Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mm. näillä sanoilla Saara Aaltoa on julmasti haukuttu av-palstalla

Vierailija
25.10.2016 |

- karisma puuttuu
- en kerta kaikkiaan kykene katsomaan häntä
- tulee todella vaivaannuttava olo
- niin teennäinen että hampaisiin sattuu
- äänen sävy ja vibra mummomainen
- kuorruttanut itsensä maneereilla
- pinnallista ja puuttuu syvyys
- lattea ja tunnistamaton
- jokin persoonassa tökkii
- käsien vääntelyä ja tekodraamaa
- viestii yliyrittämistä ja epätoivoa
- tuossa ihmisessä on jotain pahasti pielessä
- nostaa karvat pystyyn väärällä tavalla
- ei ole aito
- ihmiset ei pidä hänestä

Voisin jatkaa vaikka kuinka pitkään. Mutta en jaksa. Haluan vain sanoa näiden kommenttien jättäjälle: (yksi ja sama tyyppi on varmasti spämmännyt kaikki nämä haukkumiset) olet väärässä, et ymmärrä mitään musiikista tai laulamisesta ja hanki itsellesi psykiatrista apua.

http://www.vauva.fi/keskustelu/2648348/kuunnelkaa_kun_saara_aalto_laula…

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon lukenut ihan mielenkiinnolla mm. Saaran facebook-seinää sekä x-factorin. Ja nää kommentit ei ole mitään suomalaisten omia, siellä ne britit sanoo ihan miltei täsmälleen samoja juttuja. Mitä sitten? Jotkut tykkää, jotkut ei.

Omaan korvaan Saara kuulostaa hengettömältä, liian "täydelliseltä", kuin joltain kristallilasilta. Ei virheitä, mutta ei mitään kiinnostavaa. Tämä siis laulun kannalta. Persoonasta häiritsee se, että hän ei koskaan näytä itsestään mitään haavoittuvaa puolta, ei oikein tunnu inhimilliseltä ja on vaikea samaistua häneen. (näitäkin on lukenut brittien toimesta, en olisi itse välttämättä osannut sanoittaa jos en olisi lukenut jonkun muun kirjoittamana)

Mutta jotkut tykkää ja jotkut ei, sitä se on se taiteilijana olo. Voisin kuvitella että ristiriitaiset persoonat muistetaan paremmin - ehkä tästä koko dynamiikasta voi jopa syntyä se Saaran kiinnostavuus vielä . Itse en sitä toistaiseksi ole kuitenkaan kokenut. Harmi kun otat tämän niin henkilökohtaisesti, koska ethän sinä ole Saara. Vai oletko?

No taidat olla aivan tunteeton ihminen. Mulla valui kyyneleet, kun Saara ennen It's so quiet - esitystä kertoi, kuinka häntä ei ole ikinä ennen hyväksytty joukkoon, ja on aina ollut muiden mielestä se outo. Kuinka lauloi jo ennen kuin osasi puhua. .. ja kuinka on iloinen että on päässyt tekemään omannäköistään juttua, ja siihen Briteissä kannustetaan ja rohkaistaan...

En ole tunteeton ihminen, älä huoli. Olisiko sama ongelma kuin sinulla? Siis Saaralla? Ei pystytä sanomaan, tuntemaan tai kokemaan että itsessäänkin voi olla vikaa, ei vaan muissa? Se on inhimillisin tunne maailmassa, vaikka sille ei kannata valtaa antaa. Olisiko Saarassa sittenkin jotain, mikä ei muita viehätä? Kun tuot esiin, että kaikissa muissa on vikaa. Se on vähän narsistista, ei inhimillistä, nöyrää tai sellaista, johon voi samaistua. Ylpeys käy lankeemuksen edellä.

"She's just so big headed" x-factorin seinäkommentti facebookissa.

Ei, vaan vika on suomalaisissa. Täällä ei hyväksytä erilaisuutta, täällä ei saa olla oma itsensä, täällä ei osata kannustaa ja iloita toisen puolesta, kuten esim. Ruotsissa osataan, ja Ruotsin musiikkimenestys maailmalla tunnetaan...

Vierailija
42/85 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ap:n luettelossa ole mitään haukkumanimityksiä edes! Tällä tavalla laulaja Jenni Vartiaista on solvattu tällä palstalla (taitaa yksi ketju olla parin pvän ajaltakin):

- ruma tissitön lauta

- oksettava läähättäjä

- pikkupoikien hyväksikäyttäjä (kyllä, tällä viitattiin ilmeisesti 23-vuotiaaseen poikaystävä Elias Kaskiseen)

- naama ruma kuin vanhan norsun vitttu

- saisi häipyä maan päältä

- oksennus tulee suuhun kun tuota kotkaa katsoo

Eikä Jenni tai hänen ystävät silti täällä itke puolustamassa häntä, heillä on parempaakin tekemistä kuin reagoida tällaisen sontapalstan törkykommentteihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollain on hirweä pakkomielle puffata Aaltoa täällä ja saada kaikki tykkäämään hänestä.  

Hmm, kukakohan se olisi...?

Niinpä. Surullista jos tää on se Saaran tuki ja turva.

Vierailija
44/85 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon lukenut ihan mielenkiinnolla mm. Saaran facebook-seinää sekä x-factorin. Ja nää kommentit ei ole mitään suomalaisten omia, siellä ne britit sanoo ihan miltei täsmälleen samoja juttuja. Mitä sitten? Jotkut tykkää, jotkut ei.

Omaan korvaan Saara kuulostaa hengettömältä, liian "täydelliseltä", kuin joltain kristallilasilta. Ei virheitä, mutta ei mitään kiinnostavaa. Tämä siis laulun kannalta. Persoonasta häiritsee se, että hän ei koskaan näytä itsestään mitään haavoittuvaa puolta, ei oikein tunnu inhimilliseltä ja on vaikea samaistua häneen. (näitäkin on lukenut brittien toimesta, en olisi itse välttämättä osannut sanoittaa jos en olisi lukenut jonkun muun kirjoittamana)

Mutta jotkut tykkää ja jotkut ei, sitä se on se taiteilijana olo. Voisin kuvitella että ristiriitaiset persoonat muistetaan paremmin - ehkä tästä koko dynamiikasta voi jopa syntyä se Saaran kiinnostavuus vielä . Itse en sitä toistaiseksi ole kuitenkaan kokenut. Harmi kun otat tämän niin henkilökohtaisesti, koska ethän sinä ole Saara. Vai oletko?

No taidat olla aivan tunteeton ihminen. Mulla valui kyyneleet, kun Saara ennen It's so quiet - esitystä kertoi, kuinka häntä ei ole ikinä ennen hyväksytty joukkoon, ja on aina ollut muiden mielestä se outo. Kuinka lauloi jo ennen kuin osasi puhua. .. ja kuinka on iloinen että on päässyt tekemään omannäköistään juttua, ja siihen Briteissä kannustetaan ja rohkaistaan...

En ole tunteeton ihminen, älä huoli. Olisiko sama ongelma kuin sinulla? Siis Saaralla? Ei pystytä sanomaan, tuntemaan tai kokemaan että itsessäänkin voi olla vikaa, ei vaan muissa? Se on inhimillisin tunne maailmassa, vaikka sille ei kannata valtaa antaa. Olisiko Saarassa sittenkin jotain, mikä ei muita viehätä? Kun tuot esiin, että kaikissa muissa on vikaa. Se on vähän narsistista, ei inhimillistä, nöyrää tai sellaista, johon voi samaistua. Ylpeys käy lankeemuksen edellä.

Ei, vaan vika on suomalaisissa. Täällä ei hyväksytä erilaisuutta, täällä ei saa olla oma itsensä, täällä ei osata kannustaa ja iloita toisen puolesta, kuten esim. Ruotsissa osataan, ja Ruotsin musiikkimenestys maailmalla tunnetaan...

Huomaa ettet tunne Ruotsia. Siellä on aina ihan sama ulvonta käynnissä Janten laista, "ruotsalaisesta kateudesta", ja siitä kun ei osata ja kannustaa ja iloita toisten puolesta.

Vierailija
45/85 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka en oikeasti hetkeäkään odottanut, että aidosti, edes leikilläsi miettisit, että voisiko tyttöystävässäsi ja sinussa olla jotain vikaa, niin on tuo pään puskaan tunkeminen silti kovin hämmentävää. Jos buustaatte toisillenne sitä mielikuvaa, että kaikkialla on vain vihollisia, ja kateellisia ihmisiä, niin sitä kasvua, mitä Saara tarvitsee, ei koskaan tapahdu.

Nöyryyttä Saaralle matkaan, ja vähän oman ihmisyyden myöntämistä, niin hyvä siitä tulee. Me muut tiedetetään jo, mitä hän on ja ei ole. Nyt kun vielä tekin siihen heräisitte, niin voisi tuosta tullakin jotain.

Tai sitten voitte jatkaa itsellenne valehtelua ja taistelua tuulimyllyjä vastaan. Kaikkea hyvää jatkoon kuitenkin. Kyllä se elämä opettaa viimeistään, kuten meitä kaikkia.

Vierailija
46/85 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voin muuten ihan sisäpiirin tietona kertoa että täällä Ruotsissa ne viisukarsinnat vasta raadolliset onkin!

Vierailija
47/85 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja voin muuten ihan sisäpiirin tietona kertoa että täällä Ruotsissa ne viisukarsinnat vasta raadolliset onkin!

Kuten aika monessa muussakin skenessä ja ihan siellä taiteilijoidenkin keskuudessa. Estradilla ja kameroiden edessä ollaan yhtä happy familyä, mutta auta armias kun esirippu laskee/kamera lopettaa kuvaamisen... Kulisseissa onkin sitten ihan eri geimit.

Vierailija
48/85 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka en oikeasti hetkeäkään odottanut, että aidosti, edes leikilläsi miettisit, että voisiko tyttöystävässäsi ja sinussa olla jotain vikaa, niin on tuo pään puskaan tunkeminen silti kovin hämmentävää. Jos buustaatte toisillenne sitä mielikuvaa, että kaikkialla on vain vihollisia, ja kateellisia ihmisiä, niin sitä kasvua, mitä Saara tarvitsee, ei koskaan tapahdu.

Nöyryyttä Saaralle matkaan, ja vähän oman ihmisyyden myöntämistä, niin hyvä siitä tulee. Me muut tiedetetään jo, mitä hän on ja ei ole. Nyt kun vielä tekin siihen heräisitte, niin voisi tuosta tullakin jotain.

Tai sitten voitte jatkaa itsellenne valehtelua ja taistelua tuulimyllyjä vastaan. Kaikkea hyvää jatkoon kuitenkin. Kyllä se elämä opettaa viimeistään, kuten meitä kaikkia.

Minulle taas tulee mieleen, että sinun kannattaisi hyvin pikaisesti ottaa yhteyttä psykiatrian poliklinikkaan. Ihanko aidosti kuvittelet keskustelevasi "Merin" kanssa? On sulla kuule suuret luulot itsestäsi. Ihme kun ei itse Herra Tasavallan Presidentti täällä pyöri linjoilla sun kanssa paskaa jauhamassa. Tsiisus miten hullua porukkaa.  Et ole ollenkaan reaaliteissa...

Luuletko että joku Meri, jota täällä rekkalesboksi ja muuksi on haukuttu, täällä kirjoittelisi? Kaikki vihaajat heti kimpussa... Hah!

Vierailija
49/85 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla tuotannolla tuntuu olevan oikein hyvä henki ja Saara ja koreografi ja puvustaja ymmärtävät toisiaan.

Mutta ei se sitä tarkoita että koko Englannin viihdeteollisuus olisi samanlainen.

Siis kaikkein tärkein avu olisi nyt vaan oppia nielemään se ettei kaikki tykkää, oppia pitämään se oma pää tölvimättä muita, oppia ottamaan kommentteja vastan ja lakata avautumaata somessa aivan pienimmästäkin asiasta. Hyvin äkkiä saa sielläkin sitten primadonnan nirppanokan maineen. Ja aivan ekana nyt se ammattimanageri!!!

Vierailija
50/85 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas tulee mieleen, että sinun kannattaisi hyvin pikaisesti ottaa yhteyttä psykiatrian poliklinikkaan. Ihanko aidosti kuvittelet keskustelevasi "Merin" kanssa? On sulla kuule suuret luulot itsestäsi. Ihme kun ei itse Herra Tasavallan Presidentti täällä pyöri linjoilla sun kanssa paskaa jauhamassa. Tsiisus miten hullua porukkaa.  Et ole ollenkaan reaaliteissa...

Luuletko että joku Meri, jota täällä rekkalesboksi ja muuksi on haukuttu, täällä kirjoittelisi? Kaikki vihaajat heti kimpussa... Hah!

Niin, ei kukaan väittänyt että tänne kukaan merkittävä/kiireinen ihminen eksyisi kirjoittelemaan, vaan se kotikutoinen sohvalta repästy "manageri".

Vierailija
51/85 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussa ei ole tippaakaan karismaa ja jos joku sen musta jollekkin vauvapalstalle kirjoittaisi, niin mitäs sitten?

Ovatko kaikki ihmiset aina karismaattisia? Olen ajatellut että ei se kaikissa näy. Mutta että ton sanomisesta jostain henkilöstä joka on julkkis suuttuu joku vauvapalstalle kirjoitteleva. Voi elämän pienet kävyt.

Vierailija
52/85 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla tuotannolla tuntuu olevan oikein hyvä henki ja Saara ja koreografi ja puvustaja ymmärtävät toisiaan.

Mutta ei se sitä tarkoita että koko Englannin viihdeteollisuus olisi samanlainen.

Siis kaikkein tärkein avu olisi nyt vaan oppia nielemään se ettei kaikki tykkää, oppia pitämään se oma pää tölvimättä muita, oppia ottamaan kommentteja vastan ja lakata avautumaata somessa aivan pienimmästäkin asiasta. Hyvin äkkiä saa sielläkin sitten primadonnan nirppanokan maineen. Ja aivan ekana nyt se ammattimanageri!!!

Hiukan ihmettelen, kuka sinä tai kukaan muukaan täällä on neuvomaan Saaraa, miten ne asiat tehdään?

Kommentteja vastaan? Eli haukkumista otettava vastaan?

Kuinka vaikea sitä on ymmärtää, että ihminen on mikä on, ja sinä et voi muuttaa ketään, ne persoonaan kohdistuvat haukkumiset ei muuta sitä ihmistä! Saara on aito oma itsensä, eikä varmasti muuksi muutu. Laulamisessa ja esiintymisessä tulee uutta koko ajan, mutta muuten on mikä on, hihittää ja kiljuu, hyppii, heiluu ja nauraa, sellainen se on eikä muuksi muutu. Hyväksykää!

Vierailija
53/85 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kommenttikokoelma oli ihan täysin asiallista kritiikkiä ja mielipiteitä ammatikseen esiintyvästä ihmisestä. Yksikään noista ei ollut edes törkeä, henkilöön menevä tai muutenkaan asiaton. Ainoastaan tämä "tuossa ihmisessä on jotain pahasti pielessä" on kyseenalainen ja sävyltään ikävä, mutta tuostakin puuttuu konteksti.

Eihän se tietenkään ole kivaa, kun kaikki ei tykkää, mutta sen sijaan, että itkee kritiikistä, siitä voisi oppia jotain. Oppiminen ei myöskään tarkoita sitä, että koko persoonansa pitäisi muuttaa. Ja jos haluaa pitää kiinni ylidramaattisuudesta ja maneereista, niin sitten ei kannata itkeä siitä, että niistä ei pidetä. Ei voi pakottaa ihmisiä pitämään.

Se, että mulla on joku kritiikki annettavanani, ei tarkoita, että vihaan kritiikin kohdetta. Tämä nyt jotenkin pääsee unohtumaan. Ihmeellinen asenne tuo, että jos ei kehu ja rakasta ja palvo jokaista asiaa tässä tyypissä, niin sitten on negatiivinen ja vihaaja. Suurin osa meistä varmaan toivoisi Saaralle menestystä, vaikka ei itse pidäkään hänestä tai musiikistaan. Ainakin minä. Suhtaudun Saaraan ihan positiivisesti. Olisihan se hienoa, jos tyttö vetäisi koko potin kotiin. Ilman Saaraa en jaksaisi katsoa koko ohjelmaa. En silti tule ikinä ostamaan hänen levyään tai menemään keikalle, koska en vain pidä hänestä artistina (mm. aloitusviestissä luetelluista syistä). Sitten taas jos hänen esiintymisensä ja musiikkityylinsä muuttuisi täysin, en sulkisi pois tätäkään mahdollisuutta. En siis vihaa Saaraa, vaikka esitänkin kritiikkiä. Miten se voi olla niin vaikeaa rajuta?

Vierailija
54/85 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain on hirweä pakkomielle puffata Aaltoa täällä ja saada kaikki tykkäämään hänestä. Tuo tuputtaminen töyttää.  Lisäksi nuo kommentit eivät ole mitään kauheita saati asiattomia, vaan ihan käypäistä kamaa suurimmaksi osaksi. Itse yllätyin positiivisesti tuosta viimeisimmästä Björk-esityksestä, vaikka kyllähän tuosta vielä iso harppaus ja useampia on vielä Broadwaylle ja Lontoon huippumusikaaleihin. 

Joo tulee olo että täällä kirjoittelee joku Saaran intohimoinen fani, jolla on jotain omia tarkoitusperiä näissä kirjoitteluissa ja mainostuksessa. Vaikuttaa intohimoiselta fanilta, joka ottaa Saaraan liittyvät asiat henkilökohtaisesti. Jos itse olisin Saara, eikä tuo kirjoittaja olisi joku lähipiiriläiseni, olisivat nämä lahkolaisuutta lähenevät kirjoitukset mielestäni pelottavampia kuin muut av:n ketjut itsestäni joissa lähinnä pohditaan sitä miten teen työtäni. Tämä ihailija taas menee henkilökohtaiselle tasolle.

Vierailija
55/85 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiukan ihmettelen, kuka sinä tai kukaan muukaan täällä on neuvomaan Saaraa, miten ne asiat tehdään?

Kuinka vaikea sitä on ymmärtää, että ihminen on mikä on, ja sinä et voi muuttaa ketään, ne persoonaan kohdistuvat haukkumiset ei muuta sitä ihmistä! Saara on aito oma itsensä, eikä varmasti muuksi muutu. Laulamisessa ja esiintymisessä tulee uutta koko ajan, mutta muuten on mikä on, hihittää ja kiljuu, hyppii, heiluu ja nauraa, sellainen se on eikä muuksi muutu. Hyväksykää!

No sitten pitää tajuta ja hyväksyä sekin että ei vaan pärjää kovassa viihdemaailmassa ammattilaisviihdyttäjänä. Koska se on työ.

Vierailija
56/85 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mussa ei ole tippaakaan karismaa ja jos joku sen musta jollekkin vauvapalstalle kirjoittaisi, niin mitäs sitten?

Ovatko kaikki ihmiset aina karismaattisia? Olen ajatellut että ei se kaikissa näy. Mutta että ton sanomisesta jostain henkilöstä joka on julkkis suuttuu joku vauvapalstalle kirjoitteleva. Voi elämän pienet kävyt.

Saa muakin haukkua, kunhan ei nimellä. Kerro nimesi ja osoitteesi, kaivan susta kaiken tiedon esille, ja etsin kaikki huonot piirteesi ja julistan ne täällä kaikelle maailmalle oikein henkilökohtaisuuksiin menevällä tavalla. Että jopa sun lapset voi ne täältä joskus lukea.

Tuo karisma-juttu ei ole paha, mutta luepa koko ketjun loanheitto.

Vierailija
57/85 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollain on hirweä pakkomielle puffata Aaltoa täällä ja saada kaikki tykkäämään hänestä. Tuo tuputtaminen töyttää.  Lisäksi nuo kommentit eivät ole mitään kauheita saati asiattomia, vaan ihan käypäistä kamaa suurimmaksi osaksi. Itse yllätyin positiivisesti tuosta viimeisimmästä Björk-esityksestä, vaikka kyllähän tuosta vielä iso harppaus ja useampia on vielä Broadwaylle ja Lontoon huippumusikaaleihin. 

Joo tulee olo että täällä kirjoittelee joku Saaran intohimoinen fani, jolla on jotain omia tarkoitusperiä näissä kirjoitteluissa ja mainostuksessa. Vaikuttaa intohimoiselta fanilta, joka ottaa Saaraan liittyvät asiat henkilökohtaisesti. Jos itse olisin Saara, eikä tuo kirjoittaja olisi joku, olisivat nämä lahkolaisuutta lähenevät kirjoitukset mielestäni pelottavampia kuin muut av:n ketjut itsestäni joissa lähinnä pohditaan sitä miten teen työtäni. Tämä ihailija taas menee henkilökohtaiselle tasolle.

Minä kyllä edelleen veikkaan että tää kirjoittaja on Meri.

Tai sitten tosiaan on stalkkeri. Noissa x factor -ketjuissa joku Justina kirjoitteli samalla tyylillä... haukkui sairaasti jokaisen eri mieltä olevan.

Vierailija
58/85 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saara ei tykkää jos Saaran musiikista ei tykkää :( Saara voi vaikka kimpaantua ja kirjoittaa Facebookiin tai Instagramiin miten Saara ei tykkää kun Saarasta ei tykätä :(

http://yle.fi/ylex/uutiset/saara_aalto_ja_cheek_tekivat_sen_taas_nakyva…

Vierailija
59/85 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten pitää tajuta ja hyväksyä sekin että ei vaan pärjää kovassa viihdemaailmassa ammattilaisviihdyttäjänä. Koska se on työ.

Ja miksi ihmeessä ei pärjäisi? On elättänyt sillä itsensä tähänkin asti. Ammattitaito on se mitä tarvitset työssä, sillä ei ole väliä vaikka olisit kuinka omituinen työn ulkopuolella. Saara on sitä paitsi positiivisella tavalla erikoinen. Pakko olla että on pokkaa esiintyä suurille areenoille jännittämättä!

Vierailija
60/85 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saara ei tykkää jos Saaran musiikista ei tykkää :( Saara voi vaikka kimpaantua ja kirjoittaa Facebookiin tai Instagramiin miten Saara ei tykkää kun Saarasta ei tykätä :(

http://yle.fi/ylex/uutiset/saara_aalto_ja_cheek_tekivat_sen_taas_nakyva…

Toisen selkeän esimerkin julkisuudenhallinnasta tarjoili brittien X Factorissa upeasti menestynyt Saara Aalto. Hän julkaisi hiljattain Facebook-seinällään pitkän postauksen, jossa hän kritisoi suomalaista mediaa negatiivisuudesta ja asioiden vääristelystä X Factor -uutisoinnissa. Laulaja myös ihmetteli, miksi toimittajat eivät haastatelleet häntä ja kysyneet, miten asiat X Factor -kuvauksissa oikeasti menivät, tv-kamerat kun eivät näyttäneet kaikkea.

YleX yritti muutama päivä tämän jälkeen haastatella Saara Aaltoa hänen mediakritiikistään ja siitä, mikä hänen mielestään tiedotusvälineiden toimintatavoissa mättää. Aalto kieltäytyi haastattelusta managerinsa välityksellä kiireisiin aikatauluihin vedoten.

On ihan normaalia, että kaikki haastattelut eivät aina onnistu vaikkapa aikataulujen takia. Jos on kuitenkin hetkeä aiemmin haukkunut mediaa omalla Facebook-seinällään ja sen jälkeen kieltäytyy jatkokysymyksistä, tulee mieleen esimerkiksi termi jeesustelu.

Tämä on ongelma: sysätään väitteitä julkisuuteen omissa kanavissa epämääräisen “keskustelun herättämisen” nimissä. Kun media seuraavaksi haluaa esittää jatkokysymyksiä – siis käydä keskustelua – vaivutaan radiohiljaisuuteen. Omaehtoisesti hankittu huomio kelpaa, kritiikki ja keskustelu taas eivät kiinnosta.

Nimenomaan näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi