Kokilla paljon tatuointeja - ällöttää
Käyn työpaikkani vieressä eräässä lounasravintolassa päivittäin syömässä. Siellä on ilmeisesti uusi kokki. Minulla ei ole mitään tatuointeja vastaan ja kohtuullisuuden rajoissa ne ovat mielestäni hienoja.
En kuitenkaan tiedä miksi, mutta jostain syystä minua alkoi ällöttää tämän uuden kokin näkyvät ja "suttuisen" näköiset molemmat kädet peittävät tatuoinnit. Tuli kamalan epähygieeninen olo, vaikka en usko tämän kokin hygieniassa olevan muuten mitään vikaa. Mitä mieltä olette, pitäisikö kokkien peittää näkyvät tatuoinnit esimerkiksi pitkähihaisilla? Ymmärrän tosin senkin, että työtä tehdessä tulee kuuma.
Kommentit (12)
Oisit käynyt aamulla suihkussa, niin ei olis ollut niin epähygieeninen olo.
Ei tarvitse. Ei se väri sieltä mihinkään leviä.
Mua ällöttää jos kokilla on esim ihottumaa tai jotain palovamma-arpia käsissä. Voisko ne peittää pliis? Tosi epähygieenistä.
Ei se parantunut vanha tatuointi ole sen epähygieenisempi kuin tatuoimaton iho. Todennäköisesti pitkistä hihoista irtoaa enemmän tavaraa ruokaan.
Olen myös kokki ja työn antajani sanoi heti ensi kättelyssä että mun iso tatuointi pitää peittää. Ihme kun eletään jo 2000 lukua eikä tatuointeja hyväksytä vieläkään...
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvii.
Eli tarvitsee vai ei?
On tosiaankin vastenmielistä jos kokilla on tatuoidut kädet. Käyn semmoisessa paikassa syömässä vain kerran.
Tämä on mielipiteeni ja minulla on oikeus tähän.En millään muotoa esitä olevani oikeassa.
Mä en kyllä myöskään tykkää tatuoidusta ruoan kanssa työskentelevästä.
Tomi Björk on eittämättä hyvä kokki, mutta en vaan kestä sitä ulskoasua. Onneksi hän ihan varmasti pärjää ilman minun rahojani.
Ranteisiin asti tatuoitu kokki tai tarjoilija saa minut kääntymään. En voi sille mitään.
Roadwalker kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvii.
Eli tarvitsee vai ei?
Mikä tuossa lauseessa on vaikea ymmärtää?
Ravintolan voi aina vaihtaa. Jos kokilla/tarjoilijalla on näkyviä tatuointeja, voi äänestää jaloillaan.
Julkisessa terveydenhuollossa valitetavasti lääkäriä ei voi valita, mutta sormiin asti tatuoitu saisi kyllä antamaan palautetta ja toivomaan jotakuta muuta seuraavalla kerralla.
Finnair juuri linjasi, että matkustamohenkilöstöllä ei saa olla tatuointeja polvista alaspäin, olkapäistä ranteisiin eikä kaulalla, eli työasujen puitteissa näkyvissä. Tästä oli joku piirroskin. Ihan hyvä linjaus
No ei tarvii.