Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausaikana light limuja vai sokerillisia??

Vierailija
22.10.2016 |

Kumpi parempi? Aspartaamia näemmä saisi käyttää, mutta onko siitä jotain haittaa vauvalle? Vai onko vauvalle enemmän haittaa aiitä sokerista?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vettä tai hedelmä /marjamehua. Pöljä.

Vierailija
2/23 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttäis kumpaakaan. Haitallista molemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on kumma jos ei limpparista voi luopua edes raskauden ajaksi.

Vierailija
4/23 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin haitallista kumpikaan silloin tällöin juotuna. Valitsisin kuitenkin sokerillisen.

Vierailija
5/23 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaistutkimuksen mukaan kumpikin on yhtä haitallista terveydelle siinä mielessä, että kumpikin kohottaa riskiä sairastua 2-tyypin diabeetekseen. Ei tarvitse juoda kuin 2 dl/päivä ja riski on todellinen.

Vierailija
6/23 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä diabetes joten kaikki tuotteet ovat sokerittomia meillä. Olen nyt ostanut omat sokerilliset kun ajattelin, että tietenkään ei saa makeutusainetta syödä mutta näemmä saa. Mietin vai että kumpi on pahempi? Mehukeittokin ollut aina sokeritonta, samoin kaikki mehut

Vierailija
7/23 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspartaami hajoaa elimistössä muun muassa formaldehydiksi ja metanoliksi. Mielestäni ei erityisen vaikea valinta.

Vierailija
8/23 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sä tarvit sitä limpparia? Aiotko opettaa sen lapsenkin lipittämään sitä?

Vierailija
9/23 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jo synytynyt lapsia joiden hampaat ovat puhjenneet ilman kiillettä ja syynä on ollut äidin raskaudenaikainen limpan lipitys. Ajattele että se on kuin alkoholi-no can drink while pregnant. En kyllä tosin ymmärrä miksi sellaista myrkkyä pitäisi kenenkään päivittäin juoda?

Mutta makeutusaineet on pahempi vielä kuin sokeri kohtuudella.

Minäkin suosittelen vettä nyt ja loppuelämäksi

Vierailija
10/23 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä diabetes joten kaikki tuotteet ovat sokerittomia meillä. Olen nyt ostanut omat sokerilliset kun ajattelin, että tietenkään ei saa makeutusainetta syödä mutta näemmä saa. Mietin vai että kumpi on pahempi? Mehukeittokin ollut aina sokeritonta, samoin kaikki mehut

Kumpikaan ei ole hyvä. Ei edes diabetesta sairastavalle miehellesi. Sokeriton on tietty paras, mutta ei keinotekoisesti makeutettu.

Vierailija
11/23 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä sitä nyt joka päivä lipitäkkään. Joskus otan pullosta hörpyn pari ja jos jossain hesellä tms käyn syömässä niin tulee se mukillinen juotua.

Janojuoma kotona on vissy, maito tai tuoremehu

Vierailija
12/23 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka oikeasti rakastaa limonadia niin paljon, että jatkaa vaikka on raskaana tai sairastuu diabetekseen!? Vai onko kyse pelkästä välinpitämättömyydestä? Aika vähän saa kyllä välittää, että jatkaa kaupasta kalliiden, painavien, epäterveellisten ja tilaa vievien pullojen raahaamista pelkästään tavan vuoksi, kun hanasta saa ilmaista ja terveellistä juomaa. Toki vielä hirveämpää on, jos ei tyydy veteen kun se on pahaaaa yök en mä haluuuu vettä äitiiii

Vierailija
13/23 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mä sitä nyt joka päivä lipitäkkään. Joskus otan pullosta hörpyn pari ja jos jossain hesellä tms käyn syömässä niin tulee se mukillinen juotua.

Janojuoma kotona on vissy, maito tai tuoremehu

Janojuoma maito tai tuoremehu???

Vierailija
14/23 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi luoja. Täällä demonisoidaan jo limsa suunnilleen koskenkorvan vertaiseksi. Kyllä nyt odottava äitikin saa joskus hankkia nautintonsa jostakin, oli se sitten lasillinen limsaa tai appelsiinimehua!

Vierailija
15/23 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo vettä tai hedelmä /marjamehua. Pöljä.

Miten se hedelmämehu on terveellisempää kuin limsa? Ainakaan noin niinkuin sokerin kannalta?

Vierailija
16/23 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti sokerillinen, ja tietty vähäisissä määrin.

Vierailija
17/23 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi luoja. Täällä demonisoidaan jo limsa suunnilleen koskenkorvan vertaiseksi. Kyllä nyt odottava äitikin saa joskus hankkia nautintonsa jostakin, oli se sitten lasillinen limsaa tai appelsiinimehua!

Köyhä on elämä, jos ainoa nautinto on sokeri.

Vierailija
18/23 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö... itse olen nyt raskaana viikolla 38 ja olen juonut tähän asti pari kertaa viikossa pepsi maxia. Neuvolasta sanottiin että asia täysin ok.

Vierailija
19/23 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö... itse olen nyt raskaana viikolla 38 ja olen juonut tähän asti pari kertaa viikossa pepsi maxia. Neuvolasta sanottiin että asia täysin ok.

Omia aivoja et osaa käyttää??

Vierailija
20/23 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herran jumala että tästäkin pitää tehdä hirveä asia.

Ei se sikiötä vahingoita millään tavalla jos silloin tällöin juo vähän limukkaa. Jos vahingoittaisi niin se olisi kokonaan kielletty.

Itse suosin mieluummin sokerittomia, pitää vain muistaa olla juomatta syklamaattia tai sakariinia sisältäviä juomia. Aspartaami on turvallista sikiölle.

Ei raskaana tarvitse kokonaan lopettaa elämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän