Miesystävä haluaisi muuttaa yhteen mutta ei osaa yhtään huolehtia kotitöistä tai raha-asioista
Olemme 20- ja 22-vuotiaat. Itse asun vuokralla halvassa kaksiossa. (n.400€/kk) johtuen paikan sijainnista. Minulla kävi tuuri sillä sain työpaikan jossa mahdollista työskennellä pääosin kotoa käsin.
Miesystävä asuu omassa vuokrayksiössään, vuokra lähemmäs 700 mutta hänestä on pakko asua keskustassa kun kaverit ovat siellä. Hänen kämppänsä on aina sekaisin, kun käyn siellä niin en löydä ikinä puhdasta kahvikuppia tai pyyhettä. Loppukuusta hänen rahansa ovat loppu ja sitten ottaa pikavippejä tai lainaa joltain kavereiltaan.
En ole nalkuttanut, vaan sanonut että jos me muutamme yhteen niin molemmat tekevät kotitöitä eikä ole olemassa mitään miesten tai naisten hommia. (hänen isänsä on tätä sarjaa)
Ei ole oikein sanonut juuta eikä jaata ehtooni, marisee vaan että kyllä naiset on ennenkin hoitaneet siivouksen ja keittiön.
Kumpikaan meistä ei halua lapsia joten sitä ei tarvitse ottaa tässä huomioon. Mitä tehdä?
Kommentit (9)
Suosittelen, että asutte jatkossakin kumpikin omassa kodissanne.
Päädyt muuten siivoojaaksi sikolättiin - ja todennäköisesti maksat vuokran yksin.
Kunnon sovinistisika. Miksi naisen pitäisi siivota varsinkin jos hän on itse se sotkija? Ala katsella järkevää ja vastuuntuntoista miestä, niitäkin on.
Ei kannata muuttaa yhteen. Mies näyttäköön, että osaa elää porsastelematta ja hoitaa taloutensa ennen kuin harkitsisinkaan. Haluaa vain ilmaisen piian ja lisää rahaa käyttöönsä (sinun pussistasi).
Jos kaipaat elämääsi riitoja - niin muuta yhteen. Jos et, niin et muuta.
Juu, ei kannata muuttaa yhteen. Minä asuin kolme vuotta tuollaisen miehen kanssa. Olin käytännössä hänen taloudenhoitajansa.
En muuttaisi yhteen. Onko hänessä mitään hyviä puolia edes? Olet nuori ja löydät kyllä vielä vaikka kuinka miehiä jos tästä suhteesta lähdet.
(Sen ymmärrän, että ihminen haluaa asua keskustassa, kunhan on varaa siihen.)
Se selvästi etsii itselleen äitiä joka siivoaa ja huolehtii. Jos se nyt jo narisee ja valittaa niin ei se tuosta paremmaksi mene. Haluatko oikeasti olla sille siivoojana silläaikaa kun se on kavereitten kanssa? Tuleeko sun kotona työskentelystäkään mitään jos joudut elämään sotkun keskellä? Oletko valmis että sun mieskaveri elää sun palkkarahoilla aina kun omat rahat on lopussa? Toi rahankäyttö luultavasti lähtee vielä enemmän hallinnasta jos se luulee että sulta saa rahaa kun kerran asutte yhdessä. Laittaisitteko kaikki menot puoliksi vai miten? Entä jos mies tuhlaa rahansa niin millä ostatte ruokaa ja maksatte laskut?
Tuolla miehellä on elämänhallinta hukassa ja se puhuu susta alentavasti.Kyllähän tuo kun se sanoo että on naiset ennenkin siivonnut tarkoittaa selvästi sitä että se siivous olisi sun työ jatkossa. Ei sitä tunnu omat sotkut haittaavan niin se eläisi mielellään sikolätissä ja sulle kiukuttelisi kun et ehdi töiden takia siivoamaan kaikkea. En muuttaisi kyllä tuon kanssa yhteen. Olet nuori ja löydät varmasti paremman miehen itsellesi.
Periaatteessa ihan ok jako, että nainen siivoaa ja mies tekee muuta - mutta jos muutatte kerrostalon niin mitähän se muu olisi?
Meillä aikanaan toimi toi, että minä siivosin (mies ei sotkenut mitään extraa) ja mies hoiti nurmikon, autot ja osan kotitöistä. Esmes osasi kiikuttaa eteisessä olevan roskapussin pönttöön ja vei matot ulos kun siivottiin. Hoiti myö minun lapsen (uusioperhe) tarpeen vaatiessa. Eikä tarvinnut pelätä että jotain sattuisi. Ja tiesin, että jos jotain sattuu niin osaa hoitaa hommat.
Tuo talouden holtittomuus on huolestuttavaa. Jos kuitenkin päätätte muutta kimppaan, niin huomaa ainakin se, että jos teette yhteisen vuokrasopimuksen ja kaveri ei maksa vuokraa, niin sinä vastaat siitä.
Otsikon perusteella:ei yhteenmuuttoa.