Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tullut kutsua polttareihin

Vierailija
23.10.2016 |

Hyvällä ystävälläni on häät parin viikon päästä. Toimin aikoinaan amorina hänen ja sulhasensa välillä.

Ystävälläni on minun kanssa paljon yhteisiä kavereita. Tunnemme alkujaan erään joukkuelajin kautta. Sen lisäksi hänellä on tietenkin paljon kavereita ajalta ennen harrastustaan.

Nuo vanhat kaverit joihin kaasokin lukeutuu olivat sitten järkänneet ystävälleni polttarit, mutta jättäneet minut ja muut joukkueen jäsenet kutsumatta.

On tosi paha olla. Olisin kovasti halunnut osallistua ystäväni tärkeään päivään. Vieläpä kun olen osallisena siihen että hän nai juuri tämän miehen.

Juttelin juuri ystäväni kanssa ja oli todella vaikea peitellä pettymystä kun tämä hehkutti ihania polttareita ja kysyi miksen ollut paikalla.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaso ei tiennyt sinusta.

Vierailija
2/22 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ymmärrän. - Itse sentään pääsin polttareihin. - Hauskat polttarit olivatkin ja rahaakin paloi ihan kivasti. En tiedä mistä kiikasti, enkä tiedä haluaisinkokaan. En esimerkiksi enää halua kuulla kenenkään sanovan, että joo kato jätettiin sut kutsumatta, kun sulle ois sit tarvinnut laitaa erikseen tarjottavaa.  Just.  -Juhliinhan menekin aina ja vain siksi, että saan syödä... Niin ja tietysti kertomaan, että mitä en muuten voi syödä. Mutta tämähän nyt tällaista turhaa ulinaa, kun osalle ihmisiä sitä ei voi olla oikeasti sairas jos ja kun vielä pystyy kulkemaan omilla jaloillaan ja kädetkin toimii, tai ainakin heiluu mukana; eikä ole osoittaa lääkelaskua, joka olisi vuodessa vähintään nelinumeroinen summan suuruinen. Huokaus.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaso tiesi kyllä minusta ja joukkueesta. Olimme keväällä viimeksi samoissa juhlissa koko porukka. Lisäksi juhlia järjesti eräs ystäväni kaveri, joka joskus hengailee joukkueen mukana.

Ap

Vierailija
4/22 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sanoit morsmaikulle kyseltyään asiaa ettei sua kutsuttu?

Itellä kävi samoin. Tunnettiin morsiammen kanssa työn kautta ja en saanut kutsua. Myöhemmin selvisi ettei kaaso ollut tiennyt oikeaa nimeäni, jotta olisi voinut kutsua. Lempinimeni on täysin eri. Olisihan tietysti voinut tiedustella, mutta oli unohtanut koko asian ja se hälle suotakoon. Ihmisiä me kaikki ollaan. En mitenkään kyllä loukkaantunut kun asia myöhemmin selvisi. Tai ehkä olin ihan hippusen hämilläni kun polttarikuvat ilmestyi faceen.

Vierailija
5/22 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vain suoraan sanonut, ettet tiennyt hänellä olevan polttarit.

Vierailija
6/22 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan :(

Vierailija
7/22 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaanhan minä tätä täällä itken, mutta jäi todella paha fiilis kun kuulin tästä. Tuntui hyvältä ajatukselta purnata tänne. Ystävääni en tällä halua rasittaa.

Ehkä salaa toivon että kaaso kävisi lukemassa viestini ja tuntisi piston sydämessään.

Ap

Vierailija
8/22 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki morsiamet ketä itse tiedän ovat ihan itse määritelleet ketä polttareihin kutsutaan ja on ollut ristiin rastiin lapsuudenystäviä, opiskelukavereita, työkavereita, harrastuskavereita, sukulaisia ja sisaruksia. Jos morsian on niin onneton itse, ettei kaasolle/kaasoille osaa etukäteen määritellä ketä kutsutaan niin sillehän ei mahda mitään. Itse olisin sitten sanonut kysyttäessä suoraan morsiamelle että ei kutsuttu.

Vierailija
9/22 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko fb.ssä ?

Olen ollut etsimässä polttariporukkaa ja tää en ole fb.ssä tai olen mutta en vastaa viesteihin on raivostuttavaa.

Yhden , joka ei vastannut viestiin, sain kiinni hänen siskonsa kautta. Tyyppi vastasi joo näin viestisi mutta en tiennyt osallistunko vai en.

Kiittämätöntä työtä.

Vierailija
10/22 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toki. Samoin kaaso. Ystävälläni oli keväällä kolmikymppiset ja silloin perusti fb:iin tapahtuman. Kaaso olisi voinut poimia minut ja monet muut kutsuista pois jätetyt siitä ryhmästä.

Ap

Vierailija
11/22 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kutsuttiin vaan osaksi päivää mukaan. Nolointa oli kun, kaaso tuli häissä tivaamaan, että olen polttareista 100e velkaa. Siis, niistä hauskoista jutuista mihin en ollut edes kutsuttu.

Vierailija
12/22 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ihan suoraan juttelisit ystäväsi kanssa ja kertoisit, ettei sinua kutsuttu polttareihin ja se ihmetyttää/harmittaa. Asialle ei tietenkään näin jälkikäteen mahda mitään, mutta ei noiden tunteiden kanssa tarvitse itsekseen kärvistellä.

Vierailija
13/22 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut kutsuttiin vaan osaksi päivää mukaan. Nolointa oli kun, kaaso tuli häissä tivaamaan, että olen polttareista 100e velkaa. Siis, niistä hauskoista jutuista mihin en ollut edes kutsuttu.

Millä tavalla osaksi päivää?

Vierailija
14/22 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miten jotkut jaksavat itkeä polttareiden perään. Aikoinaan kahdella tuttavapariskunnalla meni välit poikki, kun toinen pariskunta oli järkkäämässä yhteisten kavereiden polttareita laivalle ja jättivät tämän yhden parin kutsumatta. Naurettavaa ja lapsellista. Kannattaa kasvaa aikuiseksi ja arvostaa kutsua häihin.

Vierailija
15/22 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olettaisin, että esimerkiksi liittymään seuraan polttareiden puolivälissä tai loppuvaiheessa, kun ne varsinaiset aktiviteetit on hoidettu ja ehkä ei ole enää muuta kuin omakustanteinen baari-ilta.

Vierailija
16/22 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin korpivaelluksella, omat makkarat oli kaikilla mukana. Korsetin osto reissulle, ravintola kierrokselle ja mökille en ollut tervetullut. Kamalinta oli, että olin häissä just ruokaa ottamassa kun tätä maksua tultiin periin.

Vierailija
17/22 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli ihan sama juttu.

Mun todella hyvä ystävä meni naimisiin ja polttarit maksoivat n 200 euroa. Mökkiviikonloppu jne.

Sanoin suoraan, olin silloin kotona minun budjettini on max 50 euroa, joten osallistuin vain sunnuntain ohjelmaan, menin Onnibussilla mökille, pysäkiltä paikallisbussilla ja kävelin vielä pari km ja pääsin kimppakyydissä pois.

Sunnuntaina oli vain rantasaunaa, uimista ja lounas, joten 50 e oli siihen nähden kallis,

Kaaso jälkikäteen ilmoitti antaa mulle maksuaikaa loppuun 150 e niin pitkälle kun tarviin.

Onneksi olin säilyttänyt kirjeenvaihdon , jossa kerroin max määrästä mitä voin laittaa . Kaaso todellakin luuli voin maksaa myöhemmin lisää.

Morsian oli pikkasen sanonut kaasolle jälkikäteen hän olisi jättänyt ohjelmanumeroita pois jos olisi tiennyt etten kustannussyistä voinut osallistua koko viikonlopuksi.

Vierailija
18/22 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta henkeä joukkueessanne on? Tuli mieleen, että jos morsian on toivonut pieniä polttareita, niin joukkueenne on jätetty kokonaan kutsumatta siksi, että muuten osallistujamäärä olisi kasvanut niin suureksi, että se olisi muuttanut juhlien luonnetta? Kymmenelle hengelle on paljon helpompi järjestää aktiviteetit, varata ravintolapöydät/-kabinetit ja mökit yms. kuin kahdellekymmenelle.

Vierailija
19/22 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valivalivali. Joko olet porukoissa tai et ole. Turha sitä jäädä jahkaamaan. Jostain syystä et kelvannut polttareihin ja vika on sinussa.

Vierailija
20/22 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ette opettele pyytämään kirjallisena esitystä siitä, mikä on osuutenne polttareissa? Selkeä lista siitä, mitä mikäkin aktiviteetti maksaa ja sitten selvitetty, mikä on osuutenne. Ei mitään "katsotaan sitten, montako tulee" -systeemiä vaan lista ja summat ja hyväksyn -allekirjoitus. Sillä voi sitten kaasolle osoittaa, että tämä on se summa, josta alunperin sovittiin niistä osioista, joihin osallistuin.

Toisaalta polttarit on käsittämättömän tylsiä tapahtumia, toisilleen puolintuntemattomat yrittää pitää yhdessä väkisin hauskaa. Parhaita on sellaiset max 5 hengen ja morsiamen yhteiset kylpylä- tms. hemmottelujutut, joissa ei tarvitse osallistua mihinkään, olla vain. Ei muita aikataluja kuin alku ja loppu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan