Nainen kuoli junan alle aamulla
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyppäsi, koska ei tuolle I/P-radalle kukaan vahingossa joudu. Se on enimmäkseen aidattu, tai sitten se kulkee korkealla liikennesillalla tai syvällä junille louhitussa kanjonissa.
Ilmankos junat olivatkin puoli tuntia aamulla myöhässä.
Olen muuten itse ollut valitettavasti näkemässä/kuulemassa, kun mies hyppäsi junan eteen Malminkartanossa. Näin hemmon, kun kävelin asemalle ja mietin puolittain, että mitähän toi tossa radan varressa istuu tuolla lailla. Muutaman minuutin päästä juna tuli kohti asemaa, ja sitten kuului sellainen kova kolahdus ja juna tyssähti siihen. Kaikki komennettiin ulos junatunnelista tunnelin eteläpään kautta.
Itsemurhan tehneet ovat tietysti säälittäviä ihmisiä, mutta eniten tuossa tuntuu ikävältä veturikuskin takia, joka ei todellakaan ole tehnyt mitään ansaitakseen tuollaisia kokemuksia.
Aika itsekästä tappaa itsensä tuolla lailla, itse asiassa.
Pahinta on se, kun viranomaiset pyrkivät lisäämään tuollaisia tapauksia.
Kun ei ole minkäänlaista mahdollisuutta vaikuttaa omaan tilanteeseen, tapahtuu tuollaista. Kun useammat ihmiset joutuu siihen, todennäköisyys lisääntyy huimasti.
Kannattaa rankaista työtöntä, siitä että työlle ei löydy maksajaa. Tai yleensäkin nyt jo köyhimpiä.
Viime lama aiheutti lukuisia itsemurhia. Mikähän on tämän laman saldo? On vaikea kuvitella miten joku pitkäaikaistyötön selviää tuensaannin ehtojen kiristämisestä tai siitä, että ei tule koskaan pääsemään eläkkeelle, puhumattakaan muista tulonsiirtojen varassa elävistä.
sairasloma on hyvin henkilöriippuvainen, yleensä 1-3pvä. Onnettomuuden jälkeen täytyy käydä juttelemassa työterveydessä (jossa tarjotaan "kriisi"apua) ennekuin on lupa tulla takaisin töihin. Totta, epäreilua ja hyvin surullista näin veturinkuljettajan näkökulmasta. Asian käsittelyä helpottaa se että mitään et pysty tekemään muuta kuin kytkeä hätäjarrun ja viheltimen sekä toivoa että ihminen menisi vielä pois alta. Näitä sattuu vuositasolla aivan liikaa ja monesti vielä useampi per kuljettaja. Ihmisen kuolema omalla työpaikalla on aina kriisi joka jättää jäljet.
Nuorten psykiatrinen hoito tai hoito ylipäätään Suomessa retuperällä.
Muistakaa nuoret, että sydänsuruista pääsee kyllä yli. Ei se ensimmäinen rakkaus kestä loppuikää.
Kaikki me ollaan koettu sydänsuru eli ihan normaalia elämää.
Aika kova maailma nykyään ja kovat arvot jyllää. Onneksi kun itse olin nuori niin ei ollut ihan näin kovaa menoa....en nimittäin olis sopinut mihinkään muottiin.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä ihminen? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän itsemurhaa hautova ajattele terveesti. Hän on todella ahdistuneessa mielentilassa, eikä pysty ajattelemaan muita. Ei kykene empatiaan vöhimmässäkään määrin. En kutsuisi sitä itsekkyydeksi.
Eihän terve ihminen itsemurhaa tee, mutta ei se sairaus tekotavan itsekkyyttä mihinkään muuta. Teollaan itsemurhan tekevä pistää pahan olonsa eteenpäin täysin tuntemattomille. Vaikka itsemurhaa hautovasta hänen oma elämänsä on pilalla, se ei oikeuta pilaamaan muidenkin elämää.
Ajatelkaa sitä veturinkuljettajaa, joka joutuu näkemään kaiken. Ajatelkaa niitä laiturilla olevia ihmisiä (osa lapsia), jotka joutuvat näkemään kaiken. Kuinka monta elämää yksi sairas onnistuu teollaan pilaamaan. Ja ajatelkaa niitä ihmisiä, jotka joutuvat siivoamaan jäljet.
Minun myötätuntoni riittää sairaalle apua tarvitsevalle ihmiselle, enkä ymmärrä, miksi mielenterveysongelmista kärsivien on niin vaikea saada apua. Muistakaa silti, että itsemurhat tarttuvat. Tutkimukset osoittavat, että itsemurhista kirjoittaminen lisää itsemurhia ja vielä haitallisempaa on kaikki sellainen kirjoittaminen, puhuminen tai muu toiminta, jossa itsemurhaaja saa myötätuntoa tai sääliä tai jopa ihannointia, sillä se kannustaa muita samassa tilanteessa olevia tekemään saman typeryyden.
Tuosta syystä minun myötätuntoni loppuu tasan silloin, kun sairas ihminen päättää pilata muidenkin elämän tekemällä itsemurhan. Siinä vaiheessa hänestä tulee huono ihminen, vaikka hän ei kykenisi itse ymmärtämään tekoaan. Tämä voi kuulostaa julmalta, mutta minusta on parempi halveksia itsemurhaan päätynyttä ihmistä kuin kannustaa säälillä ja myötätunnolla muita samalle surkealle tielle. Itsemurha ei saa missään oloissa näyttää ratkaisulta ongelmiin, ei edes sairaana.
Paljonpa sitä tekijää liikuttaa sinun palopuheet "itsekkyydestä" tai ketään muutakaan. Kaikki ihmiset ovat itsekkäitä.
Et tainnut ymmärtää. Ei ole kyse minusta, vaan koko yhteiskunnasta ja kaikista ihmisistä. Niin kauan kun ihmiset osoittavat hyväksyvänsä itsemurhan "ratkaisuna" ongelmiin, itsemurha näyttää sairaan ihmiset mielestä ratkaisulta kurjaan oloon. Uhri saa vihdoin sääliä, myötätuntoa, ymmärrystä ja hoitoa, joita vaille hän on eläessään ehkä jäänyt. Itsemurhaaja ei ehkä ymmärrä, että hän ei noista hyödy mitenkään, koska häntä ei itsemurhan jälkeen enää ole.
Jos sen sijaan yhteiskunta ja ihmiset osoittavat asenteillaan, että itsemurha ei ole hyväksyttävä ratkaisu, eikä siitä seuraa tekijälle mitään hyvää edes kuoleman jälkeen, itsemurha ei ehkä enää tunnukaan ratkaisulta. Ihmisten ja yhteiskunnan pitäisi osoittaa tukevansa niitä, jotka kertovat ongelmistaan muille ja hakevat apua, jotta sairaana tai vaikeassa elämäntilanteessa ensimmäisenä tulee mieleen avun hakeminen, eikä elämän lopettaminen.
Vierailija kirjoitti:
Mustakin toi on tosi itsekästä. Samaa kuin jos ajaa vaikka rekan alle. Miettikää, millaisen tuskan se aiheuttaa ajajalle, joka ei ehdi väistää, ja tulee tappaneeksi ihmisen.
Lounais-Suomessa oli äskettäin tapaus, missä nuori mies ajoi päin vastaan tulevaa henkilöautoa, ilmeisesti itsemurhatarkoituksessa. Toisen auton kuski kuoli ja kaksi matkustajaa loukkaantuivat pahasti. Päin ajanut mies loukkaantui vaikeasti mutta jäi henkiin.
Eli noinkin voi käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustakin toi on tosi itsekästä. Samaa kuin jos ajaa vaikka rekan alle. Miettikää, millaisen tuskan se aiheuttaa ajajalle, joka ei ehdi väistää, ja tulee tappaneeksi ihmisen.
Lounais-Suomessa oli äskettäin tapaus, missä nuori mies ajoi päin vastaan tulevaa henkilöautoa, ilmeisesti itsemurhatarkoituksessa. Toisen auton kuski kuoli ja kaksi matkustajaa loukkaantuivat pahasti. Päin ajanut mies loukkaantui vaikeasti mutta jäi henkiin.
Eli noinkin voi käydä.
Viikonloppuna kuoli toinenkin matkustaja. Toivottavasti kuski toipuu vastaamaan teoistaan.
Takavuosina Hyvinkäällä ainakin riitti noita itsarin tekijöitä. Yhden näin kävellessäni ylikulkusillalta. Juna oli pysähtynyt asemalle ja sen edessä makasi kaksinkerroin tyttö(?), jolla oli yllään sininen kiiltävä pusakka. Samoihin aikoihin Hkään Paavolassa nuori äiti vei rattaissa olevan lapsen raiteille ja astui itse seuraksi. Siinä kohdassa pikajunat ajavat kovaa. Avioliitto-ongelmia kuulemma.
Vierailija kirjoitti:
Hyppäsi, koska ei tuolle I/P-radalle kukaan vahingossa joudu. Se on enimmäkseen aidattu, tai sitten se kulkee korkealla liikennesillalla tai syvällä junille louhitussa kanjonissa.
Olen muuten itse ollut valitettavasti näkemässä/kuulemassa, kun mies hyppäsi junan eteen Malminkartanossa. Näin hemmon, kun kävelin asemalle ja mietin puolittain, että mitähän toi tossa radan varressa istuu tuolla lailla. Muutaman minuutin päästä juna tuli kohti asemaa, ja sitten kuului sellainen kova kolahdus ja juna tyssähti siihen. Kaikki komennettiin ulos junatunnelista tunnelin eteläpään kautta.
Itsemurhan tehneet ovat tietysti säälittäviä ihmisiä, mutta eniten tuossa tuntuu ikävältä veturikuskin takia, joka ei todellakaan ole tehnyt mitään ansaitakseen tuollaisia kokemuksia.
Veturikuskit koulutetaan siihen, että vähintään yksi tulee hyppäämään alle uran aikana ja eipähän kuskin tartte tuota jäädä miettimään, koska ei kuskilla käytännössä ole osaa eikä arpaa asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän itsemurhaa hautova ajattele terveesti. Hän on todella ahdistuneessa mielentilassa, eikä pysty ajattelemaan muita. Ei kykene empatiaan vöhimmässäkään määrin. En kutsuisi sitä itsekkyydeksi.
Eihän terve ihminen itsemurhaa tee, mutta ei se sairaus tekotavan itsekkyyttä mihinkään muuta. Teollaan itsemurhan tekevä pistää pahan olonsa eteenpäin täysin tuntemattomille. Vaikka itsemurhaa hautovasta hänen oma elämänsä on pilalla, se ei oikeuta pilaamaan muidenkin elämää.
Ajatelkaa sitä veturinkuljettajaa, joka joutuu näkemään kaiken. Ajatelkaa niitä laiturilla olevia ihmisiä (osa lapsia), jotka joutuvat näkemään kaiken. Kuinka monta elämää yksi sairas onnistuu teollaan pilaamaan. Ja ajatelkaa niitä ihmisiä, jotka joutuvat siivoamaan jäljet.
Minun myötätuntoni riittää sairaalle apua tarvitsevalle ihmiselle, enkä ymmärrä, miksi mielenterveysongelmista kärsivien on niin vaikea saada apua. Muistakaa silti, että itsemurhat tarttuvat. Tutkimukset osoittavat, että itsemurhista kirjoittaminen lisää itsemurhia ja vielä haitallisempaa on kaikki sellainen kirjoittaminen, puhuminen tai muu toiminta, jossa itsemurhaaja saa myötätuntoa tai sääliä tai jopa ihannointia, sillä se kannustaa muita samassa tilanteessa olevia tekemään saman typeryyden.
Tuosta syystä minun myötätuntoni loppuu tasan silloin, kun sairas ihminen päättää pilata muidenkin elämän tekemällä itsemurhan. Siinä vaiheessa hänestä tulee huono ihminen, vaikka hän ei kykenisi itse ymmärtämään tekoaan. Tämä voi kuulostaa julmalta, mutta minusta on parempi halveksia itsemurhaan päätynyttä ihmistä kuin kannustaa säälillä ja myötätunnolla muita samalle surkealle tielle. Itsemurha ei saa missään oloissa näyttää ratkaisulta ongelmiin, ei edes sairaana.
Paljonpa sitä tekijää liikuttaa sinun palopuheet "itsekkyydestä" tai ketään muutakaan. Kaikki ihmiset ovat itsekkäitä.
Et tainnut ymmärtää. Ei ole kyse minusta, vaan koko yhteiskunnasta ja kaikista ihmisistä. Niin kauan kun ihmiset osoittavat hyväksyvänsä itsemurhan "ratkaisuna" ongelmiin, itsemurha näyttää sairaan ihmiset mielestä ratkaisulta kurjaan oloon. Uhri saa vihdoin sääliä, myötätuntoa, ymmärrystä ja hoitoa, joita vaille hän on eläessään ehkä jäänyt. Itsemurhaaja ei ehkä ymmärrä, että hän ei noista hyödy mitenkään, koska häntä ei itsemurhan jälkeen enää ole.
Jos sen sijaan yhteiskunta ja ihmiset osoittavat asenteillaan, että itsemurha ei ole hyväksyttävä ratkaisu, eikä siitä seuraa tekijälle mitään hyvää edes kuoleman jälkeen, itsemurha ei ehkä enää tunnukaan ratkaisulta. Ihmisten ja yhteiskunnan pitäisi osoittaa tukevansa niitä, jotka kertovat ongelmistaan muille ja hakevat apua, jotta sairaana tai vaikeassa elämäntilanteessa ensimmäisenä tulee mieleen avun hakeminen, eikä elämän lopettaminen.
En usko että kukaan välttämättä hyväksyy itsemurhantekijän ratkaisua. Silti tapaus on aina pysäyttävä. Mietimme miksi ja yritämme löytää asialle kukin omalla tavallamme selitystä. Se on ihan inhimillinen mekanismi, eikä mitenkään tartuta itsemurhaa ympäristöön, kuten esitit edellä.
Nuoren ihmisen kohdalla on surullista se, että hän teki ratkaisunsa vielä vähän heikolla tietämyksellä elämästä, löi omansa lukkoon ennen kuin katsoi kaikki korttinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli noinkin voi käydä.
Tyypillisesti rattijuoppo. Juoppo jää itse henkiin, mutta tappaa vastaantulijan. Useampia vastaavia tapauksia muistan.
Ei ehtinyt päälle,joutui alistumaan!
Lisätään vielä että itsemurha on yleensä aina hyvin irrationaalinen juttu monella tasolla. Tulee mielee eräskin perhesurma, jossa isä tappoi koko perheen ja itsensä taloudellisten vaikeuksien vuoksi. Oli liian häpeällistä tunnustaa läheisille, että perheellä meni huonosti. No tapauksen jälkeen siitä uutisoitiin jokaisessa iltapäivälehdessä isoin otsikoin ja perheen talous oli ruodittuna yksityiskohtiaan myöden ja koko Suomen tiedossa. Eli se siitä häpeästä.
MILLOIN HERÄÄTTE SIIHEN, ETTÄ NYKYINEN HALLITUS VAAN LISÄÄ TÄLLAISIA!!!
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/tasta-hallitus-ei-puhu-3-miljardin-sote…
http://yle.fi/uutiset/3-9242411
EIKÖ OLISI JO AIKA PUUTTUA HAASKALINTUILUN SIJAAN!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin samaa mieltä olin kanssasi, kunnes tultiin tähän itsemurhan tehneen syylistämiseen, huoh! Jos ihminen on niin masentunut, että hyppää junan alle, silloin asiat ovat jo niin mutkalla, että siinä ei pätkääkään kiinnosta joku veturinkuljettaja tai jonkun random-kommentoijan mielipiteet. Ilmeisesti oma elämäsi on erinomaisella tasolla, kun on varaa haukkua kuolleita ihmisiä säälittäviksi. Opetettiinko kotonasi käytöstapoja?
Ei varmasti kiinnosta, mutta voisi miettiä edes pari kertaa ennen kuin hyppää junan alle. Minulta ei ainakaan heru yhtään sääliä tuollaiselle vainaalle.
Sinulla on kuitenkin varaa haukkua muita? Ei teilläkään näköjään opetettu käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
Takavuosina Hyvinkäällä ainakin riitti noita itsarin tekijöitä. Yhden näin kävellessäni ylikulkusillalta. Juna oli pysähtynyt asemalle ja sen edessä makasi kaksinkerroin tyttö(?), jolla oli yllään sininen kiiltävä pusakka. Samoihin aikoihin Hkään Paavolassa nuori äiti vei rattaissa olevan lapsen raiteille ja astui itse seuraksi. Siinä kohdassa pikajunat ajavat kovaa. Avioliitto-ongelmia kuulemma.
Pari tapausta rekkaa päin ajaneista muistan: toinen oli nainen, joka ajoi päin tukkirekkaa sillä seurauksella, että aivot olivat konepellillä ja toinen Keskon rekkaa päin siten, että auto meni puolittain rekan alle. Junan alle itsensä tappaneista muistan tapauksen, joka laittoi niskansa kiskoille ja kun juna tuli jarrut lukossa niskan yli, lähti pää irti torsosta niin, ettei juuri verta tullut, kun suonet hitsaantui (koaguloitui) kiinni junan hehkuvista pyöristä. Yksi tapaus meni poikki vatsan kohdilta, yhden palasia keräiltiin muovisäkkiin noin 300 metrin matkalta, paria on kaiveltu junan akselistosta jne. Haulikolla aivonsa pellolle ampuneita on ollut myös pari, tosi ikävää jälkeä. Pahinta oikeastaan on se, että jos ei osu oikeaan paikkaan, häviää puolet kasvoista ja jää henkiin. Fiksuin taisi olla se, joka ampui itseään sikojen teuraustukseen tarkoitetulla naulapyssyllä päähän. Hukuttautuneet ovat muuten ok, mutta jos ruumis likoaa lämpimässä vedessä useamman päivän, on näky tosi ruma. Lääkkeillä tappaneet ovat ehkä siisteimpiä. Että tervetuloa kriisiorganisaatioon töihin.
Lisään vielä, että on väärin, kun media tuo esiin tällaisia syitä myöden. Se vaan lisää myös sitä ajattelua, kuin itsemurha olisi hyvä ratkaisu omaan pahaan oloon. Mutta mediakin pelaa oikeistopuolueiden hyväksi, joten ei ihme. Kunhan ihminen saadaan vaan siististi tai vähemmän siististi pois kuluttamasta "yhteiskunnan resursseja", niin on hyvä. Ei pienintäkään aietta tehdä hänestä kuntoutuksen kautta sellaista peräänkuulutettua veronmaksajaa, vaikka se olisi yhteiskunnalle parempi pitkässä juoksussa. Masennus voi iskeä keneen tahansa, yhteiskunnallisesta asemasta huolimatta. Toivonpa melkein, että sellaiset, jotka ajavat mielenterveysleikkauksia, saavat kokea sen haitat omassa nahassaan.
99
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli noinkin voi käydä.
Tyypillisesti rattijuoppo. Juoppo jää itse henkiin, mutta tappaa vastaantulijan. Useampia vastaavia tapauksia muistan.
Ei ollut nyt rattijuoppo, vaan ihan muuten vaan idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Nuorten psykiatrinen hoito tai hoito ylipäätään Suomessa retuperällä.
Muistakaa nuoret, että sydänsuruista pääsee kyllä yli. Ei se ensimmäinen rakkaus kestä loppuikää.
Kaikki me ollaan koettu sydänsuru eli ihan normaalia elämää.
Aika kova maailma nykyään ja kovat arvot jyllää. Onneksi kun itse olin nuori niin ei ollut ihan näin kovaa menoa....en nimittäin olis sopinut mihinkään muottiin.
Haista vittu, itsemurha ei ole mikään leikin asia ja kukaan ei tee itsemurhaa sydänsurujen takia. Itsemurha on aina todella monen asian summa. Tosi epäkunnioittavaa puhua kuolleesta tytöstä noin, mee ittees.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset jotka laittaa toisen tappamaan itsensä ei saa kyllä pätkääkään myötätuntoa.
Itsekkäitä paskiaisia.
Mitä keinoa ehdotat? Junan alle jääminen on minusta parempi vaihtoehto kuin vaikkapa ajaa autolla päin vastaantulijaa. Ainakaan kukaan ulkopuolinen ei vahingoitu. Lisäksi tuo on varma ja nopea kuolema, monessa muussa vaihtoehdossa saattaa jäädä onnettomuudekseen henkiin. Minullakin on yksi epäonnistunut yritys takana, seuraavalla kerralla pitää olla huolellisempi ja valita varma tapa.
Johan ykkössivulla sanottiin syy ja vihje iästä.
Kyllä tuon verran voi julkisestikin kertoa,kun julkisesti on päättänyt päivänsä. Koskettaa monia, kun junan alle menee. Junat myöhästyy tunteja "ilman syytä". Ihmisillä on oikeus tietää.