Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

n 5 v tyttöjen äitejä kuulolla?

Vierailija
08.03.2006 |

Joko tuossa iässä tyttöjä alkaa kiinnostaa jalkoväli ja siihen liittyvät jutut vai voisiko ajatella jotain olevan pielessä jos kiinnostaa? Joudun nyt vähän kierrellen esittämään asian, mutta kun en oo varma kuuluuko ehkä ikään tai onko muuten harmitonta vai pitäisikö kuitenkin puuttua. Kuitenkin, erään tuttavani tyttö teki ja sanoi minulle jotain mikä ei kuulu minun mielestä lapselle normaalisti. Ei luultavasti itse ymmärtänyt mitä se tekemänsä tarkoittaa tai pitää sisällään, mutta oli kuitenkin sellainen asia jonka joku aikuinen on voinut hänelle tehdä (ja siitä otettu mallia) tai sitten niin että joku hänen päiväkotikaverinsa on tehnyt hänelle niin, jolloin taas tälle päiväkotikaverille on sen tehnyt joku aikuinen. Hankala asia selittää, mutta koittakaa saada tolkku. Koitan tässä nyt vaan selvittää itselleni, että otanko puheeksi tuttuni kanssa, kysäisenkö neuvolan mielipidettä vai annanko olla. Kun nämä nyt kuitenkin on vaikeita asioita ja pienestäkin sanomisesta voi olla isot seuraukset.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ton ikästä kiinnosta!! Riippuu myös aika paljon seurasta kuinka paljon asioista tietää, mutta ainakin meidän pihoilla leikkii isommat ja nämä pienemmät lapset yhdessä ja sitä kautta hurjimmatkin jutut lentää. Eivät edes itse tajua kaikkia juttuja.

En nyt ota kantaa tuohon puuttumiseen tai muuhun " mitä nyt sitten onkaan voinut tapahtua" , mutta kiinnostusta usealta 5 vuotiaalta löytyy.

Vierailija
2/7 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin se nyt ei vielä todista puolesta eikä vastaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v sitten hankaakin alapäätään pitkin päivää kantapäähänsä.

Vierailija
4/7 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alapään jutut kovasti. Ja minusta se on normaalia. Saunassa käydessä kyselee jo kovasti asioita.

Minä kerron kysytyt asiat niinkuin ne on. Kuitenkin käydään läpi KUKA saa pyllyyn koskea jne. Olen painottanut tytölle, että pitää kertoa heti minulle jos joku muu pyllyyn koskee kuin minä, hoitotäti jne.

Vierailija
5/7 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tolkkua mitä lapsi on sanonut tai tehnyt. Mutta voisit kertoa lapsen äidille tapauksesta ja hämennyksestäsi.

Oma tyttöni on vasta neljävuotias, ja alapääjutut ovat enemmän pissa-kakka-pieru-osastoa ja rajojen hakemista sen suhteen mitä ja kenelle voi puhua.

Seksuaalisuus on vielä lähinnä omaa varovaista koskettelua ja tunnustelua. Koskettelee siis " salaa" peiton alla, asiasta ei ole ollut puhetta. Lähinnä on ollut juteltu, että

-lapsella on hieno pieni pimppi

-aikuisena lapsesta voi tulla äiti ja että vauva tulee mahasta pimpissä olevan reiän kautta

-että alusvaatteiden alle jäävät paikat on ihmisten henkilökohtaisia juttuja, eikä niitä ole tapana näyttää muille eikä kosketella muiden nähden.

Miten vauvat saavat alkunsa ei ole vielä juteltu, enkä oikein tiedä pitäisikö asiasta kertoa, vai odottaa että lapsi kysyy itse. Mitä mieltä muut? Koska olette kertoneet? Oma-aloitteisesti vai vasta kun lapsi on esittänyt kysymyksiä?

Vierailija
6/7 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä lapsi osaa kysyä.

Vierailija
7/7 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen päättynyt myös että sitä mukaa kerrotaan kun hän kysyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä