Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akupunktio

08.03.2006 |

Hei!

Tiedättekö voiko ottaa akupunktiohoitoja raskaana ollessa?

Osaatteko suositella hyvää paikkaa pääkaupunkiseudulla?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin joku terveyskeksuslääkäri ei antanut minun ottaa kun väitti lisäävän keskenmenoriskiä. Jos kuitenkin raskaus edennyt normaalisti akupunktiolle ei mitään estettä, tosin saattaa tietenkin vähän vaihdellla mihin vaivaan ja ehkä ihan kaikkia akupisteitä ei voida käyttää. Joissakin muissa maissa (kuten Saksa) akua annetaan odotusaikana jopa helpottamaan tulevaa synnytystä sekä muutenkin suositaan erisairauksien hoitomuotona. Neuvoisin kääntymään oman tk:n lääkärin puoleen sillä nykyään akupunktiota voi saada useissa terveyskeskuksissa s ja tällöinhän se on A) edullista ja B) tapahtuu turvallisesti lääkärin valvonnassa

Vierailija
2/4 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse kokenut akupunktiohoitaja tai ainakin sellainen joka tietää asiasta tarpeeksi. Monet akupunktioita tekevät ovat lääkäreitä joka pitävät yksityistä akupunktiovastaanottoa. Akupunktio on monipuolinen ja tehokas hoitomuoto monenlaisiin raskauden ajan vaivoihin. Raskaus rajoittaa aika paljon, monia akupisteitä ei voi käyttää ja muutenkin hoidot ovat hellävaraisempia. Myös jotkut kätilöt osaavat antaa akupunktiohoitoa synnytyksen hoidossa. Itse olen koko raskausajan alkuviikoista loppumetreille asti käynyt akupunktiossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä opiskelee kiinalaista lääketiedettä ja se ei suostunut tekeen mulle akupunktiota kun olen raskaana. Akupunktiota voi hänen mukaansa tehdä vasta lähellä synnytystä, mutta ei kesken raskauden. kannattaa ottaa selvää.

Vierailija
4/4 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näköjään löytyy tästäkin asiasta..

Mulle sanoi neuvola lääkäri että ei haittaa, mutta ei TAATUSTI autakkaan, että turhaan menen rahojani tuhlaamaan.. :)

Akupunktio , mikä se on nimeltään? -lääkäri, -hoitaja ? , no kuitenkin, sanoi että ensimmäisen 3 kk aikana on keskenmenoriski ja ei voi suorittaa hoitoja.

Eilen sit kävin hoidossa ja sanoi juuri ettei kaikkia pisteitä voi käyttää. Ja ihan loppuraskaudessa ei kuulemma ollenkaan, koska voi käynnistää synnytyksen.

Ja just tuonne elokuisten pinoon kirjoitin että taitaa olla mulla uskossa vika kun ei auta akupunktio.. ;)

Calathea 15+3