Missä Suomen kaupungissa näkisit parhaan tulevaisuuden lapsiperheelle?
Turvallista, töitä tarjolla, terveydenhoito, päivähoito ja koulut ok, unelmaa vain kohtuudella jne.
Kommentit (21)
Haluaisin vastata Turku, mutta pakko sanoa että Tampereella tuntuu asiat sujuvan paremmin.
t.turkulainen
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin vastata Turku, mutta pakko sanoa että Tampereella tuntuu asiat sujuvan paremmin.
t.turkulainen
Varissuo on asuinkelvoton alue
Vierailija kirjoitti:
Tampere. Kaikkea tuota ja nopeaa kehitystä on luvassa.
T: Stadilainen
Virallisten tilastojen valossa Tampereella on aika paha työttömyys.
Vierailija kirjoitti:
t.turkulainen
http://keskustelu.suomi24.fi/t/11060872/ilotaloja-sastamalassa
Vierailija kirjoitti:
Työt ovat Helsingissä ja muutenkin kaikki juntit asuvat muualla.
Mutta itä-helsingissä asuu myöskin pikimustia miehiä
Vierailija kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/11061424/kirpputoreja-tuusniemella
http://keskustelu.suomi24.fi/t/11029822/kirpputoreja-pieksamaella
aihe on loppuun koluttu.
Turussa maahanmuuttajien on helppo työllistyä vaikka eivät osaisi suomen kieltä. Hoitoalalla, ravintoloissa ja siivoamassa on kielitaidotonta väkeä.
Joku niistä Helsinkiä pienemmistä paikoista muttei mikään ihan olkikuukkelin kolo kuitenkaan. Asuma-alueen valinta aika olennaista, etnisen värinän pystyy isolta osin välttämään kun kiertää ongelmalähiöt kaukaa. Jossain keskellä pimeintä landea ei ole unelmaa mutta ei siellä sitten kyllä ole paljon muutakaan.
Itse tykkäsin Kokkolasta. Tai opiskelin siellä amk-tutkinnon, nyt asun pääkaupunkiseudulla kun muut syyt toivat tänne. En tiedä, mikä Kokkolassa on tämän hetkinen työllisyystilanne. Mutta terveydenhoito oli hyvä, samoin koulujen ja päiväkotien tilanne. Asuinalueen pystyi valitsemaan oman budjetin perusteella, löytyi vaihtoehtoa laidasta laitaan. Ei ole liian iso paikkakunta eikä myöskään pieni, sillä löytyy monipuolisesti tekemistä ja oli turvallista. Itse koin sen lapsiperheelle tosi ideaalina paikkana.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkäsin Kokkolasta. Tai opiskelin siellä amk-tutkinnon, nyt asun pääkaupunkiseudulla kun muut syyt toivat tänne. En tiedä, mikä Kokkolassa on tämän hetkinen työllisyystilanne. Mutta terveydenhoito oli hyvä, samoin koulujen ja päiväkotien tilanne. Asuinalueen pystyi valitsemaan oman budjetin perusteella, löytyi vaihtoehtoa laidasta laitaan. Ei ole liian iso paikkakunta eikä myöskään pieni, sillä löytyy monipuolisesti tekemistä ja oli turvallista. Itse koin sen lapsiperheelle tosi ideaalina paikkana.
Kokkola onottanut vastaan pakolaisia,ei ole hyvä paikka asua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokkola onottanut vastaan pakolaisia,ei ole hyvä paikka asua
Jos pakolaisia haluat välttää, niin aikalailla joudut karsimaan kaikki isot paikkakunnat mahdollisten listalta. Ja aloituksessa ei mainittu mitään pakolaisista. Toisekseen, pakolaiset ei juuri millään lailla näy Kokkolan katukuvassa (ainakaan minä enkä kaverit ole kuullut huonoa palautetta, muuta kuin epäluuloja). Sitä paitsi Kokkolassa asuu paljon muutenkin ulkomaalaisia, koska AMKssa useampi englanninkielinen koulutuslinja. Ja erittäin hyvin on tähän mennessä asiat Kokkolassa toimineet, ulkomaalaiset on sopeutuneet katukuvaan siinä missä kantasuomalaisetkin.
T. Se ex-kokkolalainen