Miksi naapuri ilkeilee lapsestani?
Olen yh, ja minulla on samanikäinen lapsi kuin naapurillani. Jo aiemmin, on naapurille ollut vaikeaa se, että minun lapseni on oppinut lukemaan ennen kouluikää itsekseen. Kuulemma huomasi, että pojastani tulee nössö ja ihan ilmiselvästi lapseni on fyysisessä kehityksessä jäljessä kun ei halunnut pelata tuolloin jääkiekkoa. Lukemisen osaaminen oli merkki siitä, että lasta vain treenataan kotona, ja lapsesta halutaan parempaa kuin onkaan.
Sama juttu jatkuu nyt kouluiässä: pojan harrastuksia haukutaan pihan muille lapsille: On kuulemma noloa, että lapsi soittaa pianoa konservatoriossa. ( Heidänkin tyttö kävi pääsykokeissa, mutta ei päässyt sisään.) Tytölle soittoharrastus kuulemma sopii, mutta pojalle ei.
Poikani sai stipendin keväällä. taas oli sama mamma kertomassa niille pihan toisille lapsille, että poikani nuolee opettajia. Kyllä, sanavalinta oli tuo.
Nyt on hänelle selvinnyt, että poikani on koulun oppilaskunnassa. kas kummaa, kun nyt on noloa kuulua siihen. ja siihen kuuluvat ovat hikareita ja tulevia valehtelevia poliitikoita. Viime vuonna kun hänen tyttärensä oli siellä, niin mitään parempaa paikka ei ollutkaan.
Tällä viikolla on kysellyt, että mitä numeroita on poikani saanut koulussa. Ja taas alkoi sitten kertoa niille pihan muille lapsille, että kuinka on noloa saada kymppejä ja ysejä. parempi saada niitä seiskoja, mitä sitten hänen tyttönsä on saanut.
Tähän touhuun on moni muukin kuin minä kyllästynyt. Suoltaa siis tuota roskaa niin pihan muille vanhemmille kuin lapsillekin. osa muista vanhemmista on jo kieltänyt lapsiaan puhumasta tuon naisen kanssa. Samoin olen omaakin kieltänyt vastaamasta hänelle. tuo nainen vain on niin kiero, että kyselee noita asioita poikani niiltä kavereilta, jotka eivät asu tässä.
Tietysti haukkuu minua, koska olen yh. Heillä menee paremmin, kun on oikea ydinperhe jne. Tätä olen kuullut siitä saakka kun tuohon muuttivat.
Muutkin vanhemmat pihasta ovat huomanneet, että juuri minun lastani dissaa. On pohdittu, että johtuuko sitten siitä, että hänen tyttönsä ja minun poikani ovat samalla luokalla. toisaalta dissasi jo ennen kuin olivat koulussakaan.
Selityksiä? Miksi tekee tuota?
Kommentit (8)
Ei ole naapurilla ihan kaikki inkkarit kanootissa. By the way miksi tuo äiti pyörii pihassa kouluikäisten lasten leikeissä?
Siriina2 kirjoitti:
By the way miksi tuo äiti pyörii pihassa kouluikäisten lasten leikeissä?
Siksi koska tarina on satua, eikä provoilija-valehtelijamme tajunnut huomata tuota.
Oma heikko itsetunto pakottaa nostamaan omaa arvoaan. Kateus siitä, että pärjäät omillasi taloudellisesti (ja suhteessa paremminkin, samassa taloyhtiössä asutte: sinä omilla varoillasi, hän ja mies kahdestaan eli pystyvät yhdessä samaan mihin sinä yksin). Kateus siitä että lapsesi pärjää. Ehkä olet vielä häntä paremmin koulutettu? Paremman näköinen? Hän lienee wanna-be-parempaa väkeä. Mikään kohde ei ole niin hyvä ampua kohti kuin yh lastensa kanssa, ei ole pelkoa että mies ärähtää. Pää pystyyn ja tiedä arvosi, tuo kaikki kielii vain kateudesta ja alemmuudentunteesta. Vielä kortit kääntyy, noloja tilanteita edessä hänelle.
Tällsestähän voisi tehdä poliisille jo varmaan ilmoituksen.. Tosin porvoostahan tää varmaan on
Vierailija kirjoitti:
Oma heikko itsetunto pakottaa nostamaan omaa arvoaan. Kateus siitä, että pärjäät omillasi taloudellisesti (ja suhteessa paremminkin, samassa taloyhtiössä asutte: sinä omilla varoillasi, hän ja mies kahdestaan eli pystyvät yhdessä samaan mihin sinä yksin). Kateus siitä että lapsesi pärjää. Ehkä olet vielä häntä paremmin koulutettu? Paremman näköinen? Hän lienee wanna-be-parempaa väkeä. Mikään kohde ei ole niin hyvä ampua kohti kuin yh lastensa kanssa, ei ole pelkoa että mies ärähtää. Pää pystyyn ja tiedä arvosi, tuo kaikki kielii vain kateudesta ja alemmuudentunteesta. Vielä kortit kääntyy, noloja tilanteita edessä hänelle.
Tarkoitat varmaan elareilla.
Mitäs rakensit pesän hienostoalueelle.