Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka montaa kieltä AV-mamma osaa?

Vierailija
22.10.2016 |

Alle voitte kertoa kielet joita osaatte :)
Yksittäisiä fraaseja ei lasketa, vaan kieltä tulisi osata vähintään auttavasti.

Kuinka montaa kieltä AV-mamma osaa?

Vaihtoehdot

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa suomea, ruotsia, englantia ja ranskaa.

2/19 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi, englanti, ruotsi, saksa ja ranska. Espanjallakin ehkä pärjäisin, mutta melko huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan, että puolet tulee ostamaan viittä-kuutta tai useampaa, avlla kun ollaan. :DDD

Vierailija
4/19 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan suomea, ruotsia ja englantia. Olen opiskellut 3 vuotta lukiossa saksaa, mutta en osaa sitä lainkaan. Turhaan meni nekin oppitunnit, jos olisin valinnut käsityön valinnaiseksi, olisin voinut tehdä itselleni kansallispuvun omin käsin.

5/19 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaan, että puolet tulee ostamaan viittä-kuutta tai useampaa, avlla kun ollaan. :DDD

Suomessa nyt on melko hyvät kielivaihtoehdot kouluissa. 3 on pakollista joka tapauksessa ja moni ottaa vapaaehtoisena muita kieliä jo peruskoulussa tai viimeistään lukiossa. 

Vierailija
6/19 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi äidinkieli, englanti erittäin hyvä, ruotsilla ja saksalla pärjään maailmalla. Lisäksi ymmärrän jonkin verran kirjoitettua ranskaa, olen opiskellut kolme vuotta latinaa, saman verran nykykreikkaa sekä espanjan ja italian alkeet. Vastasin kuitenkin neljä, koska vain neljällä kielellä pystyn käytännössä puhumaan.

Vierailija
7/19 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanti äidinkielenä, suomi, ruotsi, espanja ja japani sujuvasti. Latina ja ranska kohtalaisesti. Opetan englantia, ruotsia ja japania lukiossa.

Vierailija
8/19 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä: suomi, ruotsi, englanti, japani. Espanjasta myös muutama kurssi käytynä että ymmärrän tekstejä ja puhetta jotenkuten mutta en osaa itse keskustella sujuvasti eli en mielestäni sitä osaa.

Vierailija
9/19 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ja enkku

Vierailija
10/19 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi äidinkieli, enkku, ruotsi ja saksa. Saksan alotin nelosluokalla ja lopetin lukion ekan kurssin jälkeen. Ruotsissa olen parempi kuin enkussa.

Ja mulla on oikeasti huono kielipää, siksi sen saksankin lopetin lukiossa kun viimein luvan siihen sain vanhemmiltani. Olin saksassa silloin tosin parempi kuin enkussa, mutta päätettiin että parempi käyttää energiat siihen enkkuun että siitä saisi sujuvan - ja ihan ok sujuva siitä lopulta tulikin. Saksa on siis vähän unohtunut jo, ymmärrän sitä jotenkin, mutta sen tuottaminen olisi jo vaikeampaa.

Ruotsissa olin alusta asti hyvä, lopulta kirjoitinkin ylppäreissä sen pitkänä enkun sijasta x)

Vierailija
11/19 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea, englantia, ruotsia, venäjää, saksaa, espanjaa ja yllärinä baskia.

Vierailija
12/19 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea, englantia ja venäjää. Ruotsia en koskaan oppinut.

13/19 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttavasti menee helposti viisi. Suomi äidinkielenä. Ylppäreissä laudatur englanti, ruotsi, saksa. Venäjää opittu 5 vuotta. Lisäksi viittomakielen alkeet.

Vierailija
14/19 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä niin uskomatonta on? Suomi, ruotsi ja englanti on jo ihan perusvalikoima, joita lähes kaikki suomalaiset osaa. Näiden lisäksi monilla on sitten edes yksi vapaasti valittu kieli.

Vierailija
15/19 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittä. Suomea, saksaa, englantia, ruotsia, italiaa. Ajattelin elämäni aikana oppia vielä ainakin ranskaa ja hollantia.

Vierailija
16/19 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi, englanti, ruotsi, saksa, kiina ja venäjä. Tarkoitus on vielä kesken olevien opintojen aikana oppia ranskaa, italiaa sekä espanjaa. Arabiaa ja somaliaa haluaisin myös oppia, mutta vielä en ole löytänyt sopivaa paikkaa opiskella niitä.

Vierailija
17/19 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmea sen verran sujuvasti että voin käyttää niitä töissä (olen kansainvälisessä firmassa pikkupomona toimistohommissa). Kahta ontuen, mutta pärjään sosiaalisissa tilanteissa ja luen sujuvasti. Kahta muuta heikosti, mutta pakon edessä selviän lukemisesta ja esim. lomalla kaupassa ja lyhyissä keskusteluissa, mutta en osaa pitää yllä yhtään pitempää keskustelua. 

Vierailija
18/19 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaksikielinen eli suomi ja ruotsi, lisäksi sujuva saksa ja englanti (asun ulkomailla ja käytän työkseni kieliä).

Vierailija
19/19 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-suomi (äidinkieli)

-englanti (AMK englannista täydet pisteet)

-ruotsi (B2 tason kursseja käytynä)

-saksa (pitkä saksa käyty, jossa paras arvosana 8)

-ranska (keskitason B1+ kursseja käyty)

-italia (B1-B2 tason kursseja käyty)

-espanja (B2 tason kursseja käyty)

-portugali (A2 tason kursseja käyty)

-venäjä (B1 tason kursseja käyty)

-viro (B2 tason kursseja käyty kirjallisesti)

Nollatason kursseja käyty ja yksittäisiä sanoja, fraaseja ja kielioppiasioita yms. opittu seuraavista kielistä; esperanto, suomalainen viittomakieli, unkari, pohjois-saame, latina, norja, kiina, japani, arabia, turkki, karjala, heprea

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan