonnoista niin löytyy lisätietoja kun olen aika huono selittämään itse.
En ole noita. Enkä tiedä lasketaanko Alestair Crowley enemmän satanismin kantaisäksi kuin noidaksi, mutta minulla on hänen luomansa tarotkortit käytössä. Tässä jotain infoa hänestä:
http://www.witchcraftandwitches.com/witches_crowley.html
Millaista noitaa etsit? New Age+Wiccapelleilyä, perinteitä vaalivaa uuspakanaa vai Aleister Crowleyn kaltaista satanistia?
Vierailija kirjoitti:
Millaista noitaa etsit? New Age+Wiccapelleilyä, perinteitä vaalivaa uuspakanaa vai Aleister Crowleyn kaltaista satanistia?
Oikeastaan ainoa kriteeri on että kokee itse olevansa noita ja harjoittaa sitä aktiivisesti. Mitään muuta en vaadi. Noidalla on suomessa vähän paha kaiku, mutta en asiasta oikeasti tiedä juuri mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Harjoitatko noituutta? Mistä siinä on oikeasti kysymys. Tajusin että tiedot asiasta ovat krisseleiden ja J.K Rowlingin kertomuksia joten olisi ihan kiva tietää mistä on kyse ja miksi harjoitat.
Käyttääkö joku vähälahja ihan oikeasti sanaa krisselit? Kuinka lapsellinen pitääkin olla, että noin puhuu?
Ei ole oikeaa noitaa palstalla, koska ei sellaisia ole olemassakaan.
Pakko kyseenalaistaa, identifioiko kukaan itseään noidaksi vaikka olisiki sellainen? Plus mitä noidan "ammattinimike" pitää sisällään?
Olenko siis noita jos luonnonkasveilla parantaminen sekä ennustaminen on veressä? Jos näen kummituksia/henkiä jne. Vai olenko noita vasta jos saan sohvan levitoimaan ja pystyn muuttamaan kusipäät sammakoiksi?
Ok, noituus ja okkultimisti kuuluvat kaiketi ainakin yhteen. Menneiden ajan alkemistit olivat varmaankin taidoiltaan aitoja noitia.
Olen noita ja tilinumeron voin laittaa kunhan kerrot sähköpostiosoitteesi?
Ihan hautalana maksu sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö joku vähälahja ihan oikeasti sanaa krisselit? Kuinka lapsellinen pitääkin olla, että noin puhuu?
Varastit just kommenttini 😂
Noidan pitää tieteellisesti todistaa omaavansa yliluonnollisia kykyjä. Muuten on sirkuspelle.
Olen uuspakana sen tarkemmin määrittelemättä. Teen kyllä erilaisia loitsuja ja rituaaleja. Minulla ei ole tapana kertoa niistä julkisesti, mutta täällä voin sen sanoa. Eikä minulta voi "ostaa palveluja".
Kitchen magic on ihan mukavaa, jos haluaa kokeilla :)
Onkohan muuten Criss Angel oikeesti noita ja mystikko. Leikkii vaan olevansa taikuri.
No avataan hieman lisää miksi kyselen. Itse olen todella kiinnostunut ns. yliluonnollisista asiosta ja minulla on elämä täynnä kaikenlaisia kokemuksia ja kyllä otan ne oikeasti vakavasti.
Itse uskon että noituutta on oikeasti olemassa ja noidilla on voimia joilla voi vaikuttaa ympäristöön, mutta en oikeasti tiedä mistä on kyse.
Itsellä on kokemuksia mm. helluntailaisesta henkien manaamisesti (henkikaste/kielillä puhuminen), mutta onneksi olen näistä hengistä hiljalleen päässyt eroon. Olen huomannut että kissojen lähellä nämä henget ovat lähteneet ulos. Tämä voisi selittää krisselien mielipuolisen vihan kissoja kohtaan. Jännää että ne on monissa tarinoissa yhdistetty noitiin.
Tarinat noidista ovat kotoisin näistä piireistä enkä luota heihin koska siellä on valehdeltu monesta asiasta päin naamaa. Ja Harry Potterista...
Itseen varsinaisesti tällä hetkellä harjoita mitään, mutta pidän silmät auki ja tutkin tätä maailmaa ulkona ja sielun syvyyksissä. En itse ole innostunut harjoittamaan noituutta, mutta tieto on aina hyväksi ja lisää ymmärrystä miksi asioita tehdään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan ainoa kriteeri on että kokee itse olevansa noita ja harjoittaa sitä aktiivisesti. Mitään muuta en vaadi. Noidalla on suomessa vähän paha kaiku, mutta en asiasta oikeasti tiedä juuri mitään.
Ap
Moni noituutta harjoittava ei havaintojeni perusteella pidä noita-sanasta. Sana on hyvin värittynyt ja ihmisten mielikuvat kulkevat aina kristillisen linssin läpi, viime aikoina sana on myös sukupuolittunut voimakkaasti koskemaan vain naisia. Wiccat ovat kai innokkaimpia nimittämään itseään noidiksi, kriteerisi perusteella saisit siis vastauksia vain heiltä.
Mä lukisin ehkä enemmän esoteerista kirjallisuutta kuin pottereita mikäli haluaisin päästä syvemmälle mystiikan, kabbalan, okkultismin tietämykseen. Ruusuristiläisiltä voisi saada ehkä suuntaa antavia neuvoja sen suhteen mistä aloittaa...
/Se tarotkorttilainen
Tän palstan naisista varmaan yli 100% täyttää noidan kriteerit.