Isä hylkäsi eron jälkeen minut mutta ei siskoani
Miten voisin päästä yli siitä että isäni hylkäsi minut erottuaan äidistäni mutta pitää edelleen yhteyttä pikkusiskooni? Isä on oikeammin äitini entinen mies joka oli elämässäni parivuotiaasta siihen asti kun liki 20 vuotta kestänyt liitto äitini kanssa päättyi. Isä kohteli minua ja siskoani (joka on isän biologinen lapsi) aina tasavertaisesti ja olisi äitini mukaan halunnut adoptoidakin minut laillisesti, joten aina kuvittelin että hänkin piti itseään isänäni.
Olen yrittänyt ottaa isään yhteyttä pari kertaa sähköpostilla viime vuosien aikana mutta en saa vastausta. Viimeksi puhuimme yli viisi vuotta sitten. Omien lasteni syntymän myötä asia on entisestään surettanut, lapseni eivät saakaan tuntea häntä isoisänä kuten olin luullut enkä minäkään saa enää olla osa hänen elämäänsä.
Miten tätä surua ja mielipahaa voisi lievittää? Heikkoina hetkinäni mietin, olenko ollut niin huono tytär tai paha, eikö hän enää välitä, onnistuinko todella ymmärtämään jakamamme vuodet ja roolini meidän perheessämme täysin väärin, enkö ollutkaan hänelle yhtä tärkeä kuin hän minulle?
Kommentit (3)
Hän ei ole isäsi. Tosi kiusallista, että häntä sellaiseksi kutsut. Lopeta miehen vainoaminen, häntä ei kiinnosta sun kuulumises.
Vierailija kirjoitti:
Hän ei ole isäsi. Tosi kiusallista, että häntä sellaiseksi kutsut. Lopeta miehen vainoaminen, häntä ei kiinnosta sun kuulumises.
Miksi ihmeessä en kutsuisi, kutsuihan hän itsekin lähes 20 vuotta. Enkä pitäisi vainoamisena kahta sähköpostiviestiä viiden vuoden sisällä. - ap
Tekoäly hoi.