Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulle selvisi, että 16v tyttöni (aloitti lukion) on ruvennut polttamaan tupakkaa. Mitä teen??

Vierailija
24.10.2016 |

Suorastaan hävettää sillä olemme varkasta ja sivistynyttä porukkaa.
Oon koko syksyn ollut haistavinaan tupakan hajun, kun tyttö kulkee ohitse.
Käyttää myös hajuvesiä joten haju jää sen alle lähes huomaamattomaksi.
Sellainen pieni tunkkainen (uusihaju hajuveden lisäksi)

Tuosta en vielä kehdannut ruveta syyttelemään, mutta vähän myöhemmin olin näkevinäni sytkärin tytön laukussa kun hän kaivoi sitä.
Siinä kohtaa aloin tarkkailemaan.
Ja tänää se sitte selvisi.
Olimme kaupungilla ja tyttö jatkoi yksinään omille teilleen. Päätin kuitenkin selvittää asian. Tyttö katosi juuri kulman taakse ja hiivin perään. Näin, kun käveli hetken matkaa ja rupesi penkomaan kassiaan ja taskujaan.
Toivoin kokoajan olevani väärässä, mutta näin kun pisti jotain suuhun ja pisti kädet hetkeksi eteen (tietenkin tuulen suojaksi)
Pian puhalsi savut ulos!!
Eli olin oikeassa!!!
Tyttö pilaa ulkonäkönsä on vielä kauniskin ja harrastaa urheilua. Siis voimistelua ja lenkkeilee. Koulu on sujunut hyvin ja saannut 9 ja 10.
Miten vitussa tässä näin kävi!! Kyllä hävettää. Toivottavasti suku ei saa tietää.
Miten estäisin tupakoinnin. (Tyttö ei tiedä vielä että minä tiedän.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeiset ja tupakt pois kioskeista!

Vierailija
2/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele tytön kanssa? Eipä tolle oikeen ole mitään muuta tehtävissä.... Kokeile uhkailla viikkorahan menetyksellä tai jollakin. Toisaalta kyllä teinit aina ne tupakit jostain pummaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lause "Miten vitussa tässä näin kävi!!" syö uskottavuutta alkuun maintsemastasi sivistyneisyydestänne.

Kyllä lukiolaisetkin polttaa, ei ole amislaisten yksinoikeus. Pidän todennäköisempänä että amis polttaa kuin että lukiolainen polttaa.

Mitäkö voit tehdä? Otat asian keskusteluun ja kysyt mistä hän saa savukkeensa, kuka niitä hänelle ostaa. Tupakkalaki kieltää savukkeiden myymisen alle 18-vuotiaille.

Ilmianto poliisille, sosiaaliviranomaisille tupakkakakuppiaasta/kauppiaista.

Rahahanat nyt ensiksi kiinni ja muita mukaavuuksia pois jos haluat kitkeä tavan pois.

Yritä keskustella sivistyneesti ilman niitä vittuja.

Vierailija
4/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta röökiaski ja pakotat polttamaan kunnes oksentaa. Jos ei kerrasta opi niin "hoito" jatkuu...

Vierailija
5/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki muutama tupakka-aski, joissa on riittävän pelottavat varoituskuvat ja vie ne tyttäresi työpöydälle, kun hän ei ole kotona. Sitten keskustelu. Tai sitten ostat jotain oikein väkevää tupakka ja panet tytön polttamaan niin monta kessua peräperää, että lopulta yrjö lentää. Voi olla, ettei kessu maistu enää.

Vierailija
6/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantapaisella provolla yritti tämä samainen aiemmin päivällä, tämä ehkä hiukan parempi mutta vitun mättäminen paljasti "akateemisen" mamman elämäm koulun kasvatiksi. Tsemppiä seuraavaan provoon!

Vierailija
7/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varkasta? Eli siis, verkasta, varkaita vai mitä ootte?

Vierailija
8/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi netistä mahdollisimman hurjia kuvia tupakoinnin terveyshaitoista, tulosta ne kuvat ja näytä ne tyttärellesi. Ehkä se pistää miettimään.

Vierailija
9/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kuvat ym faktat valitettavasti peloita yhtään. 

Vierailija
10/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on niin hankalaa. Kun se pitäisi lapsen itse tajuta. 16-vuotias ei mieti sairauksia ja kapinoi vanhempia vastaan.

Ehkä yrittäisin ennemmin porkkanaa. Jos kerran olette varakkaita, sano, että olit suunnitellut matkaa vaikka New Yorkiin tai uuden design-laukun ostamista, mutta vain jos tupakointi loppuu nyt.

Vierailija
11/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai maksa tytön röökejä?

Tyttö voi varmasti nyt mennä iltatöihin ja tienata itse tupakkarahat.

Jos on niiiiin aikuinen että voi polttaa (ja pilata terveydenkin) niin maksaa itse tämän harrastuksensa.

Vierailija
12/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä pysty tekemään yhtään mitään. Tämä vaan on valitettava fakta. Itselleni rupesin polttamaan 15v, lukiossa (niin, ajatelkaa, en ollut amis!) jo useampikin ystävistäni poltti. Kyllähän sitä jokaisen kiinni jääneen kotona yritettiin yhtä sun toista rangaistusta ja porkkanaa, mutta voin kertoa, että sitä röökiä kyllä saa jos haluaa. Ainakin joku porukasta, ja siitä sitten jaetaan. Etkä mitenkään pysty vahtimaan tytärtäsi 24/7 niin, että varmistuisit siitä ettei polta.

*pitäisi lukea itsekin tuossa alussa, puhelin ei anna korjata

Vierailija
13/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta röökiaski ja pakotat polttamaan kunnes oksentaa. Jos ei kerrasta opi niin "hoito" jatkuu...

näin monta yläpeukkua sadistisella kommentilla? Kuka haluaa oikeasti tehdä vastaavaa lapselleen?

Vierailija
14/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tehdä mitään. Ainakaan mikään uhkailu tai kiristys ei tehoa, kyllä teini aina saa hommattua tupakkaa jos sitä tahtoo. Tiedän kokemuksesta. Jos on fiksu teini niin lopettaa kyllä itse ennemmin tai myöhemmin. Muistan että tuossa iässä moni kaveri poltti jonkin aikaa, mutta useimmilla tapa jäi jo 1-2 vuoden jälkeen. Toki oli niitäkin jotka jatkoi, mutta jos lapsesi on niin fiksu kuin sanot niin hän tuskin kuuluu siihen porukkaan.

Vierailija
15/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat kertoilla sille juttuja miten näit kauppareissulla jonkun naisen joka oli selvästi polttanut paljon kun iho oli ihan harmaa ja hampaat keltaiset.

Sano että olet ylpeä kun tyttäresi tajuaa olla polttamatta. Eihän kukaan poika haluaisi edes pussailla ketään joka haisee tuhkakupille.

Terveysasioista on ihan turha valistaa, mutta ulkonäkö yleensä kiinnostaa nuoria.

Vierailija
16/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuakos se sulle kuuluu mitä sun tytär tekee. Se on sen täysin oma asia.

Vierailija
17/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkana on ainoa keino. Lupaat tarpeeksi hyvän palkkion kun ollut reilun ajan polttamatta.

Vierailija
18/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiolaiset, etenkään tytöt, eivät tupakoi. Tyttösi on väärässä oppilaitoksessa, siirrä hänet amikseen.

Vierailija
19/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille pajaa sillä ehdolla, että se suostuu lopettamaan savuttelun.

Vierailija
20/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porkkana on ainoa keino. Lupaat tarpeeksi hyvän palkkion kun ollut reilun ajan polttamatta.

Nyt saakin porkkanoita halvalla:)