Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyveelliset köyhät eivät menesty paremmin kuin paheelliset rikkaat

Vierailija
24.10.2016 |

https://www.washingtonpost.com/news/wonk/wp/2014/10/18/poor-kids-who-do…

Amerikkalaisista köyhien perheden nuorista, jotka käyvät yliopiston, 16% päätyy alimpaan tuloviidennekseen. Se on sama osuus kuin rikkaiden perheiden nuorilla, jotka keskeyttävät opintonsa, eli köyhille ei ole mitään etua rikkaisiin verrattuna siitä että käyvät koulunsa kunnialla loppuun. Ylimpään tuloviidennekseen pääsee 14% rikkaiden perheiden pojista ja tytöistä, jotka heittävät pyyhkeen kehään yliopistossa. He siis säilyttävät asemansa pelkän taustansa ansiosta.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkailla on hyvä vainu.

Vierailija
22/24 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys periytyy eikä sitä estä mikään koulutus.

Jos ne vanhemmat on kouluttamattomia, tai pahemmassa tapauksessa jotain elämäntapaluusereita, niin onko se mikään ihme, että heidän lapsestaan tulee todennäköisemmin heidän kaltainen, kun jos vertaa varakkaisiin ja korkeasti koulutettuihin vanhempiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mtj kirjoitti:

Rikkailla on hyvä vainu.

Loppu on salailua.

Vierailija
24/24 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon köyhästä perheestä. Meitä on kaksi lasta. Molemmilla amk-tasoinen koulutus, vanhemmat duunareita. Mä oon matalapalkka-alalla. Veli on paremmilla palkoilla. Molemmat tullaan elämässä toimeen sillä mitä meillä on. Veli rahallisesti paremmin. Molemmilla on ihanat puolisot, sielunkumppanit löydetty. Mä yhden avioeron jälkeen, veli useamman vakavan seurustelun kokeneena. Mulla on lapsia, toivottuja ja helposti saatuja. Veli on lapseton, vastoin omaa tahtoaan.

Tietysti tässä tulee pohdittua, mitä se menestys on ja mikä on onnellisen elämän resepti. En minä mikään naiivi ole, ja usein olen pohtinut että vaikka raha ei tuo onnea, niin kyllä se hemmettti soikoon monta asiaa olisi helpottanut tässä elämän varrella. Ja olen pohtinut, että mitä olisin voinut tehdä toisin... Mutta vaikka kuinka käännän ja väännän, niin en olisi hetkeäkään vaihtanut pois elämästäni. Rahalla ei saa kaikkea. Veljeni ajatuksia en ihan varmasti tiedä, mutta ehkä he olisivat vaimon kanssa jättäneet joitain kalliita asioita hankkimatta, jos se olisi ollut vaihtoehto perheelle. Mutta koska nämä asiat eivät mene kuitenkaan noin, niin turha sitä on miettiä.

Niin tai näin. Mä oon hyveellinen köyhä lopun ikääni. Kyllähän sitä eron jälkeen vitsiä heitti, että joskus sitten nain rahaa ja ryhdyn lompakkoloiseksi. Mutta toisin kävi. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän