Tapailemani mies hakkuu liian kiltiksi
Olen kuulemma liian kiltti ja autan liikaa muita. Suostun liian helposti kaikkeen ja olen sinisilmäinen ja hyväuskoinen.. Hän on tottunut vähän "sähäkimpiin" naisiin. Suutunko mistään.
Suutuin tästä. Kysyin haluaako hän sitten lopettaa tapailun vai että yritän muuttua mieleisekseen. Niin vastasi minun ymmärtäneen väärin, hän vain kummasteli. Olen varmasti sanoinkuvaamattoman tylsä ja tiedän sen, mutta miksi ei voi vaan suoraa sanoa etten kiinnosta häntä? :(
Enpä osa muuttua sähäkäksi, kännissäkin vaan meinaan nukahtaa.... Tätä mies ihmettelee myös. Normaalisti kuulemma tanssitaan, höpötetään ja halutaan naida...
Kommentit (20)
Lemppaa se mies ja etsi parempi. Ei omaa persoonaansa voi muuttaa. Jos hän tahtoo sähäkän pubiruusun, niin etsiköön sitten sellaisen.
Hei,
Olen samanlainen!
Nukahdan humalassa ja olen liian kiltti muiden mielestä. Luulen, että olen selvittänyt syyn, miksi "liiallinen kiltteys" ärsyttää muita: He joutuvat ottamaan itse vastuun omasta moraalistaan, kun liian kiltti ei ryhdy pelaamaan valtapelejä. Onneksi liian kiltin ei tarvitse heittäytyä marttyyriksi, vaan osaa kiltteydestään huolimatta vetää itselleen rajat. Olen joutunut esim. jokaisessa työpaikassani sanomaan yhdelle työteville, että minua ei saa kohdella huonosti, vaikka olen kiltti. Aina se on myös toiminut ja ovat pyytäneet oma-aloitteisesti anteeksi viimeistään seuraavana päivänä yön yli nukuttuaan.
Vapaa-ajalla oman seuransa saa valita. Ystäväpiirini muodostuu mielenkiintoisista, tosin kilteistä, ihmisistä, jotka seisovat omilla jaloillaan, eivätkä saa pääasiallista sosiaalista tyydytystään toisten nokittelusta. Suosittelen lämpimästi kumppanin vaihtoa, jos hän pitää kiltteyttä ikävänä luonteen piirteenä: Hän etsii jännänaista!
Nyt vain ihmettelen miksi hän haluaa olla noin ilkeä.. Ja jos olen hänen mielestään puudutavan tylsä, niin voisihan sen suoraa sanoa.. Sehän on faktaa ja ymmärrän hyvin, että vilkkaalle aktiiviselle ihmiselle olen liian rauhallinen.
Ap
Suurin osa miehistä haluaa räväkän naisen. Sellaisen vähän kahjon ja helposti uusiin juttuihin hurahtavan. Iloisen, nauravan ja vähän hassun. Tasainen ja rauhallinen nainen on tylsä.
Helppo huudella sivusta, että jätä se, mutta toisen temperamenttiin sopeutuminen ottaa oman aikansa. Tuossahan mies juuri testaa kiltteytesi rajoja ja sitä, suututko mistään, onko sinulla tahtoa ja selkärankaa, osaatko pitää puolesi. Naiset tekevät näitä testejä ihan samalla lailla ja vielä paljon enemmän. Ei tuo vielä tarkoita, etteikö teistä voisi tulla hyvä pari. Pidä puolesi ja kerro, ettet arvosta tuollaisia kommentteja, niin mieskin arvostaa sinua entistä enemmän.
No lähden kyllä moniin juttuihin mukaan, lähes kaikkiin mitä hän ehdottaa. Mielestäni on hauskaa kokeilla uusia asioita.. Ihmettelen miksei hän lopeta tapailua, kun näköjään pitää minua tylsänä. Myös tivaaminen suutunko mistään kuulosti ahdistavalta. Miksi pitäisi suuttua?
Ap
Juu no suosittelen suuntaamaan seuraavaa miestä etsimään, kyllä sinulle varmasti löytyy samantyylisempi kumppani. Hyvä, että koitat kehittää sosiaalista puoltasi. Nörttiydessä ei ole mitään pahaa, pitää vaan hankkia rinnalleen toinen nörtti. Miehistä niitä ei ole vaikea löytää! :)
Itsekin tässä viettelen rentoa sunnuntaita, nörätään mieheni kanssa kumpikin omalla koneellaan ja välillä vähän suukotellaan. <3
Vierailija kirjoitti:
Myös tivaaminen suutunko mistään kuulosti ahdistavalta. Miksi pitäisi suuttua?
Harva haluaa kumppanin, joka ei osaa puolustaa omia rajojaan ja suuttua, kun siihen on aihetta. On todella raskasta, kun toinen antaa kävellä ylitseen ihan kaikessa aina emotionaalisten tarpeiden osoittamisesta siihen, syödäänkö pitsaa vai sushia. Kuulostaa siltä, että mies on aistinut, että jämäkkyys ja aggression osoittaminen on sinulle vaikeaa.
Niin.. Olen ehkä lukenut liikaa roskaa, kun uskon olevan sellaisia erilaisia nörttejä. Isäni ja veljeni kaltaiset nörtit ei hirveästi kiinnosta. Toki heidän kiinnostuksenkohteensa ovat luokkaa luonnontieteet ja koodaaminen, eikä meillä ole oikein mitään puhuttavaa.. Paitsi luonnontiede jossain määrin. Lisäksi he ovat jotenkin estoisia ja sosiaalisesti ihan onnettomia. Taidan olla vähän samanlainen, mutta sentään yritän elää vähän enemmän.
Tapailemani mies on hirveän iloinen ja sosiaalinen ja puhelias, ja mukava. Mutta ihmisenä aika haastava ja ehkä haastavampaa seuraa kaipaava. En esimerkiksi jaksa väitellä politiikasta, jos toiselle siitä on iloa vain väittely. En myöskään ole tottunut siihen, että kukaan arvostelisi luonnettani.
Valitettavasti taidan olla epätoivoisen ihastunut :(
Mä oon ihan samanlainen kuin ap.Olen luonteeltani kiltti ja humalassa nukahdan. Mulla on ihan todella huono viinapää ja kun muut ihmiset muuttuvat viinaa saadessaan hauskoiksi, mä vaan hiljenen entisestään. En ole ikinä tykännyt pämppäämisestä ja nyt vanhemmalla iällä (olen 36) olen onnellinen kun ei enää tarvitse kännissä riekkuakaan. Muut odottavat kovasti firman kekkereitä, itseäni ne lähinnä vain ahdistavat, kivempi vaan mitä aikaisemmin kehtaa lähteä kotiin.
Luonnettani ei ole kuitenkaan kauheasti arvosteltu ainakaan päin naamaa. Puolisoni on aina arvostanut minua tällaisena kuin olen. Miksikään kynnysmatoksi en kyllä edes suostuisi ja samaa suosittelen myös sinulle ap. Itse en tuollaista arvostelua katsoisi hetkeäkään.
Tulee olemaan ajan myötä raskasta vetää perässään tylsää ihmistä jolla ei ole ideoita tekemisestä.
Naisessa pitää olla vähän särmää. Ei mitään kouvolalaista räväkkyyttä vaan sellaista oikeanlaista seksikästä bitch -asennetta, ilman että on kuitenkaan epänaisellisen komenteleva. Vaikea selittää.
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös tivaaminen suutunko mistään kuulosti ahdistavalta. Miksi pitäisi suuttua?
Harva haluaa kumppanin, joka ei osaa puolustaa omia rajojaan ja suuttua, kun siihen on aihetta. On todella raskasta, kun toinen antaa kävellä ylitseen ihan kaikessa aina emotionaalisten tarpeiden osoittamisesta siihen, syödäänkö pitsaa vai sushia. Kuulostaa siltä, että mies on aistinut, että jämäkkyys ja aggression osoittaminen on sinulle vaikeaa.
Tuossahan se nyt tuli, mitä aiemmin sanoin: Joitakin ärsyttää kilteissä se, että täytyy ihan itse pitää huolta omasta käyttäytymisestään. Täytyy itse pitää huolta siitä, ettei kävele toisen yli. Ei kukaan kiltti halua itselleen murrosikäistä kumppania, joka ei vielä ole oppinut kunnioittamaan toisten rajoja. Kiltti ei tarkoita samaa kuin tahdoton. Kyllä kiltit tietävät mitä tahtovat. Yleensä kiltit vain joutuvat arvioimaan toisen kykyä sietää eriäviä mielipiteitä, koska haluavat säilyttää aikuisikään kuuluvan asiallisuuden ja kunnioituksen keskustelussa. Minulla on kavereita, joiden kanssa olen hyvin eri mieltä joistakin asioista, meillä on kaikilla omat linjamme ja olemme kilttejä.
Vierailija kirjoitti:
Naisessa pitää olla vähän särmää. Ei mitään kouvolalaista räväkkyyttä vaan sellaista oikeanlaista seksikästä bitch -asennetta, ilman että on kuitenkaan epänaisellisen komenteleva. Vaikea selittää.
Eikä tarvitse selittää, ketään ei kiinnosta. Tämä on jo tutkittu; "nainen saa olla sitä, muttei tätä", oli tutkimusten tulos.
Hymp.. Sulla on huono itsetunto ja se ei ole kenenkään muun kuin sun ongelma. Mieti vaan millainen sun pitäisi olla.. Kyllä sillai saa yhen 10 vuotta kulumaan hätäseen.
Minulla pisti silmään tuo että NORMAALISTI kännissä tanssitaan, höpötetään, naidaan. Vain koska et ole ekstrovertti ei tarkoita että olisit epänormaali. Tai koska alkoholi vaikuttaa sinuun eri tavalla kuin miehen eksiin.
Varmaan paras että nyt vähän näytät miehelle sitä selkärankaasi ja sanot että olet tällainen kuin olet, ota tai jätä.
Itsekin olen kiltti ja naiivi ja toivon että säilytän nämä piirteet tietyllä tavalla aina enkä katkeroidu tästä pahasta maailmasta. Mutta liian kiltti eli kynnysmatto ei saa olla. Kilttinä on hyvä kun ihmiset näyttävät nopeasti todellisen luontonsa. Jos he alkavat käskyttää ja kävellä yli, on helppo jättää nuo ihmiset taakseen. Ei siinä tarvitse mieltään pahoittaa tai mitään draamaa kehittää, kunhan osaa sanoa oikeassa tilanteessa ei ja jättää itsekkäät ihmiset oman onnensa nojaan.
Kukaan ei ole loputtomasti liian kiltti, tuollaiset miehet osaavat tehdä kiltistäkin naisesta raivottaren. Sitten ihmettelevät, miksi muutuit.
Ihan normaaliosta perheestä. Vanhempani lukivat ja lukevat paljon samoin sisarukseni. Olenkin vähän nörti, mutta yritän kehittää itseäni myös sosiaalisesti. Rakastan uuden tiedon saamista ja ihan perus diipadaapa-romaanien lukemista. Haluan aina auttaa jos joku pyytää apuani. Suostun aina tapaamisiin tuon miehen kanssa, koska hän on mukava.
Ap