Raskausajan närästys, alkoi rv 4. Auttaako siihen mikään?
Nyt rv 10+1.
Närästys alkoi jo muutama päivä ennenkuin menkkojen piti alkaa, siitä tiesinkin tehdä testin.
Mikä tähän auttaisi? Vauvan painosta ei vielä voi johtua joten raskaushormooni on syyllinen. Tähän päälle vielä vauvan paino niin paljonkohan sitä loppuraskaudessa närästääkään :o
Kommentit (11)
Pyydä lääkäriltä omepratsol resepti. :)
Vastauksena otsikon kysymykseen: mulla auttoi synnytys. Sitä ennen ei yhtään mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vastauksena otsikon kysymykseen: mulla auttoi synnytys. Sitä ennen ei yhtään mikään.
Mulla ei sekään! Vaiva jäi. Mutta joo. Kannattaa korottaa sängyn päätyä. Tää on itse asiassa ainoa asia, joka auttaa mun vaivaan, edes lääkitys ei auta (voi olla siis välillä kokokaan ilman lääkitystä, mutta jos esim. oon yökylässä tai hotellissa, närästää aina, vaikka syön lääkkeitä). Sitten toinen juttu on se, että ruuan jälkeen ei kannata mennä makaamaan. Tietyt ruuat närästää, mutta ne, mitkä kullakin närästää, ovat yksilöllisiä juttuja. Noista hiilihappojuomista aina sanotaan, että närästävät, mutta mulla eivät närästä lainkaan. Syömiseen vielä sen verran, ettei kannata syödä isoja määriä kerralla, muttei toisaalta olla liian pitkiä aikoja syömättä (tosin raskaana ei yleensä muutenkaan halua).
Synnytys. Ei mikään muu.. Pahoitteluni. Itsellä myös kolme kertaa se ainoa, ja pysyvä, raskausoire. Salissa helpotti.
Ehkä vähän auttaa välttämisruokavalio ja säännöllisesti pieniä annoksia syöminen
Mua närästi hirveästi alkuraskauden aikana, mutta helpotti raskauden edetessä. Toivoa siis on. :D
Rennietä ja Gavisconia voi turvallisesti syödä ja niitä meni mulla kyllä reilusti, varsinkin yötä vasten. Neuvolalääkäriltä voi pyytää reseptin turvalliseen raskaana käytettävään reseptilääkkeeseen, pelasti mut loppuvaiheessa.
Itsellä alkoi ihan alusta, noin viikosta 8 ja jatkui tosi voimakkaana varmaan jonnekkin 28-30 viikolle, välillä helpotti ja alko sit taas. Se on tosi kurja vaiva!
Omeprazol 2 kpl/vrk auttoi. Vältä hiivaleivonnaisia, etenkin pulla paha. Ja limsa.
Kannattaa jättää hiilihapolliset juomat väliin ja olla pystyasennossa ruokailujen jälkeen. Apteekista voi kysellä lääkkeitä.