Aftoja suussa, mikä niihin auttaisi parantavasti pikaisesti?
Mulla on riesana aika ajoin useat aftat suussa ja nyt on toisella puolella korvaan johtavan käytävän suulla iso sellainen leesio, en jaksa enää noita, aina niitä tulee ja kestää aikansa, mutta se kipu on aivan järkyttävää, pari yötä jo valvottanut, kun tuo korvaan johtavan tiehyen suulla oleva afta säteilee muutenkin kroonisesti oireilevaan korvaani, joka on kuuroutunut jne.
Väsyttää.....
Pesen hampaat tahnalla, jossa ei vaahtovaa kemiallista ainetta, joten ei ne tule hammastahnasta, tiedän sen jo useamman vuoden kokemuksellani. Nyt olen sitten imeskellyt Toncilsejä, ja välillä huuhdellut Corsydyl-liuoksella ja Vademeikkumia veteen sekoitettuna ja pursutellut sekä voimakkaalla suolavedellä. Särkylääkettäkin olen joskus napannut, mutta en viitsisi niitä vatsani takia ottaa.
Kommentit (29)
Käyttäjä2628 kirjoitti:
Oletko kokeillut desinfiointiainetta?
Minulla ja pojalla lähtevät nopsaan pois, kun suihkauttaa / pumpulipuikolla sivelee Septidinillä. Suosittelen sitä "suihkauttaa" vaihtoehtoa, pumpulipuikolla törkkiminen sattuu h**sti. Mutta tosiaan poistuvat nopsaan tuolla konstilla meidän perheessä.
Tosin mulle ei nykyään oikeastaan tunnu tulevan, pojalle tulee kun välillä haluaa kokeilla erilaista hammastahnaa.
Aftasuukki kuittaa: Olen kokeillut joskus Septidiniäkin, ja ehkä jotenkin auttaa, mutta parhaiten puuduttaa toi Corsydyl-liuos ja samalla tavalla olen sitäkin täsmästi tuikkinut pumpulitopsulla suoraan aftaan. Yleensäkin kaikkihan nuo litkut vähän aikaa auttavat, mutta eivät poista niitä aftoja heti, vaan ylipäätänsä olisin kiitollinen sellaisen afta-häätöaineen keksijälle, jolla saisi heti-helpotuksen, ja niiden poistumisen suustani päivän viiveellä ainakin, mutta tuskin sellaista ainetta tai torjunta-ainetta ylipäätänsä niiden tulemiseen koskaan keksitäänkään.
Voi auts, tiedän tuon jättiaftan aiheuttaman kivun ja se kestää... Mulle ainakin rucolan syönti aiheuttaa aftoja. Tuo oralmedic auttaa parhaiten
Kannattaa miettiä aina, kun afta ilmestyy, että mitä on syönyt sitä ennen. Laittaa vaikka ylös paperille, että pystyy paremmin tunnistamaan aftojen aiheuttajia
Vierailija kirjoitti:
Testaa sitä oralmediciä. Se tehoaa ihan satavarmasti.[/quote
Aftavaivainen kuittaa: Juu, olen kylläkin katsellut joskus apteekissa tuota Oralmediciä, mutta kun olen niin monen monia apteekista ja luontaistuotepuljusta saatavia aineita kokeiltuani vuosikymmenien aikana päätynyt siihen tulokseen, että kyseiset erinimiset mömmöt kyseiseen vaivaan lupaavat enemmän kuin miten ne sitten loppuen lopuksi tepsivät, niin olen rahojani säästääkseni päätynyt aina sitten vain noihin aloituksessani mainitsemiini perinteisiin aineisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testaa sitä oralmediciä. Se tehoaa ihan satavarmasti.[/quote
Aftavaivainen kuittaa: Juu, olen kylläkin katsellut joskus apteekissa tuota Oralmediciä, mutta kun olen niin monen monia apteekista ja luontaistuotepuljusta saatavia aineita kokeiltuani vuosikymmenien aikana päätynyt siihen tulokseen, että kyseiset erinimiset mömmöt kyseiseen vaivaan lupaavat enemmän kuin miten ne sitten loppuen lopuksi tepsivät, niin olen rahojani säästääkseni päätynyt aina sitten vain noihin aloituksessani mainitsemiini perinteisiin aineisiin.
Juu, mutta trust me, tuo auttaa, ja se vie aftakivun välittömästi eikä kipu palaa enää. Siinä on jotakin happoa tms. Toimii, joten mars apteekkiin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa miettiä aina, kun afta ilmestyy, että mitä on syönyt sitä ennen. Laittaa vaikka ylös paperille, että pystyy paremmin tunnistamaan aftojen aiheuttajia
Aftasuukki kuittaa: Niinpä, mutta kun välillä niitä ei kuitenkaan tule esim. kirsikkatomaateistakaan, vaikka olen niitäkin epäillyt aftojeni aiheuttajiksi, ja vadelmahilloa sekä lukuisia muitakin ruoka-aineita ja mausteita, mutta kun sitä tekee mieli syödä kaikenlaista, ja jos ei ole pitkään aikaan niitä aftoja ollut, niin sitä joskus vaan ajattelee, että jospa nyt ei tulisi tällä kertaa, ja aina ei tulekkaan, että en jaksa uskoa, että olisi ihan ruoka-aine peräistäkään mun aftani, nimittäin jotkut tutkijat epäilevät myös hormoneista ja vatsahapoista johtuviksi jne.
Vierailija kirjoitti:
Testaa sitä oralmediciä. Se tehoaa ihan satavarmasti.
Kiitos vinkistä .Käyn kysymässä apteekista tuota .
terv.no 2 aftasuu
Vierailija kirjoitti:
Teepuuöljy kuulemma tepsii :)
Teepuuöljy on myrkyllistä. Ei sitä saa suuhun laittaa! :/
Usko pois, tuo Oralmedic auttaa. Apteekissa sanoi, että on tullut asiakkailta hyvää palautetta.
Laitettiin sitä 13-vuotiaalle ja afta lakkasi vaivaamasta samantien.