Mitä alueita Helsingissä kannattaa väistellä?
Helsingissä 2 pv ja en tiedä paikasta mitään. Kaikenlaisista "piritoreista" jne. olen kuullut mutta kertokaapas, mitkä ne oikeesti vältettävät paikat on?
Tarkoituksena siis kuljeskella ympäriinsä, päivällä ja illalla.
Kommentit (34)
Vältä Kulosaarta, Tammisaloa, Kuusisaarta ja Lehtisaarta ja ! Ota metro Sörnäisiin ja lähde kuljeskelemaan. Jos haluat luontokokemuksen, voit ottaa veneen ja rantautua Santahaminaan.
Tutkimuksen mukaan suurin riski joutua väkivallan kohteeksi kadulla on keskustassa.
Lehtisaari etenkin on pelottava. Harva stadilainenkaan sinne muuttaisi.
Kannelmäkeen ja sen aseman suuntaan en mene päivällä enkä varsinkaan illalla. Kontulan ostari on aika ankee paikka myös, samoin Itis. Vuosaaren asema ei houkuttele myöskään.
Tietysti rohkea ja peloton ihminen kulkee missä vaan, mutta jos on mahdollista vältellä noita mainitsemiani alueita, niin mielelläni välttelen.
Ei mun mielestä mitään alueita tartte erityisemmin vältellä, kahessa päivässä et varmaan hirveesti aikaa käytä paikoissa hillumiseen, missä ei mitään tekemistä/kuvattavaa jne. ole. Piritori on Sörnäisten metroaseman yhellä sisäänkäynnillä oleva 50x50m alue. Tuskin sä siihen jäät seisoskelemaan.
Itäkeskus, kontula, rautatieasema illalla, vuosaari.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä 2 pv ja en tiedä paikasta mitään. Kaikenlaisista "piritoreista" jne. olen kuullut mutta kertokaapas, mitkä ne oikeesti vältettävät paikat on?
Tarkoituksena siis kuljeskella ympäriinsä, päivällä ja illalla.
Jos rikostilastoja katsotaan, niin kannattaa vältellä keskustaa. Kaikkialla muualla on selvästi turvallisempaa.
Mua pelotti Kontulassa jo pöiväsaikaan. En mene uudestaan ellei ole ihan pakko.
Vierailija kirjoitti:
Kannelmäkeen ja sen aseman suuntaan en mene päivällä enkä varsinkaan illalla. Kontulan ostari on aika ankee paikka myös, samoin Itis. Vuosaaren asema ei houkuttele myöskään.
Tietysti rohkea ja peloton ihminen kulkee missä vaan, mutta jos on mahdollista vältellä noita mainitsemiani alueita, niin mielelläni välttelen.
Hui kauheeta! Kuinka mä oonkaan selvinny hengissä ku Kantsussa asunu 30 vuotta ja junallakin joudun kulkemaan joka päivä! Tästä eteenpäin kuljen vaan bussilla. Kiitos varoituksesta 👍
itä-helsingissä en ikinä ole käynyt ja hengissä ollaan!en tiedä miten asia olisi jos oisin siellä käynyt.
Piritori on todennäköisesti yksi Suomen turvallisimmista alueista päivisin. Siellä on jatkuvas läpikulkuliikennettä ja hyvin usein poliiseja tai vartioita.
Keskustassa jos olet, niin Rautatieasemalla voi liikkua normaaliin aikaan. Ei kannata tuijotella laitapuolen kulkijoita tai ulkomaalaisia. Romanikerjäläiset kauppaa lehteä tai pyytää rahaa, mutta voit jatkaa normaalisti matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hui kauheeta! Kuinka mä oonkaan selvinny hengissä ku Kantsussa asunu 30 vuotta ja junallakin joudun kulkemaan joka päivä! Tästä eteenpäin kuljen vaan bussilla. Kiitos varoituksesta 👍
Samaa mietin myös ja huom. me asutaan Purpuripolulla!!! Iiiik!
Miksi joku turisti eksyisi Kannelmäkeen?
Ainut ydinkeskusta-alueen vältettävä paikka naisena pimeään aikaan on Kaisaniemen puisto. Yöllä en menisi,vaikka en olisi yksinkään.
Aseman lähellä ei ole kiva kulkea myöhään myöskään, mutta siellä on kuitenkin aina muita ihmisiä, vartijoita, takseja jne.
Puistossa ei ole mitään näistä välttämättä.
Ainoa paikka mitä pyrin välttämään on Rautatieasema ilta/yöaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Itäkeskus, kontula, rautatieasema illalla, vuosaari.
Höpöhöpö, Vuosaari on iso ja laaja ja turvallinen.
Piritori sijaitsee Kalliossa.