Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavalle lapselleni oli juhlissa annosteltu pizza, muut saivat ottaa itse

Vierailija
23.10.2016 |

Sankarin äiti oli laittanut pojalleni 11v yhden pienehkön pizzapalan lautaselle ja käskenyt mennä pöytään. Muut ottivat itse. Moni söi vielä useamman palan. Poika koki tämän nöyryyttävänä ja muut vieraat muistivat myös huomautella asiasta. Mitä mieltä äidin käytöksestä?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sankarin äiti oli laittanut pojalleni 11v yhden pienehkön pizzapalan lautaselle ja käskenyt mennä pöytään. Muut ottivat itse. Moni söi vielä useamman palan. Poika koki tämän nöyryyttävänä ja muut vieraat muistivat myös huomautella asiasta. Mitä mieltä äidin käytöksestä?

Äidin käytös oli todella tökeröä.Itse olisin juhlien äitinä varmaan annostellut kaikille pizzan suoraan lautaselle varmistaakseni,että kaikki saavat pizzaa eikä kukaan rohmua enemmän kuin jaksaa syödä.

Vierailija
22/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kasvuikäisen todella laittaa laihdutuskuurille? En usko että yksikään ammattilainen voisi määrätä 11-vuotiasta laihtumaan. Viiden kilon painonpudotus on aika suuri tuon ikäiselle. Mistä tällainen pyyntö tai vaatimus on tullut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko kasvuikäisen todella laittaa laihdutuskuurille? En usko että yksikään ammattilainen voisi määrätä 11-vuotiasta laihtumaan. Viiden kilon painonpudotus on aika suuri tuon ikäiselle. Mistä tällainen pyyntö tai vaatimus on tullut?

Tää on kyllä totta, jos ei puhuta oikeasti ihan huomattavasta ylipainosta. Varsinkin pojilla voi tulla lyhyessä ajassa niin urakalla pituutta, ettei laihdutuksessa välttämättä ole järkeä. Toisaalta painonpudotus parantaa varmasti lapsen itsetuntoa.

Vierailija
24/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 jatkaa vielä: muistiko poikasi kertoa, että tyhjensi jo ennen pizzaepisodia ison kulhon karkkia ja puolet sipseistä yksin? Ne oli tarkoitettu koko porukalle ja niitä oli tarpeeksi. Myös kakusta hän söi lähes kolmanneksen. En ajatellut avautua tästä, mutta nyt luulen tunnistaneeni itseäni.

Ja ei, ensin vuonna ei tule pojallesi ainakaan meiltä synttärikutsua.

Vierailija
25/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitkä ovat pojan pituus ja paino nyt? Tuon ikäinen on kasvupyrähdyksen kynnyksellä, joten paino todennäköisesti tuolloin tasaantuu. 

Olin 10-vuotiaana pullukka tyttö, mutta jo 12-vuotiaana ihan normaalimitoissa.

Vierailija
26/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tästä tapauksesa tiedä, mutta omalla pojallani on yksi sellainen kaveri jonka edestä joudun aina juhlissa siirtämään karkki- ja keksikupit ym. kauemmaksi. Tarjottavaa on aina reilusti, mutta en ymmärrä miten tämä yksi onnistuu tyhjentämään yksin valtavan kulhon karkista ennen kuin kukaan muu on ehtinyt ottaa yhtä enempää. Poika on vähän pullea, mutta ei varsinaisesti lihava, jos sillä jotain merkitystä jollekkin on.

Vierailija
27/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai perinyt läskigeenit? Onko tästä tieteellistä näyttöä? Syö ja liikkuu normaalisti, on urheilullinen ja omaa säännölliset ruoka-ajat mutta on silti läski koska geenit? Mitä hyötyä tosta teidän projektistanne sitten on jos poika on vaan geneettisesti läski?

Läskigeenin teho on vaikuttava. Monessa lihavassa perheessä on myös lemmikkieläimet lihavia. Kummasti ne läskigeenit ovat isästä ja äidistä myös Mustiin hypänneet.

Vierailija
28/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun samanikäisenä olin ylipainoinen poika. Kun olin kavereiden luona yötä tai kävin niiden synttäreillä niin mulle sanottiin että "sinä otat sitten viimeisenä" :/

M24

Vierailija
29/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan itse 9-vuotissynttärini. Kaksi serkkuani olivat syöneet kaks isoa laatikollista karkkia sillä välin kun muut olivat leikkimässä. Pettymys oli valtava kun selvisi, että karkkeihin oltiin jo kajottu eikä mitään oltu jätetty koko muulle porukalle. Ei edes kymmentä karkkia. En vieläkään tajua kuinka kahteen pieneen poikaan on mahtunut niin paljon karkkia. Sen kyllä muistan, että heidän kotonaan ei saanut ottaa edes yhtä hörppyä maitoa sinä aikana kun syö puuroa. Vasta sen jälkeen. Tietokoneella sai olla viikossa yht. 1,5 tuntia.

Välillä tuntuu, että älyvapaiden vanhempien kasvatustulos on täysi katastroofi (monen kohdalla.) Rajoittaa saa, mutta kohtuus siinäkin. Kuulin yhdeltä tutulta kun lapsuudenystävieni äiti oli ihmetellyt miten minun sisareni opiskelee maailmalla yhdessä huippuyliopistossa, kun eihän meitä edes kasvatettu lapsena. Heidän perheessä ala-asteaikoina nukkumaanmenoaika oli 19.00. Sen jälkeen ei saanut mennä edes vessaan. Vessakäynnin jälkeen ei saanut vetää vessaa, vaan usean ihmisen tuli käydä vessassa ennen kuin sen sai vetää. Purkkaa sai syödä yhden palan päivässä. Jääkaapille ei saanut mennä itse. Jos halusi syödä illalla esim. kurkunpalan, sai sitä anella ja mielistellä äitiä vaikka kuinka. Muuta en muista, mutta muitakin sääntöjä saattoi olla. Ei liene yllättävää, että kumpikaan lapsi ei ole saanut mitään aikaiseksi - ainakaan vielä, n. 25-vuotiaina. Ei sillä, että itse olisin saavuttanut mitään merkittävää. Kasvoin kuitenkin täysijärkiseksi, olen pääosin tyytyväinen elämääni ja tulen ihan hyvin toimeen. Kiitos vanhemmilleni siitä. En tiedä millainen lopputulema olisi ollut, mikäli olisi joutunut tuollaisen "kasvattamisen" kohteeksi.

Vierailija
30/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai perinyt läskigeenit? Onko tästä tieteellistä näyttöä? Syö ja liikkuu normaalisti, on urheilullinen ja omaa säännölliset ruoka-ajat mutta on silti läski koska geenit? Mitä hyötyä tosta teidän projektistanne sitten on jos poika on vaan geneettisesti läski?

Läskigeenin teho on vaikuttava. Monessa lihavassa perheessä on myös lemmikkieläimet lihavia. Kummasti ne läskigeenit ovat isästä ja äidistä myös Mustiin hypänneet.

Googletapa "geenit ja lihavuus" ja tutki 5-10 ensimmäistä hakutulosta. Ei toi geenijuttu ole mikään lihavien salaliitto vaan ihan oikeaa tutkittua tietoa.

Vierailija
31/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt välttämättä aina geenit, vaan maalaisjärki. Yksi syötti 1-2 vuotiaalle aina älyttömän kokoisia iltapuuroja, jonka syömisessä aikuisellakin olisi tehnyt tiukkaa. Ihmetteli, kun nukkuu huonosti. Vähensi sitten pidemmän ajan päästä annosta ja lapsi nukkui paremmin. Ja puuro oli tosissaan melkein puolen litran annos..

Vierailija
32/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa uskoa että kukaan aikuinen käyttäytyisi noin. Siis että "kouluttaisi"entuudestaan tuntematonta poikaa ulkomuodon takia ja tahallaan nolaisi lapsen kaverin. Onko varma että poika ei ole käynyt rohmuamassa ruokaa tai jotain muuta? Juttelisin siis tuon ko. äidin kanssa että mikä se tilanne oikein oli. Sinunkin on ihan hyvä tietää että miten lapsi on siellä juhlissa oikeasti käyttäytynyt. Nythän sinä vain kuvittelet tietäväsi että osaa käyttäytyä kun et ole paikalla.

Vierailija
33/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoipa tehdä mieli pizzaa. Tilaan Opera Specialin ja syön sen ihan itse kokonaan! Ja puolen litran kylmä kokis nammm!

Ja sitten palaan taas palstalle kertomaan, että ahneelle kersalle ois riittäny 1/20 -osa -siivu.

Vierailija
34/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on tehnyt samat ku se riisiahmatti. Sun poikas on ahne vailla käytöstapoja ja kavereiden vanhemmat on kyllästyny siihen. Kannattais varmaan käydä läpi näitä juttuja sen kanssa, ettei lähde ihan lapasesta.

Vierailija
35/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vois vastailla. Tästä ois tullu mehevä ketju, jos olisitte tässä käyneet läpi koko synttäriepisodia. Eräs täälläkin jo tunnisti itsensä. Höh, odotin hyvää pitkää ketjua :D

Vierailija
36/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarina on tosi eikä sunnuntain provo-osastoa, on kyseessä aikuisen ajattelemattomuus ja tyhmyys, jos kohtelee yhtä lasta noin erottelevasti. Meillä saa syödä kaikenkokoiset kaverit hyvillä mielin ja aina on riittänyt. Kaikki lapset osaavat myös käyttäytyä eli ei tarvitse huonokäytöksisiä rajoittaa pöydän ääressä.

Vierailija
37/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että sun poika ei ole kertonu sulle ihan rehellisesti miten se on siellä ahminu niin paljon, ettei muille riitä. Ootte kasvattanut pullukan, joka on tottunut saamaan herkut itselleen ja nyt se sitten kitisee ku pitäis osata jättää muillekin.

Vierailija
38/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap häippäs heti ku synttärisankarin äiti kerto mitä siellä juhlissa oikeasti tapahtui :D Kerro lisää!

Vierailija
39/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin yhteyttä tuohon synttärisankarin äitiin. Siis eihän tuollainen kohtelu ole mitenkään asiallista mutta haluaisin myös varmistaa että onko tarina mennyt todella noin kuin oma poika on kertonut.

Vierailija
40/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos ap kysyisit siltä äidiltä miksi toimi näin. Myös meillä on ollut tällainen synttärivieras kylässä, ei ollut ylipainoinen mutta käytöstavat olivat todella hukassa. Otti yhden karkkikipon suorilta itselleen eikä antanut muille jne. Pikkupizzoista olisi syönyt kaikki yhtä tiettyä makua olevat, lappasi niitä lautaselleen kohtuuttoman määrän. Pakko oli sanoa lapselle että istupa alas niin minä annan sulle.

Äidin kanssa keskustelin asiasta ja hän suuttui mulle, väitti et lapsi kyl osaa käyttäytyä. Lapsi tietysti vieressä yllytti äitiä. Äiti uskoi vasta kun eräs toinen äiti oli kertonut että myös heidän luona oli ilmennyt tällaista käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä