Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2v 5kk kieltäytyy kerhosta, joka ennen oli mieluisa paikka!

08.03.2006 |

Me olemme hieman ihmeissämme, miten meidän kannnattaisi jatkossa toimia, jotta kerho ja myöhemmin päiväkoti olisivat pojalle kivoja paikkoja joihin hän tykkää mennä. Kyseinen kerho on 2 v-3v tarkoitettu jumppakerho, johon poika on jo yli puolen vuoden ajan mennyt isänsä kanssa. viime kerralla poika ei halunnut mennä edes jumppasaliin vaa sanoi että kerho on tyhmä. Isä sai houkuteltua pojan kuitenkin sinne hetkeksi, mutta poika ei viihtynyt. Poika otti tänäänkin itse puheeksi kerhon ja sanoi ettei halua mennä.

Pitäsiskö nyt pitää taukoa (olla edes mainitsematta kerho-sanaa) vai mennä sitkeäsi joka kerta ja mahdollisesti valmistella henkisesti poikaa? Auttaisikohan jos minä menisin isän sijaan pojan kanssa? Kiltit kertokaa onko teillä ollut vastaavaa ja miten olette toimineet?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on on ollut lähiaikoina muutoksia ja säpinää elämässä. 4kk sitten meille syntyi vauva, josta poika ei kyllä ole ollut mustasukkainen. Olemme muutamassa ja remontoimassa, mutta poika sanoo haluavansa kyllä muuttaa nopeasti uuteen kotiin.

Vierailija
2/3 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Meillä tämä sama ongelma oli meidän nelivuotiaallamme. Hänkin piti kerhosta, mutta yllättäen tuli täysstoppi kerhoon menoon. Me otimme lapsen pois kerhosta. Meillä on kotona 2v ja vauva ja päätimme mieheni kanssa, että turhaan itkevää ja huutavaa lasta väkisin kerhoon vie kun ei ole pakko. Elämässä tulee pakkoikävyyksiä vastaan jossain vaiheessa. Kerhotätimme oli kylläkin toista mieltä :) Jos hän kerhosta jossain vaiheessa innostuu niin toki hänet sinne uudelleen laitamme. Nyt on kuitenkin sujunut hyvin, eikä kerhoon ole ainakaan toistaiseksi ollut ikävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... vaikka myös aiemmin kävi ihan mielellään. Hän alkoi sanoa, että siellä on ihan tyhmää ja tylsää ja hänellä on kotona niin paljon " töitä" , ettei hän voi mennä jne jne...

Soittelin eilen kerhoon, kun poika ei taaskaan halunnut lähteä ja kysyin heiltä (kun varmaan omaavat kokemuksia aiheesta), että mitä olisi viisasta tehdä. Kerhotäti sanoi, että joskus näille 3-vuotiaille tulee tuollaisia takapakkeja, ehdottomia kerhosta kieltäytymisiä ja vanhempiin takertumisia, vaikka ovat aluksi alkaneet kerhoa käymään mielellään. Hän sanoi, että pakottaminen ei ole hyvä ratkaisu, vaan on parasta pitää pari viikkoa taukoa, eikä edes puhuta koko kerho-asiasta mitään tuona aikana. Sitten parin viikon päästä voisi alkaa varovasti puhella, että mitähän ne siellä kerhossa tekee ja onkohan siellä oman lelun päivä taas, ym. Mutta ei vieläkään kysy, että menisitkö sinä sinne, vaan odottaa lapsen omaa aloitetta asiasta. Sitten kun hän itse sanoo, että haluaa mennä, niin sitten vasta mennään.

Itse aion ainakin tätä konstia nyt koittaa.

Meidän pojan kerhossa vain on nyt sitten ensi viikon keskiviikkona valokuvaus, että siihen aiomme osallistua, niin että menen itse mukaan ja käymme vain siinä kuvauksessa. Tai tietysti jos poika haluaa, niin saa silloinkin jäädä.