Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikeat isovanhemmat/ anoppi

Vierailija
24.10.2016 |

Meillä pakkomielteinen isovanhempi, joka laskee päiviä edellisestä tapaamisesta ja itkee jos ei ole kerennyt viikkoon nähdä lapsenlastaan. Vaatii, että tavata täytyy joka viikko, ei ymmärrä että meidän perheellä on omakin elämä. Tilanetta pahentaa vielä huonot välit ja anopin pakkomielteinen hallitseminen meidän elämään. Muilla kokemuksia?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kauheaa, että on olemassa ihmisiä, jotka noin aktiivisesti haluaisivat etäännyttää puolisonsa vanhemmistaan tyyliin "muutetaan sadan kilsan päähän". Vielä kauheampaa on, että haluaa omalta lapseltaan riistää ihmissuhteen. Toki esimerkiksi anopillakin on velvollisuuksia käyttäytymisen suhteen, mutta kyllä minä olen suhteellisen vakuuttunut, että myös suuri osa tällä pa!stalla esiintyvistä miniöistä on aivan kauheita ja saisivat katsoa peiliin. Toivottavasti oma tyttäreni tai poikani ei aikanaan ole tuommoinen, tai mahdollinen tuleva vävyni/miniäni.

Kamalaa, jos joku määräisi, että esim minä saisin olla perheeni kanssa tekemisissä vain kerran kuukaudessa tai vaikkapa mieheni ilmottaisi äidilleni tai minulle, että lapsien ja hänen yhteydenpitoa tulisi rajoittaa reilusti.

Vierailija
22/28 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on kauheaa, että on olemassa ihmisiä, jotka noin aktiivisesti haluaisivat etäännyttää puolisonsa vanhemmistaan tyyliin "muutetaan sadan kilsan päähän". Vielä kauheampaa on, että haluaa omalta lapseltaan riistää ihmissuhteen. Toki esimerkiksi anopillakin on velvollisuuksia käyttäytymisen suhteen, mutta kyllä minä olen suhteellisen vakuuttunut, että myös suuri osa tällä pa!stalla esiintyvistä miniöistä on aivan kauheita ja saisivat katsoa peiliin. Toivottavasti oma tyttäreni tai poikani ei aikanaan ole tuommoinen, tai mahdollinen tuleva vävyni/miniäni.

Kamalaa, jos joku määräisi, että esim minä saisin olla perheeni kanssa tekemisissä vain kerran kuukaudessa tai vaikkapa mieheni ilmottaisi äidilleni tai minulle, että lapsien ja hänen yhteydenpitoa tulisi rajoittaa reilusti.

Kaikilla ei ole varmaan riistämisestä kyse. Jos anoppi haukkuu miniää ja syrjii niin silloin varmaan on anopissa vikaa myös. Eikä anopilla tai isovanhemmilla ylipäätään oikeutta määrätä että näkee vaikka kerta viikossa. Pitäs osata kunnioitus. Jos hyökätään kyselemättä kylään koska se vaan käy anopille just silloin niin ei se oikein ole. Kai äiti ja poika voi olla tai äiti ja lapset vaikka kuinka tekemisissä. Täällä nyt puhuttu että anoppi hallitsee koko perhe elämää se on asia erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole varmaan riistämisestä kyse. Jos anoppi haukkuu miniää ja syrjii niin silloin varmaan on anopissa vikaa myös. Eikä anopilla tai isovanhemmilla ylipäätään oikeutta määrätä että näkee vaikka kerta viikossa. Pitäs osata kunnioitus. Jos hyökätään kyselemättä kylään koska se vaan käy anopille just silloin niin ei se oikein ole. Kai äiti ja poika voi olla tai äiti ja lapset vaikka kuinka tekemisissä. Täällä nyt puhuttu että anoppi hallitsee koko perhe elämää se on asia erikseen.

Kyllä haukkuminen on väärin, mutta tulee mieleen, paisutteleeko osa miniöistä tahallaan tai ymmärtää tarkoituksella väärin anopin puheita. Eikä isovanhemmilla ole oikeutta määrätä tuommoista, mutta onko miniällä/ vävyllä oikeus määrätä, kuinka paljon puoliso ja lapset tapaavat isovanhempaa?

Vierailija
24/28 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä haukkuminen on väärin, mutta tulee mieleen, paisutteleeko osa miniöistä tahallaan tai ymmärtää tarkoituksella väärin anopin puheita. Eikä isovanhemmilla ole oikeutta määrätä tuommoista, mutta onko miniällä/ vävyllä oikeus määrätä, kuinka paljon puoliso ja lapset tapaavat isovanhempaa?

Käytännössä on. Se on hänen perheensä, jota hän yrittää pyörittää ilman asiallista apua samaan aikaan, kun itsekeskeiset isovanhemmat yrittävät venyttää lastaan kuin terrieri sukkaa. Jos isovanhemmat ovat stressin lähde eivätkä lievittäjä, voisi olla syytä katsoa peiliin. Varmasti onnistuu monelta oman lapsen perheen rikkominen, mutta jälkikäteen ei ehkä kuitenkaan olisi kannattanut. Haluatteko todella, että se riivinrauta ensimmäinen miniä/vävy potkitaan ulos, vaikka se tuottaa lapsenlapsillenne paljon surua? Se seuraava riivinrauta olisi ihan samanlainen, jos se vain joutuisi yhtä hankalaan tilanteeseen. Eikä mikään takaa, että seuraavan kanssa menee paremmin. Uusperheestä erotaan useammin, ja lastenlapset joutuvat vielä pahempaan välikäteen.

Isovanhempien sukupolvessa ollaan totuttu ajattelemaan omaa napaa ensin. Mikäpä siinä, mutta oman lapsen alistaminen itsetyydytyksen välineeksi ei ole oikein koskaan. Siinä maksetaan synneistä pitkälle ohi sen kolmannen polven. Jos niitä jälkipolvia siis edes tulee, kun suvussa ollaan liian hermoraunioita saamaan ketään kiinni perheenperustamisvaiheeksi edes.

Vierailija
25/28 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
26/28 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
27/28 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta jos anoppi nauttisi omasta elämästä, matkustelisi ja viis veisaisi lapsenlapsesta, niin täällä itkettäisiin, että vanhempien parisuhde on paskana, kun anoppi ei auta.

Parisuhde on lähtökohtaisesti paska, jos sen ylläpitoon tarvitaan anoppeja.

Vierailija
28/28 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme