Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsingissä toimistotyöpaikoissa kiusataan aina

Vierailija
25.10.2016 |

Etenkin jos ovat naisvaltaisia aloja. Onko jollain kokemuksia? Itse voisin kuunnella muita katkeran suloisia selityksiä. Itse en päässyt koskaan mukaan heidän sisäpiiriin ja juorutus kävi. Pohjimmiltani olen topakka mutta herkkä nainen. En asu enää Helsingissä. Tavoitteena ei ole muuten dissata kaupunkia vaan naisvaltaisia aloja joita Hesassa on siis paljon.

Toivon, ettei muissa kaupungeissa, niin paljon tätä esiinny, koska miehiäkin enemmän?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuota kokemusta

Vierailija
2/2 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltaisten alojen kirous.

Työilmapiiriin vaikuttaa paljon myös esimiehen esimiestaidot. Epätasa-arvoinen ja /tai epäselvä työnjako, hierarkkisuus, tietynlainen pikkumainen työilmapiiri vaikuttavat ilmapiiriin.

Aiemmin työpaikallamme oli hirveä, negatiivinen, kyyninen, pikkumainen, toisia kyttäävä ilmapiiri. Tietotaito oli jakaantunut hyviin ja alisuoritujiin, oli hienovaraista alistamista, halveksuntaa ja pelkoa ja häpeää eri kuppikuntien kesken.

Esimies vaihtui eläkkeellejäämisen takia, ja uusi pomo ei sallinut negatiivista, nipottavaa työnohjausta, juoruilua ja pahaapuhumista, vaan puuttui niihin heti. Uudelleenorganisoi työnohjauksen ja toimintatavat, painotti positiivista, toisia tukevaa ja kannustavaa vuorovaikutusta, puuttui negatiiviseen tylyttämiseen jne.

Parissa vuodessa hirviötoimistosta muodostui kiva, ilmapiiriltään tasa-arvoinen, reilu ja mukava työpaikka. Kummasti myös tietotaito taso parani koko osastolla! Osa sai ammatillisen itseluottamuksen takaisin, ja uskaltavat myös opetella vaikeitakin asioita kun ei tarvitse pelätä virheitä tai halveksuntaa. Tylyttäjät ovat menettäneet entiset kuningasasemansa joukon alistajina, ja ovat parempia ja mukavampia perehdyttäjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla