Onko ketään jolla ollut kierukka???Olis kysymys.
Heippa!
Elikkä mulla laitettii toukokuussa 2005 hormonikierukka (nimi ei nyt muistu mieleen).
Sen laiton jälkeen mulla kesti menkat monta päivää joka kuukausi vaikkakin vuoto ei ollut runsasta.
Tammikuun lopussa vuotoa tuli noin 5päivän ajan ja ei ollut runsasta mutta tuli kuitenkin.
Nyt helmikuun lopussa tuli yhtenä päivänä pieni veri läntti ja seuraavana päivänä toinen pieni läntti ja siihen loppui.
Mietin vaan että onko ihan normaalia, että yks kaks jää noin minimiin.? Ja kannattaako niitä tän kuun lopussa enään odotella?
Raskauden mahdollisuuttahan ei pitäisi olla.?
Kiitti jos joku osaa vastata. En oikeen osannut valita sopivinta palstaa joten tänne kirjotin. =)
Kommentit (3)
Vähän yli puolen vuoden jälkeen tiputteli ainoastaan parina päivänä kuukaudessa. Kierrot eivät menneet mulla sekasin. Ja kierukan poistopäivänä alkoivat menkat (edelleen tosi niukat), ja siitä 30 päivän päästä ensimmäiset oikeat menkat melkein kolmeen vuoteen. Parin viikon päästä siitä tunsin oviksen selvemmin kuin koskaan ennen, ja parin viikon päästä taas siitä tein positiivisen raskaustestin. Mulla hormonikierukka oli kyllä tosi toimiva, ja aion tulevaisuudessa turvautua siihen uudestaan.
Ihan normaalia se on, minulla oli hormonikierukka 5,5v. ja kuukautiset tyrehtyivät n. puolessa vuodessa, eikä niitä sen jälkeen enää tullutkaa! Ihan mukava juttu se oli, nyt ei ole enää kierukkaa, ja meni joku aika ennenkuin taas kuukautiset palasivat!
Sanna
Mulla tiputteli 3kk hormonikierukan laiton jälkeen (silloin Levonova, nykyään se on joku Mirena tmv, mutta sama vempele). Sitten joskus harva se päivä tuli jotain tuhrua, mutta seuraavat 4 vuotta olikin täysin vuodottomia. Ja kun kierukka poistettiin, niin kesti pari kk ennen kuin kierto oli tasaantunut.
Eli kuulut niihin onnellisiin joilla ei tule menkkoja lainkaan hormonikierukan aikana :)