Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakastaako joku oikeasti mustaa ja märkää talvea?

Vierailija
25.10.2016 |

Kun nytkin facebookissa jotkut itkee, kun tulee vähän lunta. Oon aina miettinyt, että mikä sen lumitalven vaihtoehto on? Musta, märkä ja vesisateinen plussatalvi. Tykkääkö joku ihan oikeesti sellaisesta? Kun ei sen talven yli voi kokonaan hypätä, ellei vietä talvikuukausiaan jossain Kanarialla tms.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan vain av-mamman mustaa ja märkää.

Vierailija
2/17 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään. Inhoan lunta ja kylmää. Jos on märkää ei ole niin kylmä kun vesi ei muutu lumeksi, joten valitsen sen mielummin. Voin pyöräillä läpi talven eikä tarvitse kulkea bussilla, lapsi voi pyöräillä ja ulkoiluun enemmän mahdollisuuksia muutenkin kun lumi ei muutu kokkarejääksi kuten aina jossain vaiheessa käy. 

En ikimaailmassa haluaisi asua jossain Lapissa tai edes keski-Suomessa jos siellä on lunta (asun Helsingissä).

Tänäänkin voin hurauttaa pyörällä salille ja jumppaan illalla, eilen ja toissapäivänä lapsi sai harjoitella pyörällä ajoa ja kun tulee aurinkoinen keli lähdemme metsäretkelle Nuuksioon (ilman lumitalvena tarvittavia varusteita).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Pyöräily ja juoksu on paljon miellyttävämpää sulalla alustalla. Ei tarvitse kolata pihaa eikä puhdistaa autoa. Ei tästä montaa vuotta ole kun ainakin meillä oli lumeton talvi. Muutaman kerran lunta satoi maahan asti, mutta se suli nopeasti pois. Pakkasta ja kuivaa kuitenkin oli. Se oli kiva talvi. Pystyi lenkkeilemään maastossa koko talven. Minua ei ole koskaan pimeys haitannut, päin vastoin, kevään valo sen sijaan on ahdistavaa.

Vierailija
4/17 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se työlästä, kun pitää autot ja pihat putsata lumesta.

Vierailija
5/17 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en rakasta minkäänlaista talvea, en lumista enkä mustaa.

Vierailija
6/17 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musta musta on hyvä. Ei ole liukasta eikä pane pakkanen. Ja kohta on kevät ja kukat kukkii.

Vierailija
7/17 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Inhoan lunta ja jäisiä katuja. Kevättä odotellessa.

Vierailija
8/17 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ottaisin sen mustan ja märän. Asun sen verran pohjoisessa kylläkin ettei siitä ole toivoa. Olisi kyllä mahtavaa, ei tarvitsisi aurauttaa tietä satoja metrejä, lämmityslaskukin pienenisi satasilla kuussa... siinä ei idylliset näkymät hyötyseikkojen rinnalla paina.

Vierailija
9/17 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä loka-marraskuun musta ja harmaa kausi on oikeastaan aika hauska vaihe. Silmä lepää hiljaisessa ja harmaan sävyisessä maisemassa. Mieli rauhoittuu, iltaisin sytytän kynttilöitä ja loikoilen viltin alla lukemassa. Nukun paljon. 

Yleensä lunta tulee edes hiukan ennen joulua, mikä on ihan kiva, niin sitten taas alkaa uusi vuodenaika, ja se vauhdittaa jouluvalmisteluja.

Rakastan suomalaisia vuodenaikoja, en viihtyisi ikuisen kesän maassa.

Mutta toisaalta en tykkää ajatuksesta, että ilmastonmuutoksen myötä meille tulee todennäköisesti enemmän toissatalven kaltaisia "Tanskan tyylisiä talvia" eli luminen ajanjakso supistuu. Kyllä sekin kuuluu vuodenkiertoon, että on lunta ja pakkasta ja kirpeita aurinkoisia talvipäiviä.

Vierailija
10/17 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään enemmän lumisesta pakkastalvesta. Silloin on niin kaunista. Kaupungissa lumiset puut puistoissa ovat ihania, mutta ennen kaikkea maaseudulla täysin valkoinen maisema – muhkeat, kimaltelevat nietokset aurinkoisena talvipäivänä ja myös illan sinisenä hetkenä...

Se päivä, kun ensilumi tulee, on minusta aina juhlava ja harras. Odotan ja toivon sitä jo nyt.

_____________________________________________________________________________________________________

** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **

11/17 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valitsen paljon mieluummin talven jossa ei ole lunta tai jäätä. Veden siedän hyvin. Inhoan hangessa rämpimistä ja jäällä liukastelua. Pakkasella kasvot meinaavat aina jäätyä ja tuntuu inhottavalta hengittää kaulaliinaankin. Hyppäisin mielelläni talven yli menemällä jonnekin lämpimään, mutta ikävä kyllä se ei ole niin helppo juttu kun on naimisissa ja on pieniä lapsia.

Vierailija
12/17 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nytkin facebookissa jotkut itkee, kun tulee vähän lunta. Oon aina miettinyt, että mikä sen lumitalven vaihtoehto on? Musta, märkä ja vesisateinen plussatalvi. Tykkääkö joku ihan oikeesti sellaisesta? Kun ei sen talven yli voi kokonaan hypätä, ellei vietä talvikuukausiaan jossain Kanarialla tms.

Mä tykkään että mahdollisimman pitkään mustaa ja märkää ja sitten kerralla kunnon pakkaset. Nimittäin sienestän niin pitkään kuin on mustaa ja märkää. Ennen vihasin syksyjä, nykyään rakastan niitä!

sienestelijä

Vierailija
13/17 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään. Inhoan lunta ja kylmää. Jos on märkää ei ole niin kylmä kun vesi ei muutu lumeksi, joten valitsen sen mielummin. Voin pyöräillä läpi talven eikä tarvitse kulkea bussilla, lapsi voi pyöräillä ja ulkoiluun enemmän mahdollisuuksia muutenkin kun lumi ei muutu kokkarejääksi kuten aina jossain vaiheessa käy. 

En ikimaailmassa haluaisi asua jossain Lapissa tai edes keski-Suomessa jos siellä on lunta (asun Helsingissä).

Tänäänkin voin hurauttaa pyörällä salille ja jumppaan illalla, eilen ja toissapäivänä lapsi sai harjoitella pyörällä ajoa ja kun tulee aurinkoinen keli lähdemme metsäretkelle Nuuksioon (ilman lumitalvena tarvittavia varusteita).

Sama täällä. Nuuksioon tai Sipoonkorpeen.

Vierailija
14/17 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Minä valitsen paljon mieluummin talven jossa ei ole lunta tai jäätä. Veden siedän hyvin. Inhoan hangessa rämpimistä ja jäällä liukastelua. Pakkasella kasvot meinaavat aina jäätyä ja tuntuu inhottavalta hengittää kaulaliinaankin. Hyppäisin mielelläni talven yli menemällä jonnekin lämpimään, mutta ikävä kyllä se ei ole niin helppo juttu kun on naimisissa ja on pieniä lapsia.

Moro annelisti. Tässä pieni tietoisku sinulle: ANNELI AUER ON MURHAAJA!

Vierailija
15/17 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä loka-marraskuun musta ja harmaa kausi on oikeastaan aika hauska vaihe. Silmä lepää hiljaisessa ja harmaan sävyisessä maisemassa. Mieli rauhoittuu, iltaisin sytytän kynttilöitä ja loikoilen viltin alla lukemassa. Nukun paljon. 

Yleensä lunta tulee edes hiukan ennen joulua, mikä on ihan kiva, niin sitten taas alkaa uusi vuodenaika, ja se vauhdittaa jouluvalmisteluja.

Rakastan suomalaisia vuodenaikoja, en viihtyisi ikuisen kesän maassa.

Mutta toisaalta en tykkää ajatuksesta, että ilmastonmuutoksen myötä meille tulee todennäköisesti enemmän toissatalven kaltaisia "Tanskan tyylisiä talvia" eli luminen ajanjakso supistuu. Kyllä sekin kuuluu vuodenkiertoon, että on lunta ja pakkasta ja kirpeita aurinkoisia talvipäiviä.

Siis lämpenee 1-2 astetta sadassa vuodessa? Onko -33 vai -31, niin mielummin -31.

Vierailija
16/17 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Moro annelisti. Tässä pieni tietoisku sinulle: ANNELI AUER ON MURHAAJA!

voi mikä hurmaaja

Vierailija
17/17 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin lumeton talvi, en tykkää lumesta yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän