Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloimme vihdoin yrittää lasta, nyt ristiriitaiset fiilikset.

Vierailija
25.10.2016 |

Eli siis, olen toivonut lasta jo vuosikaudet, kauan ennenkuin edes mieheni kanssa tapasimme. Nyt olemme olleet jo muutamia vuosia naimisissa, ja miehen mielestä lapsi ei ole ollut aikaisemmin ajankohtainen. Aihe on ollut mulle tosi kipeä ja arka, ja kesällä jo tosissaan puhuttiin, että jos hän ei ala kohta haluamaan lasta, niin sitten varmaan vaan erotaan. Jouluun asti oli sellainen löyhä raja, josta silloin puhuttiin. Nyt vihdoin mies väläytti vihreää valoa vauvalle, ja päätimme eilen jättää ehkäisyn pois.

No, yllättäen sitten valvoinkin lähes koko yön huolesta soikeana. Olen aina ajatellut, että lapset ja lisääntyminen on niin luonnollista, että kyllä siitä selviää. Lähipiirissäni on paljon tapauksia, joissa esimerkiksi nuoret opiskelijaparit ovat saaneet lapsia, ja kaikki on mennyt tosi hienosti. On totta, että taloudellinen tilanteemme ei ehkä lapsen kannalta ole paras mahdollinen. Vain minä käyn töissä, ja asumme vuokrakaksiossa. Ollaan kuitenkin vastuullisia ja järkeviä ihmisiä, molemmilta löytyy tosi tiivis perhe ja suku jolta on tukea saatu kaikessa muodossa ja kaikissa mahdollisissa asioissa tähänkin asti. Tiedän kyllä, että jos tästä nyt vauva tulee, niin kaikki menee ihan hyvin, mutta silti kalvaa valtava huoli jostain, en oikein edes tiedä mistä.

Onko tällaiset fiilikset normaaleja, vai kertooko se vain siitä, että ehkä vieläkään ei sitten ole aika..?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies työtön kuka ties miten pitkään ja sä jäät sitten vähäksi aikaa kotiin. Mikäs siinä ilman rahaa, pääasia että sä haluat sen lapsen.

Vierailija
2/4 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, on ihan normaalia. Mulle iski kuukautta ennen synnytystä kauhea paniikki, kamalaa mitä olen mennyt tekemään, miten sitä muka pärjää tai osaa yhtään mitään? Aika myöhäistä katua siinä kohtaa eikä se tunne oikea ollutkaan. Olin 27 kun esikoinen syntyi vuoden yrittämisen jälkeen raskaana ja myöskin vuosia ollut selvillä että lapsia halutaan.

Tsemppiä! Joskus lapset/lapsi tehtävä jos meinaa ja aina löytyy syitä miksi ei mm. rahatilanne. Tärkeintä on rakkaus. Nainen ei vaan voi loputtomiin siirtää lapsentekoa, fakta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Mä olen ollut molempien lasten raskausaikana ihan varma, että ei tästä mitään tuu. En ollut ollenkaan sellainen iloinen ja onnellinen odottaja! Lapsi on iso vastuu, totta kai se mietityttää, ja jos on ylipäätään tapana huolehtia, tuollaista isoa askelta elämässä huolehtii tietenkin. Ei se ole osoitus oikein muusta kuin siitä, että ymmärtää vastuun

Vierailija
4/4 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia. :) Nythän se vasta alkaa realisoitumaan! Sulla on tärppäämisen jälkeenkin vielä 9 kk aikaa opetella ajatukseen. Ei kai juuri kukaan ole valmis ajatukseen sillä hetkellä, varsinkin kun olet noin pitkään jo toivonut asiaa. 

Onnea yritykseen, ole luottavaisin mielin. :)