Mm. näillä sanoilla Saara Aaltoa on julmasti haukuttu av-palstalla
- karisma puuttuu
- en kerta kaikkiaan kykene katsomaan häntä
- tulee todella vaivaannuttava olo
- niin teennäinen että hampaisiin sattuu
- äänen sävy ja vibra mummomainen
- kuorruttanut itsensä maneereilla
- pinnallista ja puuttuu syvyys
- lattea ja tunnistamaton
- jokin persoonassa tökkii
- käsien vääntelyä ja tekodraamaa
- viestii yliyrittämistä ja epätoivoa
- tuossa ihmisessä on jotain pahasti pielessä
- nostaa karvat pystyyn väärällä tavalla
- ei ole aito
- ihmiset ei pidä hänestä
Voisin jatkaa vaikka kuinka pitkään. Mutta en jaksa. Haluan vain sanoa näiden kommenttien jättäjälle: (yksi ja sama tyyppi on varmasti spämmännyt kaikki nämä haukkumiset) olet väärässä, et ymmärrä mitään musiikista tai laulamisesta ja hanki itsellesi psykiatrista apua.
http://www.vauva.fi/keskustelu/2648348/kuunnelkaa_kun_saara_aalto_laula…
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Meri on, vaikka kiistääkin.
Hahhahahahahaaaaa! Ihanko kuvittelette, että Saaralla ei ole muita puolustajia kuin Meri? Pikkasen menee metsään...
Edelleen: kellekään normi-ihmiselle ei mene noin tunteisiin vieraaseen ihmiseen kohdistunut kritiikki.
Kukaan normaalit käytöstavat omaava ihminen ei katso vierestä kun ulkopuolista kiusataan.
Olisi kiva jos ihmiset muistaisivat olevansa ihmisiä.
Näen vain mielipiteitä, en haukkumista. Joku ei nyt taida ymmärtää, mitä haukkuminen on. Kyllä, haukun tässä ap:ta ja häntä komppaavia tyhmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa ap:n luettelossa ole mitään haukkumanimityksiä edes! Tällä tavalla laulaja Jenni Vartiaista on solvattu tällä palstalla (taitaa yksi ketju olla parin pvän ajaltakin):
- ruma tissitön lauta
- oksettava läähättäjä
- pikkupoikien hyväksikäyttäjä (kyllä, tällä viitattiin ilmeisesti 23-vuotiaaseen poikaystävä Elias Kaskiseen)
- naama ruma kuin vanhan norsun vitttu
- saisi häipyä maan päältä
- oksennus tulee suuhun kun tuota kotkaa katsooEikä Jenni tai hänen ystävät silti täällä itke puolustamassa häntä, heillä on parempaakin tekemistä kuin reagoida tällaisen sontapalstan törkykommentteihin.
Onkohan nämä Saaran ja Jennin dissaajat samoja tyyppejä? Tosin nuo Jennin nimittelyt on valovuosia pahempia kuin saaran.
Vierailija kirjoitti:
Näen vain mielipiteitä, en haukkumista. Joku ei nyt taida ymmärtää, mitä haukkuminen on. Kyllä, haukun tässä ap:ta ja häntä komppaavia tyhmiksi.
Voi pliis, älä vaan kerro, mikä sun mielestä sitten on haukkumista. Kukaan ei halua tietää.
Enkä riedä onko nyt niin että on nuo erilaiset someavautumiset itse laittanut vaiko tämä "manageri", mutta noin ei asioita hoideta.
Artistin työhön kuuluu monta osa-aluetta. Ensin ihan se kappaleiden valinta, laulaminen, esittäminen, muiden esiintyjien valinta ja näiden kanssa työskentely.
Sitten se muu porukka esityksen takana. Puvustaja, koreografi... jne.
Sitten on se lehdistö ja pr.
Sitten on myynti ja markkinointi.
Ja kaikkien alan toimijoiden kanssa toimiminen.
Kytkösryhmät jne.
Saara on selkeästi työmoraaliltaan ja taiteelliseltaan osaamiseltaan ammattilainen. Kappalevalinnat, asut, oman tyylin esille saaminen, esittäminen on olleet välillä vähän hukassa.
Sen sijaan tuo kohdasta lehdistö eteenpäin ei ole minusta ammattimaista. Siis ihan kamalaa räyhäämistä milloin mistäkin. Se on selkeästi pahentunut viime kevään jälkeen. Eli onko tää nyt sitten se Merin osuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahhahahahahaaaaa! Ihanko kuvittelette, että Saaralla ei ole muita puolustajia kuin Meri? Pikkasen menee metsään...
No mistäs sinä ne Saaran muut puolustajat tiedät jos olet muka täysin ulkopuolinen?
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kommenttikokoelma oli ihan täysin asiallista kritiikkiä ja mielipiteitä ammatikseen esiintyvästä ihmisestä. Yksikään noista ei ollut edes törkeä, henkilöön menevä tai muutenkaan asiaton. Ainoastaan tämä "tuossa ihmisessä on jotain pahasti pielessä" on kyseenalainen ja sävyltään ikävä, mutta tuostakin puuttuu konteksti.
Eihän se tietenkään ole kivaa, kun kaikki ei tykkää, mutta sen sijaan, että itkee kritiikistä, siitä voisi oppia jotain. Oppiminen ei myöskään tarkoita sitä, että koko persoonansa pitäisi muuttaa. Ja jos haluaa pitää kiinni ylidramaattisuudesta ja maneereista, niin sitten ei kannata itkeä siitä, että niistä ei pidetä. Ei voi pakottaa ihmisiä pitämään.
Se, että mulla on joku kritiikki annettavanani, ei tarkoita, että vihaan kritiikin kohdetta. Tämä nyt jotenkin pääsee unohtumaan. Ihmeellinen asenne tuo, että jos ei kehu ja rakasta ja palvo jokaista asiaa tässä tyypissä, niin sitten on negatiivinen ja vihaaja. Suurin osa meistä varmaan toivoisi Saaralle menestystä, vaikka ei itse pidäkään hänestä tai musiikistaan. Ainakin minä. Suhtaudun Saaraan ihan positiivisesti. Olisihan se hienoa, jos tyttö vetäisi koko potin kotiin. Ilman Saaraa en jaksaisi katsoa koko ohjelmaa. En silti tule ikinä ostamaan hänen levyään tai menemään keikalle, koska en vain pidä hänestä artistina (mm. aloitusviestissä luetelluista syistä). Sitten taas jos hänen esiintymisensä ja musiikkityylinsä muuttuisi täysin, en sulkisi pois tätäkään mahdollisuutta. En siis vihaa Saaraa, vaikka esitänkin kritiikkiä. Miten se voi olla niin vaikeaa rajuta?
Totta, ei voi pakottaa ihmisiä pitämään, ei tarvitse kehua eikä rakastaa, mutta miksi on tarve haukkua? Kritiikki ja haukkuminen on aivan eri asia, kritiikin voi esittää asiallisesti, ilman henkilökohtaisuuksiin menemistä. Tuossa ketjussahan se meni jo niin, ettei Saara osannut edes silmiään avata oikealla tavalla, vaan teki senkin teennäisesti, herra varjele...
Tässä mainitsemasi kommentti:
"Sama homma, ei vaan pysty, tuossa ihmisessä on jotain pahasti pielessä koska niin moni vaistoaa sen teennäisyyden. Kaapista tuli jo, mutta sama meno jatkuu. Ei se vaan riitä, vaikka laulaisi kuinka nuotilleen ja paremminkin, jos tyyppi nostaa karvat pystyyn ihan väärällä tavalla.
Ja kansainvälisyydestä: katsokaa Almaa, 20-vuotiasta vihreätukkaista hiukan ylipainoista tyttöä, joka ihan omin nokkinensa tekee aitona omaa juttuaan, ja miljoonat kuuntelevat hurmioituneina. Eka levy ei ole vielä edes ulkona. Flow'n sunnuntaina kello 15.45 hänen ekaa soolokeikkaansa oli jo katsomassa yli 5000 ihmistä. Almassa on sitä jotain, rempseyttä ja aitoutta."
Eli tämäkin kirjoittaja haluaa sanoa, ettei pysty katsomaan, puuttuu seksuaaliseen suuntautumiseen, jota henkilökohtaisempaa asiaa ei ole olemassakaan, ja samaan hengenvetoon kehuu jonkun vihreätukkaisen laulajan. Eikä tuo ollut edes pahin kommentti, ihmetyttää vaan, miksi suomalaiset näkevät tämän niin eri tavalla kuin esim. minä ja moni muu ja britit?
Kuulin kyseisen Alman haastattelun radiosta, puhe oli kiroilua ja slangia ja sisältökin omahyväistä, sekö vetoaa suomalaisiin? Sellaistako ihaillaan? Kovin vääristynyttä.
Kyllä tää kirjoittelija on Meri. Ei kukaan sivullinen ihminen arkistoi av-ketjuja ja piehtaroi niissä viikkotolkulla ja syväanalysoi sana sanalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mistäs sinä ne Saaran muut puolustajat tiedät jos olet muka täysin ulkopuolinen?
No kun minä olen minä ja minä en ole Meri. Tajusitko?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tää kirjoittelija on Meri. Ei kukaan sivullinen ihminen arkistoi av-ketjuja ja piehtaroi niissä viikkotolkulla ja syväanalysoi sana sanalta.
No prkle sovitaan sitten vaikka niin, jos välttämättä vaadit. Minä olen Meri!
(buahahhahahaahahaa...)
Vierailija kirjoitti:
No niin, lopetahan jo toi jankkaaminen. Minäkään en ole Meri, mutta en myöskään ap, ja yllätysyllätys, olen kerran tavannut Saaran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No prkle sovitaan sitten vaikka niin, jos välttämättä vaadit. Minä olen Meri!
(buahahhahahaahahaa...)
Ja kuule minä en arkistoi mitään ketjuja, tuolla ylhäällä on sellainen etsi-nappula josta voit hakea minkä tahansa keskustelun. Vink vink...
Saara tällä hetkellä livenä Facebookissa. On paljon luonnollisempi ja helpompi katsoa. Ehkä ne haastattelutilanteet jännittävät niin paljon, että käyttäytyy siksi yliampuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Saara tällä hetkellä livenä Facebookissa. On paljon luonnollisempi ja helpompi katsoa. Ehkä ne haastattelutilanteet jännittävät niin paljon, että käyttäytyy siksi yliampuvasti.
Hän on vissiin aika tyypillinen introvertti. Jos voi harjoitella ja valmistautua, pärjää erinomaisesti. Siis todella loistava oli esim aamu-tv-haastatteluissa. Sen sijaan ne lavalla ja käytävällä tehdyt pikahaaastattelut on menneet metsään.
Öh. Käsittääkseni hän ei ole täällä pärjännyt oikein kenenkään kanssa. Ja koko Suomen kansan haukkui ihan itse viikonloppuna. Lehdistön sitä edellisenä. Ja musiikkialan ammattilaiset viime kevääänä.
Suuren maailman viihdebisnes ei tuollaista pissistouhua kauaa katsele. Vaan aiitä päätyy sitten aina uuteen parempaan maahan kiertämään.